گردشگری زمینه بسیار خوبی برای «اشتغال» است
گردشگری زمینه بسیار خوبی برای «اشتغال» است

خبرگزاری فارس: حسن روحانی رئیس‌جمهور ظهر امروز در نشست خبری پایان سفر خود به آذربایجان شرقی گفت: شاهد افتتاح ۷۰ طرح و پروژه و همچنین شاهد پروژه‌های متعددی در زمینه صنعت، گردشگری و کشاورزی بودیم، معنایش این است که این استان تحرک بسیار خوبی در مسیر توسعه دارد. وی ادامه داد: خوشبختانه وقتی مصوبات سفر […]



خبرگزاری فارس: حسن روحانی رئیس‌جمهور ظهر امروز در نشست خبری پایان سفر خود به آذربایجان شرقی گفت: شاهد افتتاح ۷۰ طرح و پروژه و همچنین شاهد پروژه‌های متعددی در زمینه صنعت، گردشگری و کشاورزی بودیم، معنایش این است که این استان تحرک بسیار خوبی در مسیر توسعه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وقتی مصوبات سفر گذشته را ورق زدیم و بررسی کردیم، دیدیم از ۲۳ طرح و پروژه‌ای که در سفر قبلی تصویب شده بود و به مردم قول داده شده بود، ۱۸ طرح و پروژه اجرایی و عملی شده است، آن ۵ طرح پروژه نیز حدود ۶۰ درصد اجرایی و عملیاتی شده که باید برای تکمیل آن‌ها پیگیری کنیم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: در جلسات متعددی که خدمت مردم بودیم، مطالباتی مردم و فرهیختگان این استان دارند که عمدتاً مربوط به بحث ارتباطات زمینی یعنی راه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌آهن است، حتی یکی از نمایندگان در جلسه شب گذشته شورای اداری می‌گفت: راضی هستیم تمام پروژه‌ها تعطیل شود و به پروژه راه‌آهن داده شود. اینکه پروژه‌ای را می‌توانیم تعطیل کنیم یا نه، من نمی‌دانم، ولی این پیام را دریافت می‌کنیم که مسئله راه‌آهن اهمیت دارد.

روحانی در این باره اظهار داشت: قدم‌های خوبی در این زمینه امسال برداشته می‌شود و راه‌آهن به بستان‌آباد می‌رسد و تا پایان امسال افتتاح می‌شود و بعد هم ادامه پیدا می‌کند. یکی از تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده است که این در مناطق شمال‌غرب بتوانیم راه‌آهن‌هایی که مورد نیاز است افتتاح کنیم.

وی افزود: راه‌آهن همدان و کرمانشاه را افتتاح کرده‌ایم و راه‌آهن ارومیه امسال افتتاح خواهد شد. همچنین راه‌آهن بستان‌آباد نیز امسال افتتاح خواهد شد و تلاش این است که راه‌آهن قزوین ـ. رشت به افتتاح برسد. همه این‌ها پیداست که دولت در زمینه راه‌آهن اهتمام ویژه‌ای دارد و بسیار از لحاظ زیر ساختی، حمل‌ونقلی، اقتصادی، ارتباط با دنیا ارتباط ترانزیت برای ما بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور بیان داشت: از لحاظ سیاسی یک قدرت خوبی است که ایران می‌تواند منطقه بزرگ اقیانوس هند، آفریقا و خلیج فارس را به آسیای مرکزی، قفقاز، اروپای شمالی و شرقی متصل کند. جایگاه بسیار مهمی ایران از این نظر دارد که باید از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوشحال هستم که مجموعاً ۳ هزار میلیارد طرح و پروژه افتتاح شد و ۶ هزار میلیارد کلنگ‌زنی شد و با طرح دیگری که آغاز شد، این ۶ هزار میلیارد می‌تواند به ۹ هزار میلیارد برسد و بسیار خوشحالم که امسال تبریز به عنوان پایتخت گردشگری دنیای اسلام است و این شهر بسیار قدیمی و ارزشمند این استعداد را دارد که یک قطب بزرگ گردشگری نه‌تن‌ها برای داخل و دنیای اسلام و حتی برای جهان باشد.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه جاذبه‌های بسیار زیادی در تبریز وجود دارد، عنوان کرد: باید قدم‌های زیادی هم ما برداریم، یعنی امسال که سال پایتخت گردشگری هست، از آن استفاده کنیم و همه دست به دست هم دهیم و بتوانیم در زمینه گردشگری یک تحرک خوبی را ایجاد کنیم.

روحانی اضافه کرد: گردشگری زمینه بسیار خوبی برای اشتغال است، در آمار‌ها خواندم سال گذشته ۵۰۰ هزار گردشگر وارد تبریز و آذربایجان و تبریز شده است و سال جاری دنبال هدف ۶۰۰ هزار گردشگر است که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: برند تبریز برای ما بسیار اهمیت دارد. تبریز در شیرینی و شکلات، کفش و چرم و فرش، تبریز یک برند مهم است و این برند این‌قدر ارزش دارد که وقتی کسی نام تبریز را می‌بیند، به آن اعتماد می‌کند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: صبح به همراه امام جمعه محبوب تبریز سری به بازار کفش زدیم تا به مردم بگوییم این صنعت کفش برای دولت اهمیت دارد و خواستیم بگوییم ما حامی این صنعت هستیم.

ادامه دارد…



Source link