کردهای سوری:امریکا ازپشت خنجر زد/نماینده کنگره:ایران غرق شادی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
کردهای سوری:امریکا ازپشت خنجر زد/نماینده کنگره:ایران غرق شادی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1] خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: اعلام خروج ناگهانی نیروهای امریکایی از سوریه با واکنشهای داخلی این کشور و عکس العمل متحدان این کشور همراه شده است. اخبار مربوط به این رویداد در ادامه آمده است. وال‌استریت ژورنال: آمریکا آماده خروج نیروهای خود از شمال شرق سوریه است دو مقام آگاه در دولت آمریکا اعلام […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: اعلام خروج ناگهانی نیروهای امریکایی از سوریه با واکنشهای داخلی این کشور و عکس العمل متحدان این کشور همراه شده است.

اخبار مربوط به این رویداد در ادامه آمده است.

وال‌استریت ژورنال: آمریکا آماده خروج نیروهای خود از شمال شرق سوریه است

دو مقام آگاه در دولت آمریکا اعلام کردند که این کشور آماده خروج نیروهایش از شمال سوریه است.

بر اساس اعلام این روزنامه، اقدام مذکور واشنگتن می تواند موجب به چالش کشیدن راهبرد این کشور در سوریه شود.

مقامات آگاه در این خصوص اعلام کردند که واشنگتن به متحدین خود در شمال سوریه خبر داده است که قرار است به صورت فوری نیروهای آمریکائی را از مناطق مذکور خارج کند؛ مناطقی که این کشور مدعی بود برای مبارزه به تروریست های مورد حمایت خود در آنجا نیرو مستقر کرده است.

این درحالیست که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهوری ترکیه اخیراً تهدید کرده است که قصد حمله به نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه را دارد.

رند پل: از خروج نیروهایمان از جنگ در سوریه خوشحالم

سناتور «رند پل» به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از سوریه از سوی کاخ سفید در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: من از اعلام خبر پیروزی توسط ترامپ و خروج نیروهایمان از جنگ خوشحال هستم.

این سناتور آمریکائی در این باره ادامه داد: مدت زیادی است که چنین موضوعی (پیروزی ادعائی ترامپ بر داعش) روی داده است!

آدام کینزینگر: ایران هم‌اکنون غرق شادی است

«آدام کینزینگر» نماینده جمهوریخواه کنگره در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج اشغالگران آمریکائی از سوریه اعلام کرد: این موضوع درست نیست.

نماینده جمهوریخواه کنگره در این باره ادامه داد: ایران هم اکنون غرق در شادی است. ما عراق را تَرک کردیم و مجبور شدیم به این کشور برگردیم. امیدوارم که رئیس جمهور و مشاوران وی باهوش تر از این باشند.

قسد: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به مثابه خنجری از پشت است

نیروهای سوریه دموکراتیک به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای سوریه دموکراتیک خروج نیروهای آمریکا از سوریه را به مثابه خنجری از پشت و خیانت دانستند.

واکنش دمشق به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

یک منبع سوری به تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه واکنش نشان داد.

این منبع بیان کرد: ما از خروج نیروهای آمریکایی استقبال می کنیم در عین حال به نیات آمریکا برای اجرایی کردن تصمیم خروج کامل از سوریه با دیده تردید می نگریم.

منبع سوری اعلام کرد: سوریه همواره خواهان خروج نیروهای نامشروع آمریکایی از سوریه بوده است. مطلوب این است که همه نیروها از شرق فرات و پایگاه التنف خارج شوند. خروج نیروهای آمریکایی به دنبال آن خروج نیروهای خارجی از الحسکه، الرقه و دیرالزور را به دنبال خواهد داشت.

مارکو روبیو: خروج کامل آمریکا از سوریه اشتباهی بزرگ بوده و تبعات دارد

سناتور «مارکو روبیو» به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از سوریه از سوی کاخ سفید در پیامی در حساب کابری خود در توئیتر اعلام کرد: خروج کامل و سریع نیروهای آمریکایی از سوریه اشتباهی سنگین است و پیامدهایی خواهد داشت.

این سناتور تندروی آمریکا در ادامه افزود: این موضوع پیچیده بوده و نمی توانم چرائی آن را در یک توئیت توضیح بدهم. تا ساعاتی دیگر در این باره سخنرانی خواهم کرد.

وزیر دفاع انگلیس: با نظر ترامپ درباره شکست داعش در سوریه مخالفم

گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس به دنبال تأئید اخبار منتشره درباره خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از سوریه از سوی کاخ سفید گفت: قویاً با تصمیم ترامپ درباره شکست داعش در سوریه مخالفم.

اسراییل: اگر نیروهای آمریکا سوریه را تَرک کنند، اسرائیل به مبارزه با ایران ادامه خواهد داد

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل امروز اعلام کرد: اگر نیروهای آمریکا سوریه را تَرک کنند، اسرائیل به مبارزه با ایران ادامه خواهد داد.

دانی دنون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این خصوص گفت: نگرانی های خود را درباره سوریه و حضور نیروهای ایران در این کشور داریم.

وی در ادامه افزود: بر این اساس، هرکاری که برای محافظت از خود لازم باشد را انجام خواهیم داد. ما به سیاست خود درباره عدم اجازه به ایرانیان به منظور ساختن پایگاه پایگاه هایشان در نزدیکی مرز خود ادامه می دهیم.

این در حالیست که روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال درخصوص تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه اعلام کرد: پنتاگون هم اکنون به کار با شرکای خود در منطقه در این خصوص ادامه می‌ دهد.

«راب منینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز چهارشنبه اظهارات مذکور را اعلام کره است.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش در پیامی توئیتری به صورت تلویحی اخبار منتشره درباره خروج نیروهای این کشور از سوریه را مورد تأئید قرار داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام نوشت: ما داعش را در سوریه شکست دادیم، این تنها دلیل ما در دوران ریاست جمهوری ترامپ برای ماندن در آنجا بود.

این درحالیست که روزنامه وال‌استریت ژورنال ساعاتی پیش به نقل از دو مقام آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور آماده خروج نیروهایش از شمال سوریه است.

مقامات آگاه در این خصوص اعلام کردند که واشنگتن به متحدین خود در شمال سوریه خبر داده است که قرار است به صورت فوری نیروهای آمریکائی را از مناطق مذکور خارج کند؛ مناطقی که این کشور مدعی بود برای مبارزه به تروریست های مورد حمایت خود در آنجا نیرو مستقر کرده است.

گفتنی است، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهوری ترکیه اخیراً و پس از تماس تلفنی با ترامپ تهدید کرده بود که قصد حمله به نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه را دارد.

ترامپ: داعش را در سوریه شکست دادیم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری به صورت تلویحی اخبار منتشره درباره خروج نیروهای این کشور از سوریه را مورد تأئید قرار داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام نوشت: ما داعش را در سوریه شکست دادیم، این تنها دلیل ما در دوران ریاست جمهوری ترامپ برای ماندن در آنجا بود.

همه کارکنان وزارت خارجه آمریکا ظرف ۲۴ ساعت از سوریه خارج می‌شوند

یک مقام آمریکایی امروز چهارشنبه اعلام کرد که همه کارکنان وزارت خارجه این کشور ظرف ۲۴ ساعت از سوریه خارج می‌ شوند.

این مقام آمریکایی در ادامه گفته است که تمام نیروهای آمریکا نیز بین ۶۰ تا ۱۰۰ روز آینده از سوریه خارج می‌ شوند.

این درحالیست که برخی از رسانه های آمریکائی ساعاتی پیش از خروج همه نظامیان اشغالگر این کشور از شمال شرقی سوریه خبر داده بودند.

لیندسی گراهام: خروج آمریکا از سوریه پیروزی بزرگی برای بشار اسد و ایران است

«لیندسی گراهام» نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا امروز چهارشنبه و در واکنش به تصمیم دولت این کشور برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: خروج نیروهای آمریکائی از سوریه به مثابه پیروزی بزرگی برای ایران و «بشار اسد» (رئیس‌جمهور سوریه)  است.

نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا در ادامه افزود: ترامپ اشتباه بزرگی را مانند اوباما درباره سوریه انجام داد.

واکنش پنتاگون به خبر خروج نیروهای آمریکائی از شمال‌شرق سوریه

روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال درخصوص تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه اعلام کرد: پنتاگون هم اکنون به کار با شرکای خود در منطقه در این خصوص ادامه می‌ دهد.

«راب منینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز چهارشنبه اظهارات مذکور را اعلام کره است.

خزعلی: چرا نیروهایت را از عراق خارج نمی کنی؟

قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه واکنش نشان داد.

وی در توییتی اعلام کرد: ترامپ می گوید که ما داعش را در سوریه شکست دادیم و این تنها علت حضور نیروهای ما در دوره ریاست جمهوری من بوده است. مگر داعش در عراق شکست نخورده است چرا نیروهایت را از عراق خارج نمی کنی؟ شاید علت دیگری برای حضور نیروهایت در عراق وجود دارد!

کاخ‌سفید: خروج نیروهای آمریکا از سوریه را آغاز کرده‌ایم

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در خصوص انتشار اخباری دال بر خروج نیروهای آمریکا از سوریه ادعا کرد: پیروزی ها بر داعش در سوریه به معنی پایان ائتلاف در مبارزه مذکور نیست.

سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: هم زمان با مرحله جدیدی از این مبارزه، ما بازگشت نظامیان آمریکائی از سوریه را آغاز کرده ایم.

[ad_2]

Source link