خبرگزاری دانشجو: احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با اشاره به شرایط کنونی صنعت خودروسازی داخلی اظهار داشت: مهمترین مشکل ما این است که صنعت خودروسازی تحت پوشش سیاست‌های دولت است و برهمین اساس دولت خود را ضامن نفع و سود کارخانجات تولید خودرو می‌داند و ازقِبَلِ کارخانجات خودروسازی بهره مند می‌شود.
وی با اشاره به سایه اندازی دولت در صنعت خودروسازی داخلی، افزود: این موضوع موجب شده تا تولید کنندگان داخلی نتوانند در عرصه رقابت با محصولات مشابه خارجی خود توفیقاتی به دست آورند.

بیگی با بیان اینکه دولت درصدد است تا با اعمال تعرفه برای واردات خودرو کاستی‌های این حوزه را جبران کند تصریح کرد: این در حالی است که اقدامات دولت هیچ کمکی به پیشرفت صنعت خودروسازی داخلی نخواهد کرد از ابتدا قرار بود سالیانه ده درصد از تعرفه‌های خودرو‌های وارداتی کاهش یابد تا به مقطعی برسیم که دیگر تعرفه‌ای بر آن‌ها اعمال نشود و از سوی دیگر مقرر شده بود که امکانی فراهم شود که صنعت خودروسازی بتواند با محصول مشابه خارجی رقابت کند، اما متاسفانه چنین شرایطی پیش نیامده است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: باید زمینه را برای خصوصی سازی صنعت خودرو و به دنبال آن فراهم آوردن امکان رقابت محصولات داخلی را در کشور ایجاد کنیم در حال حاضر ما از رقابت با محصول مشابه خارجی هراس داریم و از خصوصی سازی صنعت خودرو نیز استقبال نمی‌کنیم و متاسفانه کیفیت محصولات داخلی تحت الشعاع برخی مصلحت اندیشی‌ها قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هیچ وجه روا نیست که بخواهیم ضرر صنعت خودروسازی را از جیب مردم پرداخت و این هزینه را به آن‌ها تحمیل کنیم.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی