کشورهای مینیاتوری منطقه به دنبال عقده گشایی هستند :: خبرگزاری خانه ملت
کشورهای مینیاتوری منطقه به دنبال عقده گشایی هستند :: خبرگزاری خانه ملت

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران گفت:آمریکا از ابتدای انقلاب به دنبال  ایجاد ناآرامی در کشورمان بود. وی افزود:پیشینه رفتار آمریکا هم نشان می دهد که آنها پیوسته به دنبال ایجاد تنش و ناآرامی در ایران هستند؛اتفاقات سال ۸۸ ،سال […]



علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران گفت:آمریکا از ابتدای انقلاب به دنبال  ایجاد ناآرامی در کشورمان بود.

وی افزود:پیشینه رفتار آمریکا هم نشان می دهد که آنها پیوسته به دنبال ایجاد تنش و ناآرامی در ایران هستند؛اتفاقات سال ۸۸ ،سال ۷۸ قبل از آن در زمان دولت سازندگی اتفاقاتی که در مشهد افتاد،نمونه‌های آن است و انتهای آن نشان داد که این اتفاقات ناشی از تحرکات آمریکایی‌ها است. 

بیشتر بخوانید:

دکتر لاریجانی:آمریکا با تحریم ها قصد سلطه اقتصادی بر ایران را دارد

نماینده مردم محلات و دلیجان درمجلس شورای اسلامی با تقسیم بندی علت تحرکات آمریکایی‌ها،تاکید کرد:اول اینکه آمریکا دخالت آشکار در امورداخلی کشور ما انجام می کنند و آنها در کمال پررویی و باوقاحت دارند دخالت می‌کنند؛نکته دوم اینکه برای ایجاد این ناآرامی‌ها به دنبال یک زمینه هستند این زمینه هم می‌توان فشارهای اقتصادی که روی مردم می‌آورند مثال زد.

سلیمی ادامه داد:البته یکسری تبلیغات داخلی هم به این موضوع کمک می‌کند،ما نمی‌گوییم تحریم‌ها بی‌اثر است،ولی تبلیغات داخلی هم بسیار مهم است.

کشورهای مینیاتوری منطقه ابزار دست آمریکایی ها هستند

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها با ایجاد بستر ناآرامی و نارضایتی به دنبال  یک جریان هستند،تاکید کرد:نکته سوم در دخالت های آشکار آمریکا و کشورهای منطقه هم اینکه بعضی از کشورهای مینیاتوری منطقه متاسفانه ابزار دست آمریکایی هاهستند،وارد میدان شده و به دنبال عقده گشایی هستند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه برای رفع تحقیری که از طرف گروه های مقاومت شده‌اند به دنبال عقده‌گشایی هستند و اقتدار جمهوری اسلامی را برنمی‌تابند،مطرح کرد:واقعیت این است که ازیک سو اگر ما انسجام داخلی داشته باشیم،آمریکایی ها به هدفشان نخواهند رسید ،از طرف دیگر باید سوءتدبیرها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه دولت امروز باشگاه احزاب شده استادامه داد:دولت باید کابینه را ترمیم کند و افراد توانمند را بر سرکار بگذارد و از حزب گرایی در این موقعیت  دست بکشد.

دولت باید آرایش جنگی بگیرد

سلیمی با بیان اینکه دولت باید آرایش جنگی بگیرد،مطرح کرد: افرادی با گرایش خاص فقط می تواند در پست های مدیریتی در دولت به کار گرفته شوند، دولت باید تغییر رویه دهد؛چراکه الان زمان جنگ اقتصادی است.

عضوهیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تصور دولت این است که این ایام زودگذر است، ادامه داد:ما سالیان سال صبر کردیم و مسائل داخلی را با مسائل جهانی گره زده ایم؛ولی باید با ثبات به سمت اهداف و آرمان های خودمان برگردیم،دولت باید از حالت انفعال  خارج شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس  با بیان اینکه از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد،تصریح کرد: به شرطی که دولت پیگیرباشد و  از ظرفیت مجلس  استفاده کند.

گفتنی است؛”هدر نائورت” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت:ما از شرکا، تمامی متحدان خود و همچنین تمامی ملت ها می خواهیم تا از مردم ایران و خواسته های آنها در خصوص حقوق بشر و آزادی های اساسی حمایت کنند.این اولین بار نیست که مقامات آمریکایی چنین موضعی را در خصوص ایران اتخاذ می کنند./



Source link