گزارش یکساله روند اجرای برجام در صحن قرائت می‌شود :: خبرگزاری خانه ملت
گزارش یکساله روند اجرای برجام در صحن قرائت می‌شود :: خبرگزاری خانه ملت

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص گزارش کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دو گزارش شش ماهه را کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه کرده که با تجمیع این دو گزارش روند اجرای برجام از 26 تیرماه 96 تا 26 تیرماه 97 در قالب […]



مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص گزارش کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دو گزارش شش ماهه را کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه کرده که با تجمیع این دو گزارش روند اجرای برجام از 26 تیرماه 96 تا 26 تیرماه 97 در قالب یک گزارش در کمیته هسته‌ای بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

فردا؛ گزارش برجام کمیته هسته‌ای تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از تصویب این دو گزارش تجمیع شده در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، گزارش مذکور به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد.

گزارش یکساله روند اجرای برجام در نوبت قرائت در صحن است

وی افزود: از آنجایی که گزارش‌های متعددی در هیات رئیسه در نوبت قرائت در صحن است، منتظر هستیم تا نوبت قرائت این گزارش برسد و در صحن علنی مجلس مطرح شود.

ذوالنوری ادامه داد: در سال‌های گذشته هر 6 ماه یکبار گزارش روند اجرای برجام در صحن مجلس قرائت می‌شد ولی به دلیل تزلزلی که در اجرای برجام پیش آمد تشخیص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر این بود تا ابتدا تکلیف برجام مشخص شود و سپس گزارش کمیسیون به هیات رئیسه مجلس جهت قرائت در صحن ارائه شود.

برجام در کُما بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدری تاخیر و تجمیع در تهیه این 2 گزارش به وجودآمد، گفت: علت تاخیر این بود که برجام در حالت نا مناسبی قرار گرفته بود و به بیان دیگر برجام در کما قرار داشت.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منتظر بود تا تکلیف برجام مشخص شود، در آن مقطع مشخص نبود این بیمار می‌میرد یا زنده می‌ماند، اکنون معتقدم برجام یک زنده‌ی مُرده است.

گزارش آخر وزارت خارجه با یک هفته تاخیر به مجلس ارائه شد؛ یعنی به جای اینکه 26 مهرماه گزارش به مجلس ارائه شود، اوایل آبان ماه یازدهمین گزارش وزارت خارجه به دست کمیسیون امنیت ملی رسید ولی اکنون به کمیسیون واصل شده و بررسی می‌شود

آخرین گزارش وزارت خارجه از روند اجرای برجام با یک هفته تاخیر به مجلس ارائه شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت خارجه به طور مرتب هر 3 ماه یکبار گزارش خود را به مجلس ارائه می کند، بیان کرد: گزارش آخر وزارت خارجه با یک هفته تاخیر به مجلس ارائه شد؛ یعنی به جای اینکه 26 مهرماه گزارش به مجلس ارائه شود، اوایل آبان ماه یازدهمین گزارش وزارت خارجه به دست کمیسیون امنیت ملی رسید ولی اکنون به کمیسیون واصل شده و بررسی می‌شود./

پایان پیام



Source link