دکتر حسین انتظامی بعد از ۴ سال از معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رود. دوران حضور او در این معاونت را از منظر فعالان سیاسی،رسانه ای و فرهنگی روایت می کنیم:واکنش چهره‌های سیاسی - فرهنگی به خداحافظی انتظامی از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

*صادق خرازی، سفیر و معاون پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل:
مدیریت حسین انتظامی از جهات مختلف قابل تقدیر است. این دوره را باید دوران احیاکننده شأن و موقعیت خاص معاونت مطبوعاتی نامید؛ انتظامی با تمام توان خود و با نگاه پیشرو و نوگرای خود تلاش کرد، شأن تازه‌ای به معاونت مطبوعاتی ببخشد. بزعم اینجانب می‌توان این دوره از معاونت مطبوعاتی را دوران ‌مدرن شدن این معاونت نامید.

*آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری:
در بحث توجه به قرآن و مبانی دینی، اقدامات شایسته ای صورت گرفته که تسهیل در صدور مجوزهای رسانه ها و مطبوعات قرآنی و توسعه رسانه های دینی از جمله سیاست های مبارک این دوره معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است که بسیار قابل تقدیر است و باید استمرار یابد. چراکه نشان از پیام حقیقت طلبی و گام برداشتن مدیریت مطبوعات و رسانه ها درخصوص ترویج فرهنگ کتاب الله داشته و دارد.

*حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه:
حسین انتظامی به شدت اخلاق‌محور و با صبر و حوصله مثال‌زدنی و بسیار خلاق است که اقدامات شایسته ای در دوران مدیریتش انجام داد؛ تسریع در امر واگذاری مجوزها، الکترونیک کردن آن‌ها و پرهیز از تطویل در پروسه این امر مهم، شفافیت در پرداخت یارانه مطبوعات به گونه‌ای که عدالت و ضابطه جایگزین رابطه شد و فعال‌تر کردن دیپلماسی رسانه‌ای تبادل هیات‌های رسانه‌ای با کشورهای مختلف و استفاده از ظرفیت گسترده رسانه‌ها در تأمین منافع ملی. از جمله مهمترین اقدامات او در این دوره معاونت مطبوعاتی بود.

* سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر مسئول مجله نسیم بیداری:
سابقه آشنایی من با دکتر حسین انتظامی به حدود هجده سال قبل برمی گردد، زمانی که جام جم را راه اندازی کرد؛ و الحق و انصاف بسیار حرفه ای . بزرگ ترین خصیصه دکتر انتظامی همین تبحر فوق العاده و استثنایی وی در ایجاد تحول و ارتقای سطح سازمانی است که مسئولیتش را می پذیرد. در همشهری هم چنین اتفاقی را رقم زد و از مجموعه «خبر» هم یک برند قدرتمند رسانه ای ساخت و در دوره نزدیک پنج ساله مسئولیتش در معاونت مطبوعاتی با وجود مشکلات بی سابقه و نفس گیری که در حوزه رسانه و مطبوعات به طور خاص در این دوره وجود داشت، کاری کرد کارستان. قبلا بارها گفته ام و اینجا تکرار می کنم، اگر در دولت اول اعتدال، برخی حوزه ها مزه اصلاحات نسبی ساختاری و عملکردی را چشیده اند، بی اغراق معاونت مطبوعاتی ارشاد با مدیریت جسورانه و تحول گرای انتظامی، انقلاب را تجربه کرده است. برقراری ضابطه به جای رابطه، حاکمیت قانون و شفاف سازی، توجه به رسانه های محلی و استانی و ضعیف تر که پشتوانه رسمی سیاسی نداشتند و اجرای طرح های جسورانه ای که برای پدرخوانده های رسانه ای نامطلوب و تحمل ناپذیر بود، فقط از عهده مدیر شجاعی چون وی برمی آمد.

هیچ مدیری تا ابد بر مسند خود نمی ماند، مهم یادگارهای برجای مانده مدیریتی است. بی تردید پس از انقلاب در حوزه معاونت مطبوعات و رسانه در کنار یاد خوش مرحوم احمد بورقانی، این نام نیک حسین انتظامی است که باقی خواهد ماند.

البته از دو نکته مهم نباید غفلت ورزید، اوّل دشواری فراوانی که فراروی معاون جدید مطبوعات کشور است که باید پا جای پای مدیر توانمندی چون انتظامی بگذارد و انتظارات فراوانی که از نوع نحوه سلوک و روابط و مدیریت هوشمندانه وی آفریده شده را پاسخ گو باشد و دوّم مراقبت مجموعه فرهنگ و ارشاد و وزارتخانه متولی آن از یک سرمایه ارزشمند مدیریتی چون انتظامی است.
حتما وزیر محترم ارشاد به این مهم واقف است که از انباشت تجربه درخشان کسی که توانسته است شش دوره متوالی اعتماد مدیران مسئول مطبوعات را متوجه خود ساخته و عنوان نمایندگی آنان را در طی این مدت اخذ نماید، همچنان باید در حوزه فرهنگ و رسانه، در سطحی گسترده و مؤثرتر به نقش آفرینی و مدیریت سازنده و تحول گرایانه، اشتغال شایسته داشته باشد و زمینه های بهره مندی از استعداد و توانایی قابل تحسینش به نحو مطلوب مهیّا بماند.

*جعفر محمدی؛ صاحب امتیاز و سردبیر عصر ایران:
وقتی افراد در جایی که باید، قرار گیرند، کارها اصولی تر، سریع تر و کم هزینه تر پیش می روند. حضور حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصداقی از این موضوع است، چه آن که انتظامی، از جنس رسانه بود، رسانه را می شناخت و اصحاب رسانه هرگز احساس نکردند کسی از بیرون بر آنان تحمیل شده است. هم از این روست که باب گفت و گو بین معاونت مطبوعاتی و اهالی رسانه، در طول مدیریت حسین انتظامی همواره باز بود و کسی پشت این در نماند.

آشنایی عمیق انتظامی با رسانه، باعث شد در دوران او، شاهد تحولاتی ارجمند در این عرصه باشیم، مانند طرح بیمه روزنامه نگاران که پاسخی هوشمندانه به یک مطالبه چند ده ساله بود، شفاف سازی نظام یارانه ای، حذف یارانه دولتی ها و خصولتی ها، راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات و…

دوره مدیریت او بر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می توان ” دوره تدبیر و تحول” دانست و از همین رو به او، یک خدا قوت از ته دل گفت.

*بهاء الدین خرمشاهی، قرآن پژوه و حافظ شناس:
نام حسین انتظامی برای ذهن من با چند چیز گره خورده است. یکی مطبوعات و رسانه ها، دیگری مدیریتی سختکوش و توانا.
به قول جناب حافظ: “که یمن همت او کارهای بسته گشاد”
گرچه جهان رسانه های کاغذی در مقابل جهان رسانه های جدید رنگ باخته است اما او به جایگاه هر یک از اینان به تدبیر و مدیریت درست وقوف دارد. امیدوارم این عزیز ارجمند هر کجا هست و می رود نامش و کارهایش به نیکی به سرانجام رسد که تاکنون رسیده است.

*فریدون جیرانی، فیلمساز و مدیر مسول روزنامه سینما:
در دوره معاونت مطبوعاتی دکتر حسین انتظامی، هم مطبوعات و هم رسانه های آنلاین در حوزه سینما بسیار گسترش و توسعه یافت.
به نظرم این توسعه مطبوعات سینمایی، مرهون نگاهی بود که موانع را برمی داشت و تلاش می کرد تا سازو کارهای تسهیل امور را برای اصحاب مطبوعات فراهم کند. نگاه مدیریتی او رفع موانع فعالیت رسانه‌ها بویزه رسانه‌های تخصصی بود و می توان دوره مدیریت انتظامی را دوره گسترش چشمگیر رسانه های سینمایی دانست؛ خصوصا در عرصه رسانه های آنلاین موفقیت های خوبی برای اطلاع رسانی سینما به وجود آمد.

*احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ایران:
دوره معاونت مطبوعاتی حسین انتظامی را باید دوره مدیریت نظم و قاعده مندی دانست.
انصافا در این دوره درخصوص ساماندهى رسیدگى به تقاضا ها و صدور مجوزها اقدامات خوبی انجام شد. سرعت و دقت لازم در حوزه صدور مجوزها را یکی از ویژگی های موثر در دوره مدیریت انتظامی می دانم.

از سوی دیگر ویژگی های این دوره معاونت مطبوعاتی را نظم وترتیب کار، عدم سردرگمى ارباب رجوع و تعیین تکلیف روشن کارها و درخواست ها می دانم که دراین دوره بسیارخوب بود.

*بهروز بهزادی، رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه اعتماد:
دوره حسین انتظامی را باید دوره با برنامه معاونت مطبوعاتی دانست. چراکه او به خوبی همه اجزاء مطبوعات را می شناسد. خیلی از معاونان مطبوعاتی پیش از او این مقدار شناخت را نداشتند و لذا برنامه ای برای تحول نداشتند. یکی از بزرگترین دستاوردهای دکتر انتظامی را باید، شفاف سازی دانست. تا قبل از حسین انتظامی کسی نمی دانست و نمی توانست از نظام شفاف سازی در مقدار پرداخت یارانه ها حرفی داشته باشد.

شفاف سازی در یارانه های مطبوعات و قاعده مند شدن آن مدیون اقدامات درست و دقیق حسین انتظامی بود. من معتقدم نه تنها این کار بلکه تعداد کارهای نوآورانه حسین انتظامی در دوره مدیریتی اش بسیار بوده است. برخی کارهای او برای مطبوعات را در اینده باید مورد توجه قرار داد.

*پرویز خرسند از پیشکسوتان حوزه فرهنگ:
آنچه در نگاه من ارزشمند است، توجه حسین انتظامی به پیشکسوتان مطبوعات بود. او در چند و چون مدیریتی خود، پیران و پیشکسوتان گوشه نشین را به فراموشی نسپرد. سراغ بسیاری رفت و در هر زمانی که توانست به شیوه هایی غیرمنتظره به یادکرد پیشکسوتان مطبوعات پرداخت.

 *حجت الاسلام محمدرضا زائرى، روزنامه نگار و فعال فرهنگی
دکتر حسین انتظامی پس از تجربه ای بسیار موفق مسؤولیت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را واگذار می کند. در باره این مدیر توانا و چهره ارزشمند از جهات مختلف می توان سخن گفت و به ابعاد گوناگون شخصیت او پرداخت.

به عنوان کسی که سالها از نزدیک با ایشان همراه و همکار و دوست بوده ام و قریب به بیست و سه چهار سال در فرصت های گوناگون اطلاعات دقیق از رفتار و کردار ایشان دارم می توانم برخی از ویژگی های بارز را چنین برشمارم.

١-او از نظر فردی بسیار با هوش است و حافظه ای قوی دارد، بسیار خوش ذوق و دارای روحیه ای لطیف و علایق فردی هنرمندانه است.

٢-در عرصه رسانه شخصی حرفه ای است که از کار روزنامه نگاری عادی تا مدیریت در بالاترین سطوح مانند تأسیس روزنامه جام جم و مدیریت مجموعه بزرگ همشهری را در کارنامه خود دارد.

٣-تحصیلات دانشگاهی را در کنار تجربه عملی دنبال کرده و پس از تحصیل فنی در مقطع کارشناسی، تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری را به طور جدی دنبال کرد.

۴-نوگرا و پیشرو و آینده نگر است و سالها پیشتر از بسیاری دوستان روزنامه نگار به حوزه رسانه های نوین توجه کرد و برای ورود به عرصه روزنامه نگاری دیجیتال همت داشت و تجربه هایی مانند جام جم آنلاین را کلید زد.

۵-از قدرت راهبری و احاطه اجرایی و توان بالای مدیریت برخوردار است و تجربه عملی خاص از کارشناسی در معاونت مطبوعاتی تا مدیرکل مطبوعات داخلی تامعاونت در همین حوزه داشته و به همین دلیل از جزییات امور مطلع است و با یکایک دست اندرکاران این حوزه آشنا و از پیشینه همه پروژه ها آگاه است.

۶- معتقد به ضرورت همکاری و ارزش کار جمعی است و روحیه دیگر پذیری و گروه گرایی دارد و معمولا در همکاری های بین سازمانی بسیار موفق می شود.

٧-حال و هوایی جوان دارد و از آمادگی فراوان برای یادگیری برخوردار است. بارهادیده ام که چه در گفتگوهای دوستانه با استادان ارجمندی مانند دکتر شکرخواه و چه در جلسات رسمی اداری به دنبال داده های جدید یا مطالب علمی یا نکته های تازه است تا فراگیرد و به خاطر بسپارد و بهره مند شود.

راستش فراوان نیستند کسانی که احساس کنیم خداوند آنان را برای کاری مشخص ساخته و همه عوامل برای رسیدن آنان به این جایگاه دست به دست هم داده است.

*محمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش:
حسین انتظامی، ویژگی های خاصی در مدیریت خود دارد. دقت، سخت کوشی، مدیریت علمی، توجه به پیشگیری پیش از درمان از جمله نکته های مهم مدیریتی اوست. از سوی دیگر انتظامی به خوبی فضای مجازی و جهان جدید رسانه ها را می شناسد. او دستاوردهای نیکویی برای معاونت مطبوعاتی در این دوره داشته است. مدیریت درست رسانه های مجازی، درمان بسیاری از مشکلات اورژانسی رسانه های مکتوب از جمله توفیقات اوست.
در این میان یکی از مهمترین دستاوردهای متفاوت و تاثیرگذار معاونت مطبوعاتی در دوره او را تحقق سنت شفاف سازی است. او ارکان مختلف در عرصه مدیریت رسانه ها را شفاف سازی کرد که نمونه برجسته آن را باید در شفاف سازی یارانه های مطبوعات دید. امیدوارم این مدیریت علمی در تمام ارکان و ساختارهای فرهنگی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

* مهدی فیروزان، مدیرعامل موسسه شهرکتاب
معتقدم حسین انتظامی، هسته اولیه ساختارمندی اطلاع رسانی و تبلیغات را در این دوره معاونتش شکل داده است و و بذرآغازین آن را کاشته است. اقدامات ساختارمند و استراتژیک مدیریتی انتظامی را شاید به این زودی ها نتوان درک کرد. اگر این هسته اولیه استمرار یابد، آینده ای متفاوت از امروز خواهیم داشت.

کسانی که با دنیا و مطبوعات و رسانه های جهان آشنا هستند و می بینند که مدیریت رسانه در جهان با چه هوشمندی هایی از جمله بهره مندی از توان روانشناسی، جامعه شناسی و حتی تاریخ و ادبیات شکل گرفته است، می دانند که مفاهیم و پیام رسانه ها، چگونه و با چه شیوه های سنجش و با چه بسته بندی هایی در جهان عرضه می شود. این هوشمندی را در همه حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کمتر در عموم سیاست های رسانه ای در کشور شاهد هستم. چراکه برای مدیران رسانه در ایران، سناریونویسی تعریفی ندارد.

مدیریت رسانه در ایران از استراتژِی هایی که مجموعه ای از تاکتیک های ریز و درشت و مختلف را به کار گرفته باشد، برخوردار نیست. اما به نظر من یکی از مدیرانی که در عرصه مدیریت رسانه، درک درستی از این مفاهیم دارد، حسین انتظامی است که با همین درک درست توانسته است، آغازگر کاری ساختارمند و راهی متفاوت در دوره معاونتش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

از آنجا که هم مخاطب خارجی ما از معاونت مطبوعاتی تغذیه می شود و هم مطبوعات داخلی هم از حیث پشتیبانی و از حیث محتوایی در تعامل با معاونت مطبوعاتی هستند، حسین انتظامی، بیش از هر چیز با نگاه استراتژیک خود، ستون های اولیه و زیر ساخت های محکمی را برای تغییر نگرش ها و مسیر آینده فراهم ساخت. گرچه تحقق همه اهداف این ساختار، نیاز به زمانی طولانی دارد که امیدوارم معاون بعدی ادامه دهنده این راه و مسیر باشد.

*حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی:
عملکرد معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم به مدیریت دکتر حسین انتظامی را، یک دوره طلایی برای تاریخ این معاونت می دانم و اجمالا از عملکرد ایشان بسیار راضی هستم.
این برادر عزیز در همه زمینه ها بسیار خوب عمل کرد؛ از جمله در سرعت بخشی به صدور مجوزها به رسانه‌ها. این نوع عملکرد آقای دکتر انتظامی نشان می دهد که ایشان به هیچ عنوان در مسئولیت مهمی که دارند، با نگاه طرفداری از جریان فکری خاصی برخورد نکرد؛ این گونه نبود که یک گروه فکری خاص را طرد کنند و یک گروه فکری دیگر را ترجیح دهند؛ به نظر بنده در هر جهتی که فکر کنیم آقای انتظامی بسیار خوش درخشیدند و لایق قدردانی می باشند.

از طرفی دکتر انتظامی مورد اعتماد مطبوعات بود و البته او خودش بر آمده از جامعه مطبوعاتی ایران بود؛ به مطبوعات اعتماد داشت و مطبوعات نیز همین نگاه اعتماد گونه را به ایشان داشتند؛ دکتر انتظامی با وجود این که در سال های اخیر یک مقام دولتی محسوب می شد، اما در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، با رأی بالا و خیره کننده رأی آورد که نشان از آن دارد که او همزمان مورد اعتماد مطبوعات و همین طور مورد اعتماد حاکمیت است.

نکته دیگری که دوست دارم به آن اشاره کنم، توجه خاص و ویژه دکتر انتظامی به ارتقاء رسانه های حوزه دین و اندیشه، از حیث کمی و کیفی بود؛ و انصافا در ۴سال گذشته شاهد رشد کمی و کیفی رسانه های دینی، قرآنی و انقلابی بودیم.

*حجت الاسلام و الملسمین محسن غرویان، استاد فلسفه حوزه علمیه قم:
سیستم فکری رئیس جمهور محترم آقای دکتر روحانی، آزاد اندیشی است، و بنده فکر می کنم مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد و همینطور معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه، در همین راستا حرکت کرده اند.
باید گفت که در دوره اخیر، کار ویژه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گسترش ابزارهای اطلاع رسانی در اختیار مردم و تسهیل در صدور مجوز نشریات شاهد اقدامات خیلی خوبی بودیم؛ هم صدور مجوز برای نشریات با سرعت بسیار بیشتری نسبت به گذشته صورت می گرفت و هم بسیاری از رسانه های نو مثل شبکه‌های اجتماعی قابل رجوع مردم، قانونی فعالیت کردند و با اختلال مواجه نشدند.

شخص آقای روحانی معتقد به مبادله اطلاعات است و از طرفی الان هم روزگار ما، روزگاری است که با فیلتر کردن و فضای امنیتی پلیسی درست کردن، هیچ اثری برای ایجاد کنندگان این فضاهای تاریک، مترتب نمی شود ؛ به هر حال باید مردم حرف های مختلف را بشنوند و با منطق و عقلانیت بسنجند و حرف درست را انتخاب کنند؛ در این زمینه هم تلاش های دولت و هم تلاش های معاونت مطبوعاتی موثر بوده است.

همچنین نشریات دینی و قرآنی که البته همواره به دست من می رسد و به آن ها دسترسی دارم، واقعا در دوره ۴سال اخیر، با کیفیت تر شدند اما بازهم جا دارد که ما انتظارات بیشتری داشته باشیم تا رویکرد عمق بخشی به معارف قرآنی بیش از پیش شود؛ و معارف ناب قرآنی و دینی به صورت عمیق تر و با محتوای غنی تری در این نشریات علمی، تخصصی و دینی ارائه و همچنین شاهد پژوهش های قرآنی بیشتری در نشریات دینی باشیم.
در مجموع شاهد بودیم که آقای انتظامی در راستای سیاست فضای باز اطلاع رسانی مورد نظر رئیس جمهور محترم، گام های بسیار مثبتی براداشتند که جای تقدیر و تشکر دارد؛ و البته امیدواریم بازهم در این زمینه رشد کنیم و به حد مطلوب تر و ایده آل برسیم.

*احمد خادم المله، مدرس ارتباطات و مدیر پیشین ایرنا
حقیقت این است که کار با رسانه ها و مطبوعات بسیار سخت است. رسانه هایی که هر کدام به یک جناح و گروه وصل هستند بسیار دشوار است. مثلا چون رسانه ها خصوصا روزنامه ها در کشور ما اقتصادی نیستند و اکثرا یا حامی سیاسی یا تجاری دارندو نشریات مستقل نیز امیدشان به یارانه دولت است همه این ها اگر یارانه مطبوعات نگیرند، همه از چشم معاون مطبوعاتی می بینند.
از سوی دیگر معاونت مطبوعاتی جایگاهی است که دولت و سایر دستگاه ها از آن انتظار کارکرد روابط عمومی دولت را دارند. همه اینها کار را برای معاون مطبوعاتی وزیر سخت و سخت تر می کند. اما در این بین حضور حسین انتظامی به عنوان فردی عمیق در این حوزه، توانست با درایت کار در این دوره را پیش ببرد.

واقعیت آن است که چون منابع محدود است و مشکلات مطبوعات زیاد، معمولا هیچکس از عملکرد معاون مطبوعاتی راضی نیست اما شاهد هستیم که در مجموع عملکرد آقای حسین انتظامی موفق بوده است و دایره این رضایت مندی وسیع است. بدیهی ست که حسین انتظامی نتوانسته باشد همه برنامه ای را که داشته اجرا کند اما باید اذعان کرد که او تمام تلاشش را برای تحول درمعاونت مطبوعاتی به کاربسته است.
مدیریت او چند ویژگی ممتاز دارد. در برخورد با رسانه ها مدیریت ایشان هوشمندانه و اقناعی بود و دستوری و منفی نبود و رسانه ها احساس حمایت داشتند.
بنظر من حسین انتظامی ارتباط رسانه ها با وزارت فرهنگ و ارشاد را به صورت سیستمی آنلاین و مجازی تعریف کرد که این از توفیقات ایشان بود. در این دوره کارها از طریق رایانه پیگیری و به سرانجام می رسید و مراجعات حضوری کاهش یافته بود. یکی از دستاوردهای انکار ناپذیر انتظامی را باید شفاف سازی یارانه ها و شفاف سازی بودجه های معاونت مطبوعاتی دانست که از کارهای خوب ایشان بود.

*حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم
از جمله نکات مثبت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اخیر، می توان به این نکته اشاره کرد که روند صدور مجوز برای رسانه های جدید از جمله نشریات مختلف، بسیار راحت تر از دوره های پیش دنبال می شد؛ برای مثال در دوره های پیش از دولت یازدهم، شاید صدور مجوز یک نشریه سال ها به طول می انجامید اما در دوره اخیر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، این روند اصلاح شد.

فکر می کنم در دوره پنج ساله آقای انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، گردنه های سخت به ویژه در خصوص صدور مجوز نشریات جدید، حذف شد و کارها در این زمینه بسیار راحت تر و زودتر به نتیجه می رسید که البته انتظار داریم شاهد شرایطی از این بهتر هم باشیم.

از طرفی با توجه به مسئولیتی هم که در انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم داریم، فکر می کنم نگاه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص نشریات دینی و قرآنی در دوره آقای انتظامی، خوب بود؛ هر چند همیشه باید اوج نگاه را به آینده های دور و پیشرفت های بیشتر دوخت، اما تا این جا رضایت عمومی نسبی را جلب کردند اما در سه سال آینده دولت هم باید بیش از این تلاش شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی