یک فوریت طرح کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان تصویب شد
یک فوریت طرح کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان تصویب شد

[ad_1] نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان موافقت کردند که بر این اساس عوارض خروج از کشور مرزنشینان همانند عوارض عتبات عالیات در سال‌۹۶ محاسبه می‌شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق،  نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت اصلاح […]

[ad_1]

نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان موافقت کردند که بر این اساس عوارض خروج از کشور مرزنشینان همانند عوارض عتبات عالیات در سال‌۹۶ محاسبه می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق،  نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت اصلاح بند (ح) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در خصوص کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان با ۱۰۸ رأی موافق، ۷۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سیدتقی کبیری  به عنوان درخواست کننده طرح یک فوریتی کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان، گفت: بند‌(ح) تبصره‌(۱۱) قانون بودجه سال‌۹۷ اعلام می‌کند که در سال‌۹۷ عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات بر اساس بودجه سال‌۹۶ اخذ شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال‌۹۷ مصوب شد که عوارض خروج از کشور در مرحله نخست به ۲۲۰هزار تومان، در مرحله دوم به ۳۳۰هزار تومان و در مرحله سوم به ۴۴۰هزار تومان افزایش یابد، افزود: نکته‌ای که در این تبصره مورد غفلت قرار گرفته این است که عوارض در مرز هوایی ۳ تا ۶برابر افزایش یافته اما در مرزهای زمینی این افزایش از ۹ تا ۱۳برابر شده است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از مرزنشینان در سایه این مصوبه دچار مشکل شده‌اند، لذا پیشنهاد این طرح یک فوریتی برای مرزنشینان بوده، چراکه بسیاری از مرزنشینان معیشت خود را از مراودات ارزی تامین می‌کنند، اما با مصوبه سال۹۷ درخصوص عوارض از خروج از کشور معیشت مرزنشینان دچار مشکل شده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مرزنشینان به شهرها مهاجرت می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر تردد مرزی در مرزهای کشور دچار مشکل شده است و مرزنشینان شمال، جنوب و غرب کشور با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: تدبیری برای موضوع مالی به عنوان یک تبصره در نظر گرفته شده تا کسری منابع مالی درآمد دولت از این محل از افزایش نرخ ارز به نسبت قیمت پایه جبران شود.

کبیری با بیان اینکه با این موضوع مشکلات بسیاری از مرزنشینان حل می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر درآمد ارزی دولت از مرزها بسیار کم شده و ده‌ها هزار مرزنشین طوماری را امضا کرده و خواستار تعدیل قیمت عوارض خروج از کشور شده‌اند.

وی تاکید کرد: براساس قانون برای سرپرست خانوار مرزنشین یک کارت الکترونیک صادر شده است، لذا در سال جاری نرخ عوارض خروج از کشور مرزنشینان همانند نرخ سال‌۹۶ زائران عتبات که برای خروج زمینی  ۲۵هزار تومان و خروج هوایی ۷۵هزار تومان پرداخت می‌کردند در نظر گرفته شود تا مشکلات عدیده آنها حل شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نمایندگان درخواست کرد که در فضای موجود اقتصادی و نوسانات ارزی با تصویب یک فوریت این طرح به مرزنشینان کمک شود تا مقداری از مشکلات آنها رفع شود.

براساس این گزارش، در بودجه سال‌۹۶ عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات ۲۵هزار تومان به صورت زمینی و ۷۵ هزار تومان به صورت هوایی در نظر گرفته شد.

شایان ذکر است در زمان بررسی یک فوریت این طرح طوماری با امضای ده‌ها هزار مرزنشین برای کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان در صحن علنی مجلس به نمایش گذاشته شد.

نوشته یک فوریت طرح کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان تصویب شد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link