کم‌فروش‌ترین خودروها در آمریکا
کم‌فروش‌ترین خودروها در آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از پایان سال‌های میلادی بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان همواره به ارائه و انتشار آمار و میزان فروش محصولات خود در طول یک سال گذشته می‌کنند که این آمارها به وضوح نشان می‌دهد کدام یک از خودروها بیشتر از سایر رقبای خود در بازار به فروش […]


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از پایان سال‌های میلادی بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان همواره به ارائه و انتشار آمار و میزان فروش محصولات خود در طول یک سال گذشته می‌کنند که این آمارها به وضوح نشان می‌دهد کدام یک از خودروها بیشتر از سایر رقبای خود در بازار به فروش رسیده و توسط کاربران و مشتریان خودرو مورد استقبال قرار گرفته است.

فهرستی که در وب سایت autonews آمده است، به ترتیب کم فروش‌ترین و کم طرفدارترین خودروهای به فروش رفته در بازار ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی را نشان می‌دهد:

۱. جگوار F-Type

این خودرو که یک خودروی اسپرت پرطرفدار در جهان به شمار می رود، با یک موتور شش سیلندر در مدل پایه با ۲۹۶ اسب بخار قدرت  و قیمت پایه ۶۰ هزار و ۷۵۰ دلار عرضه می شود. در سال گذشته تنها ۲۲۶۸ دستگاه از این خودرو در بازار آمریکا به فروش رسیده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی یک کاهش ۴۵ درصدی را تجربه کرده است.

۲. جگوار XF

این سدان در مقایسه با جگوار F-Type نیز عملکرد و فروش کمتری داشته و تنها ۲۲۰۸ دستگاه از آن در بازار آمریکا به فروش رفته است که در مقایسه با سال قبل از آن ۵۱ درصد کاهش داشته است.

۳. جنسیس G۹۰

به نظر می رسد آمریکایی ها از این خودروی پرچمدار نیز چندان استقبال خوبی نکرده اند و این خودرو با وجود امکانات و قابلیت های مناسب و بالا نتوانسته است جایی در دل آنها برای خود دست و پا کند.

مدل G۹۰ به‌عنوان پرچم‌دار جنسیس شناخته می‌شود و برای سال ۲۰۲۰ نسل جدیدی از این خودرو با امکانات و قابلیت‌های بیشتر به بازار خواهد آمد. باوجوداین، نسل فعلی G۹۰ چندان عملکرد خوبی در بازار نداشته و فروش آن با ۵۱ درصد کاهش درمقایسه‌با سال گذشته، به ۲۱۳۶ دستگاه رسیده است.

۴.  مرسدس‌بنز SL کلاس

شاید برای بسیاری از افراد، دیدن نام مرسدس بنز در فهرست کم فروش ترین خودروهای آمریکا اندکی عجیب و غیرقابل هضم باشد اما این مدل خودرو در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست تنها ۲۱۲۶ دستگاه از خود را در بازار ایالات متحده به فروش برساند که در مقایسه با سال قبل از آن، شاهد یک افت ۲۷ درصدی بوده است. قیمت پایه این خودرو ۹۰ هزار دلار بوده و در مقایسه با سایر رقبای خود با قابلیت ها و امکانات مشابه، قیمت گرانتری دارد که به نظر می رسد همین قیمت بالا در قبال امکانات نه چندان متفاوت و منحصر بفردآن نیز موجب استقبال کمتر آمریکایی ها شده است.

۵. مرسدس‌بنز SLC

این طور که به نظر می رسد خودروهای دو نفره در بازار ایالات متحده آمریکا چندان محبوبیت بالایی نداشته و این خودروی سایز کوچک نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی، در مقایسه با سال قبل از آن دچار کاهش فروش ۳۰ درصدی شده است. به گونه ای که شرکت سازنده این خودرو به فکر عدم تولید این محصول افتاده است چراکه در سال ۲۰۱۸ میلادی تنها ۱۹۹۳ دستگاه از این خودرو فروخته شده است که آمار بسیار کمی به شمار می رود.

 ۶.  لکسوس LC

این خودروی جدید و جذاب با قیمت پیاه ۹۲ هزار دلار نیز در بازار ایالات متحده آمریکا با وجود یک افزایش ۱۴ درصدی در میزان فروش همچنان نسبت به سایر خودروهای فروخته شده در بازار این کشور پهناور، حرفی برای گفتن ندارد چراکه فروش آن در سال گذشته به ۱۹۷۹ دستگاه محدود شده است.

۷.  تویوتا میرای

این خودرو که به صورت محدود تنها برای بازار خودروی ایالات متحده آمریکا تولید می شود، در بسیاری  از کشورهای دیگر محصولی ناشناخته به شمار می رود. این محصول که یک خودروی پیل‌سوختی هیدروژنی است، در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست ۱۷۰۰ دستگاه از خود را به فروش برساند که به گفته کارشناسان، به علت نبود زیرساخت های کافی برای توسعه و استفاده راحت از وسائل نقلیه مجهز به فناوری پیل‌سوختی هیدروژنی بوده است.

۸.  آئودی A۸

این خودرو نیز بعنوان یکی از خودروهای لوکس و سدان سایز بزرگ شرکت خودروسازی آئودی، علی رقم امکانات و فناوری های نوینی که به آن مجهز است، نتوانسته است چندان که تصور می شد، نظر مشتریان آمریکایی را به سمت و سوی خود جلب کند. فروش این محصول در سال ۲۰۱۸ میلادی با کاهش ۵۰ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن، تنها ۱۵۹۹ دستگاه بوده است.

۹. جگوار XJ

این خودرو نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی با فروش ۱۵۷۹ دستگاه، یک کاهش و افت ۴۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را تجربه کرد.

۱۰.  کیا K۹۰۰

این خودرو با فروش ۳۵۴ دستگاه یکی از کم فروش ترین خودروهای شرکت کره ای کیاموتورز در بازار خودروی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به شمار می رود.

 ۱۱. آلفارومئو ۴C

طراحی زیبا، وزن سبک و قیمت ۶۶ هزار دلاری آن نیز موجب نشده است که این خودرو تنها ۲۳۸ دستگاه از خود را در بازار این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به فروش برساند و عنوان کم فروش ترین خودروی فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا در سال گذشته را به خود اختصاص دهد.

 



Source link