گردشگران دانمارکی از جاذبه های منطقه آزاد ماکو دیدن کردند
گردشگران دانمارکی از جاذبه های منطقه آزاد ماکو دیدن کردند

گردشگران کشور دانمارک با خودروی شخصی ضمن حضور در منطقه آزاد ماکو ، از آثار تاریخی شاخص و جاذبه های دیدنی این منطقه بازدید کردند. منطقه آزاد ماکو  طی ۲ سال اخیر میزبان ده ها گردشگر خارجی از ملیت های مختلف بوده که روند رو به افزایش حضور این افراد ، علاوه بر معرفی آثار […]


گردشگران کشور دانمارک با خودروی شخصی ضمن حضور در منطقه آزاد ماکو ، از آثار تاریخی شاخص و جاذبه های دیدنی این منطقه بازدید کردند.
منطقه آزاد ماکو  طی ۲ سال اخیر میزبان ده ها گردشگر خارجی از ملیت های مختلف بوده که روند رو به افزایش حضور این افراد ، علاوه بر معرفی آثار تاریخی منطقه، به رونق صنعت گردشگری منطقه آزاد ماکو کمک زیادی می کند.
این افراد که اغلب سفر خود به ایران را با بازدید از ماکو آغاز می کنند، در جریان بازدید های خود ، منطقه آزاد ماکو را نیز در فهرست مناطق دیدنی قرار می دهند و به گونه ای که اغلب آن ها از قبل با برخی از آثار شاخص منطقه از جمله قلعه سنگی قبان آشنایی دارند.

هرساله گروه های گردشکری خارجی از کشورهای ترکیه، فرانسه ، استرالیا، ژاپن، چین، ایتالیا و هلند از ماکو بازدید می کنند.

منطقه آزاد ماکو با وسعت ۵۰۰ هزار هکتار بزرگترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد دنیا بعد از شانگهای است. بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی ثبت شده و دهها اثر طبیعی، در کنار بازار مرزی،این منطقه را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در شمال غرب کشور تبدیل کرده است.



Source link