۱.۲میلیون متقاضی پشت نوبت اعزام به حج/افزایش سهمیه فعلآ مشخص نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
۱.۲میلیون متقاضی پشت نوبت اعزام به حج/افزایش سهمیه فعلآ مشخص نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اکبر رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد فراخوان زائران حج تمتع در سامانه سازمان حج و زیارت افزود: زائرانی که در گذشته متقاضی سفر به حج تمتع بوده ثبت نام کرده و دارای فیش هستند اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir واردکنند.  وی گفت: تعدادی از زائران نیز که باید در سال های […]



اکبر رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد فراخوان زائران حج تمتع در سامانه سازمان حج و زیارت افزود: زائرانی که در گذشته متقاضی سفر به حج تمتع بوده ثبت نام کرده و دارای فیش هستند اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir واردکنند.

 وی گفت: تعدادی از زائران نیز که باید در سال های قبل مشرف می‌شدند و در فراخوان های قبلی اولویت آنها اعلام شده بود می توانند در سامانه ثبت نام کنند و حق تشرف آنها محفوظ است. 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در این سامانه اطلاعات تمامی زائران به روز می‌شود و اطلاعاتی مانند تلفن محل سکونت آدرس و غیره درج می شود و در نهایت بر اساس اطلاعات جدید زائران، برنامه ریزی برای حج تمتع سال ۹۸ انجام میشود.

رضایی گفت: این فراخوان می‌تواند در ارتباط با اعزام زائران و برنامه ریزی برای آنها به ما کمک کند.

 وی همچنین در مورد برنامه ریزی برای حج ۹۸ گفت: تعداد زائران اعزامی در سال ۹۸ سهمیه و ظرفیت اعزام بعد از انجام مذاکرات و تفاهم نامه با طرف عربستان اعلام می شود . البته سهمیه کشورهای اسلامی بر اساس فرمولی که از قبل اعلام شده یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت یک نفر اختصاص پیدا می‌کند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در برخی از شرایط ممکن است بعضی از کشورها از سهمیه کامل خود استفاده نکنند که در این صورت ممکن است به کشوری دیگر سهمیه اضافه داده شود.

به گفته وی، تمامی این موارد نیز بعد از مذاکرات مشخص خواهد شد که البته در بعضی از سالها این اتفاق برای ایران رخ داده و سهمیه اعزام تعدادی زیاد شده است.

 معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت به تعداد زائران پشت نوبت اعزام حج تمتع اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی اعزام به حج داریم که در سال‌های ۸۲ تا ۸۶ ثبت نام کرده اند.

 وی گفت : از تمامی این افراد می‌خواهیم که در سامانه سازمان حج اطلاعات تکمیلی خود را وارد کنند.



Source link