گردشگری محور توسعه منطقه آزاد انزلی، ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در کنار دریای خزر
گردشگری محور توسعه منطقه آزاد انزلی، ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در کنار دریای خزر

منطقه آزاد انزلی سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند، موقعیت خاص منطقه، ویژگی های طبیعی، نزدیکی به پایتخت و وجود جاذبه های مختلف گردشگری و مراکز خرید متنوع باعث استقبال خوب گردشگران از منطقه آزاد انزلی شده است، که رشد ۵۱ درصدی گردشگران نوروزی سال ۹۷ نشان از این استقبال در […]


منطقه آزاد انزلی سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند، موقعیت خاص منطقه، ویژگی های طبیعی، نزدیکی به پایتخت و وجود جاذبه های مختلف گردشگری و مراکز خرید متنوع باعث استقبال خوب گردشگران از منطقه آزاد انزلی شده است، که رشد ۵۱ درصدی گردشگران نوروزی سال ۹۷ نشان از این استقبال در منطقه آزاد انزلی می باشد.

یکی از پروژه های گردشگری منحصر به فرد در منطقه آزاد انزلی، آکواریوم منطقه آزاد انزلی است که با سرمایه گذاری سرمایه گذاران کشور ترکیه احداث شده است.

این مجموعه گردشگری در دل فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است. بی شک پس از بهره برداری از این پروژه عظیم، حتما شما هم برای گردش و تفریحی چند ساعته این مجموعه را انتخاب و از بزرگ ترین تونل آکواریوم ایران بازدید می کنید. در این آکواریوم جالب توجه، زیستگاه های دریایی و غیر دریایی نقاط مختلف دنیا بازسازی شده و شما می توانید گونه های متفاوت ماهی های رنگی اقیانوس تا پنگوئن های رمانتیک و دوست داشتنی و انواع خزندگان و لاک پشت را از نزدیک ببینید و برای اولین بار در کشور شاهد شنای کوسه ماهی های عظیم از نزدیک باشید.

ساخت این مجموعه جذاب و هیجان انگیز با پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی رو به اتمام است.

شرکت اقیانوس کاسپین سرمایه گذار پروژه آکواریوم منطقه آزاد انزلی با مشارکت و سرمایه گذاری ۲ سرمایه گذار کشور ترکیه با میزان سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلار در حال احداث بزرگترین تونل آکواریوم کشور ، در فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی می باشد.

در قلب این پروژه، بزرگترین تونل آبی کشور با طول ۴۳ متر و حدود یک میلیون و صد هزار لیتر گنجایش حجم آب، وجود دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان در یک زاویه دید ۳۶۰ درجه ای، انواع ماهی و کوسه ها را در کنار خود تجربه خواهند کرد که این ویژگی در منطقه منحصر به فرد می باشد.

در اجرای این پروژه بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و تکنولوژی از کشور ترکیه وارد منطقه شده است. ضخامت شیشه های خمیده در تونل آب، ۱۸ سانتی متر می باشد. در این پروژه از مدرنترین تکنولوژی روز دنیا و تجهیزات استفاده شده است. در آکواریوم حدود ۸۰۰۰ قطعه ماهی برای عموم به نمایش درخواهد آمد و عمده ماهی ها از خلیج فارس و دریای عمان تامین می شود و برای اولین بار در کشور، قسمتی از آکواریوم برای نمایش پنگوئن ها اختصاص داده شده و با توجه به تجهیزات موجود، شرایط برای نمایش پنگوئن در آکواریوم محیا خواهد بود و بازدیدکنندگان در این مرکز گردشگری، پنگوئن را از نزدیک خواهند دید.

طبقه دوم این پروژه شامل سه مخزن شصت هزار لیتری پشتیبان آب آکواریوم ها می باشد و کلیه تجهیزات فیلترینگ و تجهیزات آکواریوم در این طبقه جاگذاری شده است.

یکی از مهمترین بخش های آکواریوم فیلترهای این مجموعه می باشد که دو فیلتر مرکزی نصب شده در این مرکز بیش از ۵۰۰ هزار دلار قیمت دارد و کار تصفیه آب آکواریوم با این دو فیلتر انجام می شود، بخشی از این فیلتر شنی و بخش دیگر فیلتر پودر شیشه و قسمت های دیگر، فیلتر های مخصوصی است که برای گرفتن سختی آب و املاح، مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه سیستم کنترل هوشمند مجموعه می باشد و تمامی تابلوهای برق و کنترل این مجموعه به صورت PLC و تاچ تعبیه شده و کلیه تنظیمات از میزان درجه دما آب آکواریوم ها تا سطح و میزان فشار پمپ از راه دور و از هر نقطه از دنیا قابل کنترل است.

این مجموعه در زمان بهره برداری در حدود ۲۰۰ نفر اشتغال زایی در منطقه خواهد داشت، که از این تعداد نیرو در حدود ۱۰ نفر تکنسین های پروژه هستند که از کشور ترکیه خواهند آمد و مابقی نیروی انسانی هم از خود منطقه تامین خواهد شد.

این پروژه در ۱۰۰۰۰ متر زیربنا با طرح مهندسی و سازه منحصر به فرد خود فضایی بسیار جذاب و خاطره انگیز در طول بازدید برای گردشگران به یادگار خواهد گذاشت. از نکات مهم و سرگرم کننده در این مجموعه برای گردشگران، سالن بولینگ و بازی‌های کامپیوتری و رستوران تعبیه شده در طبقه سوم اکواریوم منطقه آزاد انزلی است که در کنار تجربه بازدید از آکواریوم فضای سرگرمی و تفریحی نوینی را نیز برای خانواده ها و گردشگران به وجود آورده است.

از نکات مهم موجود در تاسیسات این مجموعه این است که در کلیه آکواریوم ها، آب با اوزن فیلتر می شود و زمانی که این تصفیه با اوزن صورت میگیرد، آب به هیچ عنوان ناخالصی نخواهد داشت.

در قسمتی دیگر از مجموعه آکواریوم، باغ خزندگان وجود دارد که تمساح، مار و دیگر خزندگان در این قسمت قرار دارد .

این پروژه بزرگ گردشگری، تا پایان فروردین ماه ۹۷ افتتاح و برای بازدید عموم مهیا خواهد بود.

نوشته گردشگری محور توسعه منطقه آزاد انزلی، ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در کنار دریای خزر اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link