کشورهای مختلف دنیا باید با ترامپ یاغی برخورد کنند
کشورهای مختلف دنیا باید با ترامپ یاغی برخورد کنند

خبرگزاری ایسنا: اللهیار ملکشاهی با اشاره به خروج ترامپ از برجام، اظهار کرد: خروج از برجام با توجه به رفتار‌های غیرمعقول ترامپ از زمانی که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد تاکنون قابل پیش‌بینی بود. این موضوع با توجه به شخصیت این فرد برای دولت و مردم امری عادی بود. برجام یک توافقنامه بین‌المللی است. یکی […]



خبرگزاری ایسنا: اللهیار ملکشاهی با اشاره به خروج ترامپ از برجام، اظهار کرد: خروج از برجام با توجه به رفتار‌های غیرمعقول ترامپ از زمانی که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد تاکنون قابل پیش‌بینی بود. این موضوع با توجه به شخصیت این فرد برای دولت و مردم امری عادی بود. برجام یک توافقنامه بین‌المللی است. یکی از اعضا که آمریکاست تخلف کرده و از این قرارداد خارج شده، باید دید جامعه جهانی علیه این کشور و رییس‌جمهور یاغی آمریکا که به راحتی در مقابل تلویزیون می‌گوید از یک قرارداد بین‌المللی خارج می‌شود چه خواهد کرد.

وی افزود: در مقابل خروج ترامپ از برجام باید به راهبرد اصلی کشور که مقام معظم رهبری چندین سال آن را مورد تاکید قرار دادند یعنی اقتصاد مقاومتی توجه کنیم تا بر روی پای خودمان بایستیم. امسال هم سال حمایت از کالای ایرانی است، این‌ها مرتبط با هم هستند. ما اگر بتوانیم بحث اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهیم و اقتصادمان را چه از نظر تولیدات صنعتی، تولیدات کشاورزی و حتی خدمات به نقطه‌ای برسانیم که بتوانیم کشور خودمان را اداره کنیم حتی در آینده می‌توانیم با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی به خیلی از کشور‌های دنیا سرویس بدهیم.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: ما در برخی امور مانند کشاورزی برای مثال در تولید گندم چند سال است که به خودکفایی رسیدیم. همه مسئولین و قوای سه‌گانه باید بر اقتصاد مقاومتی متمرکز شوند و هیچ اتکایی به خارج از کشور نداشته باشند. ملت و افکار عمومی ما هیچ نگرانی از رفتار ترامپ و کشور آمریکا ندارد، چون رفتار‌های بسیار خشن‌تر و نامعقول‌تر و غیرحقوقی‌تر قبلا هم انجام شده است. آن‌ها به هواپیمای مسافربری ما حمله کردند و حدود 300 نفر ایرانی را به شهادت رساندند.

ملکشاهی گفت: مدیران کشور و مسئولین ما باید اعتماد مردم را جلب کنند که همه متمرکز هستند و یکصدا این اتحاد را دارند که ما به تولیدات داخلی تکیه می‌کنیم و به کشور‌های خارجی اتکایی نداریم، قطعا باید در این خصوص شفاف‌سازی کنیم. ما باید یک شفاف‌سازی در خصوص دیپلماسی و این قرارداد‌ها انجام دهیم البته اینکه آمریکا تلاش کرد از برجام خارج شود این حکایت از این دارد که ضرر کرده است. کشور‌های مختلف دنیا باید بتوانند با این شخص یاغی برخورد کنند.



Source link