گران‌ترین هنرمند زنده کیست؟ +عکس
گران‌ترین هنرمند زنده کیست؟ +عکس

[ad_1] به گزارش گاردین، دیوید هاکنی با یکی از بهترین آثار نقاشی خود که با قیمت ۹۰ میلیون دلار (۷۰ میلیون پوند) در حراجی کریستیز نیویورک فروخته شد، به گران‌ترین هنرمند در قید حیات تبدیل شد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حراجی کریستیز پیش از این تخمین زده بود که این اثر با […]

[ad_1]

به گزارش گاردین، دیوید هاکنی با یکی از بهترین آثار نقاشی خود که با قیمت ۹۰ میلیون دلار (۷۰ میلیون پوند) در حراجی کریستیز نیویورک فروخته شد، به گران‌ترین هنرمند در قید حیات تبدیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حراجی کریستیز پیش از این تخمین زده بود که این اثر با قیمتی معادل ۸۰ میلیون دلار به‌ فروش رود.

این اثر روز پنجشنبه پس از ۹ دقیقه در حراجی کریستیز چکش خورد و توانست رکورد گران‌ترین اثر یک هنرمند زنده را که قبلا به نام جف کونز (نقاش و مجسمه ساز معاصر امریکایی) با اثر «سگ بادکنکی، نارنجی» در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۵۸ میلیون دلار ثبت شده بود، بشکند.

اثر «استخر با دو پیکر» از مجموعه نقاشی‌های دیوید هاکنی با موضوع استخر در سال ۱۹۷۲ انتخاب شده است. در این نقاشی تصویر مردی را می‌بینیم که در لبه استخر به تماشای مرد دیگری که در حال شناست، ایستاده.

16

گفته شده شخصیت ایستاده کنار استخر یکی از شاگردان سابق دیوید هاکنی در دانشگاه لس آنجلس بوده است.

حراجی کریستیز هویت فروشنده و خریدار اثر را فاش نکرده ولی وب‌سایت‌های «بلوم برگ» و «آرت نت» گزارش داده‌اند که این اثر سابقا به یک میلیونر به نام «جو لوئیس» صاحب ورزشگاه تاتنهام تعلق داشته است.

صاحب سابق اثر به‌ طور غیرمعمول و بدون در نظر گرفتن یک قیمت پایه، تصمیم به فروش اثر گرفت. بر این اساس حراج نقاشی «استخر با دو پیکر» با قیمت پیشنهادی ۱۸ میلیون دلار آغاز شد.

خانه حراجی کریستیز این اثر را به عنوان یکی از شاهکارهای هنری عصر مدرن و بهترین اثر هاکنی معرفی کرده است.

دیوید هاکنی در تاریخ ۹ ژوئیه ۱۹۳۷ در انگلستان به‌ دنیا آمد. او یک نقاش، طراح، تصویرگر، طراح صحنه و عکاس است. هاکنی به‌ عنوان یک عضو مهم در جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰، یکی از تأثیرگذارترین نقاشان قرن بیستم بریتانیا محسوب می‌شود.

[ad_2]

Source link