چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر : 21735

یک میلیون ایرانی مشتری سایت‌های مستهجن!

مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به استفاده جوانان ایرانی از فضای مجازی، گفت: در ایران جوانان دنبال دوست ‎یابی و تعاملات مجازی هستند. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال های آینده وضعیت بهتری داشته باشیم اما در سالهای گذشته بیش از یک میلیون کاربر ایرانی از سایت های غیر اخلاقی بازدید کرده اند.

هفت روز خبر هفته/ به گزارش مهر، محمدمهدی فتوره چی در نشست «شبکه های مجازی، دانشگاه و سیاست های فرهنگی» با اشاره به تفاوت استفاده ایرانی ها و فرانسوی ها از شبکه های اجتماعی افزود: کشور فرانسه بین کشورهای اروپایی جایگاه چهارم را از لحاظ تعداد کاربران و نحوه استفاده از شبکه های مجازی دارد. شاید دو سوم مردم فرانسه از اینترنت برای انجام امور روزمره استفاده می کنند و حدود ۹۰ درصد دانش آموخته ها از اینترنت با کارکردهای مختلف استفاده می کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد کاربردهای فرهنگی مثل استفاده از موسیقی یا استفاده از بازی های مجازی، در اولویت کاربران نوجوان است.کاربردهای ارتباطی بین جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال بیشتر است و بیشترین وابستگی کاربران نوجوانان فرانسوی مربوط به بازی های خلاقانه است اما در ایران جوانان دنبال دوست یابی و تعاملات مجازی هستند.

مدیر گروه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت شرایط در کاربری اینترنت عنوان کرد: کاربری اینترنت بسته به اینکه در چه جامعه و در چه شرایط فرهنگی هستند، متفاوت است. یک نظریه پرداز معتقد است هر جامعه ای برای کاربردهای جدید ارزش خاصی قائل می شود و به سمت کاربری های جدید می رود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال های آینده وضعیت بهتری داشته باشیم اما در سالهای گذشته بیش از یک میلیون کاربر ایرانی از سایت های غیر اخلاقی بازدید کرده اند.

در ادامه این نشست محمد آقاسی مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران درباره شبکه های اجتماعی عنوان کرد: یکی از مسائلی که باعث می شود احساس کنیم شبکه های اجتماعی افکار خود را به مردم ارائه می دهند و تحمیل می کنند این است که اخبار زودتر از مطبوعات از طریق این شبکه ها منتشر می شود.

وی ادامه داد: همزمان با ورود تلگرام کمپین های مجازی شکل گرفت و ۵۰ درصد مردم گفتند که از وجود کمپین ها مطلع شده ایم که ۴۰ درصد مربوط به شبکه های اجتماعی است. وقتی دانشگاهیان را بررسی می کنیم ۴۷ درصد و دانشجویان ۵۲ درصد با این شبکه ها مرتبط هستند.

مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه ما، بین عضویت در شبکه های اجتماعی و استفاده از آن تفاوت قائلیم، خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی که انجام داده ایم ۵۳ درصد مردم عضو شبکه های اجتماعی هستند و تلگرام بیشترین محبوبیت را دارد که چیزی برابر ۲۸ میلیون نفر می شود. از هر ۱۰۰ مرد ایرانی ۵۵ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۵۱ نفر عضو شبکه های اجتماعی هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مخاطبین محترم؛

۱) هفت روز خبر، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد . ۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد . ۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید . ۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید . ۵) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .

    عراقچی: دنیا در کنار برجام علیه آمریکا ایستاد/ از دلواپسان برجام متشکریم نهایی شدن کاندیدای جبهه مردمی تکذیب شد برجام ، همکاری بین المللی علمی ایران را ارتقا بخشید ماه آینده ماه اپل است! اطلاعات سپاه: دستگیری تروریست ها قبل از عملیات در راهپیمایی ۲۲ بهمن سید دارا سید عباسی رئیس هیات شمشیر بازی استان کردستان شد برخی احزاب فقط موقع انتخابات شکل می گیرند جبهه مردمی امری بسیار مبارک است که پس از مدت ها ایجاد شد تصادف زنجیره ای در بزرگراه یادگار امام/یک نفر راهی بیمارستان شد تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در دامغان انجام شده است انجام ۴ عملیات توسط آتش‌نشانان همدانی طی ۲۴ ساعت گذشته کاندیدای جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی است پاور رنجرز متفاوت ترین فیلم ابرقهرمانی هالیوود ۲۰۱۷ / داستان نوجوانانی که ابرقهرمان می شوند+عکس پاور رنجرز متفاوت ترین فیلم ابرقهرمانی هالیوود ۲۰۱۷ / داستان نوجوانانی که ابرقهرمان می شوند+عکس کمال مرادی رئیس ستاد انتخابات حزب اراده ملت شد فقیه در مقام استنباط باید کل جامعه اسلامی را مورد نظر قرار دهد