کشورهای منطقه برای همکاری‌های امنیتی ساختار جدیدی را تعریف کنند :: خبرگزاری خانه ملت
کشورهای منطقه برای همکاری‌های امنیتی ساختار جدیدی را تعریف کنند :: خبرگزاری خانه ملت

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر اینکه تعریف ساز و کار جدید برای همکاری‌های امنیتی بین کشورهای منطقه لازم است، اظهار داشت: همکاری‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی عرف است و با توجه به شرایط منطقه و مشکلات امنیتی که وجود دارد باید این همکاری‌ها انجام شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی […]



سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر اینکه تعریف ساز و کار جدید برای همکاری‌های امنیتی بین کشورهای منطقه لازم است، اظهار داشت: همکاری‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی عرف است و با توجه به شرایط منطقه و مشکلات امنیتی که وجود دارد باید این همکاری‌ها انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تروریسم تهدیدی امنیتی برای همه کشورها، به ویژه کشورهای منطقه است، بیان کرد: متاسفانه اساس گروه‌های تروریستی و حمایت از آن‌ها نیز در منطقه شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و آمریکا بر اساس منافع خود از تروریست‌ها پشتیبانی مالی و لجستیکی می‌کنند، افزود: همچنین  حمایت‌هایی نیز توسط کشورهای منطقه از تروریست‌ها انجام می‌شود، مانند حمایتی که عربستان سعودی از برخی گروه‌های تروریستی می‌کند.

نقوی حسینی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که القاعده، داعش، گروه تروریستی ریگی، الاحوازیه و طالبان مورد حمایت عربستان سعودی هستند و با دلارهای نفتی آل سعود این حرکت‌های تروریستی را انجام می‌دهند.

کشورهای منطقه برای همکاری‌های امنیتی ساختاری را تعریف کنند

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط لازم است که کشورهای منطقه خاورمیانه تشکیل جلسه دهند و برای همکاری‌های امنیتی ساختاری را تعریف کنند.

وی افزود: افزایش میزان همکاری‌های امنیتی در سطح کشورهای منطقه از کشتار مردم بی گناه منطقه جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس ساز و کار همکاری‌های امنیتی در منطقه، گفت: آقای ظریف وزیر امورخارجه حدود 6 ماه قبل چنین پیشنهادی را مطرح کرد تا ساز و کار همکاری منطقه‌ای با موضوع مسائل امنیتی تعریف شود که می‌تواند راهگشا باشد./

پایان پیام



Source link