رد پای سعودی‌ها در سفر نتانیاهو به عمان/ عربستان به دنبال حساسیت‌زدایی از اسرائیل و تشدید دشمنی با ایران است :: خبرگزاری خانه ملت
رد پای سعودی‌ها در سفر نتانیاهو به عمان/ عربستان به دنبال حساسیت‌زدایی از اسرائیل و تشدید دشمنی با ایران است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان با هدف بررسی راهکارهای برقراری صلح با فلسطین و تاکید وزیر خارجه عمان بر پذیرش اسرائیل به عنوان یک کشور حاضر در منطقه، گفت: دوستان همسایه حوزه خلیج فارس علی‌رغم تمام اقدامات رژیم اشغالگر قدس خیلی راحت به این […]

[ad_1]

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان با هدف بررسی راهکارهای برقراری صلح با فلسطین و تاکید وزیر خارجه عمان بر پذیرش اسرائیل به عنوان یک کشور حاضر در منطقه، گفت: دوستان همسایه حوزه خلیج فارس علی‌رغم تمام اقدامات رژیم اشغالگر قدس خیلی راحت به این چنین دیدارهایی تن می‌دهند و این جای بسی تامل دارد.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این آمد و رفت‌های نتانیاهو به کشورهای حوزه خلیج فارس قطعا عربستان سعودی نقش دارد، به نظر سعودی‌ها در تلاشند تا حساسیت نسبت به اسرائیل را در میان کشورهای عربی از بین ببرند و دشمنی با ایران را تشدید کنند.

وی افزود: نزدیکی کشورهای عربی و منطقه به رژیم صهیونیستی هیچ منفعتی برای آنها و منطقه نخواهد داشت و نهایتا متضرر خواهند شد زیرا عربستان در مخمصه‌ای قرار گرفته چرا که بعد از قتل خاشقجی دنیا نگاه متفاوتی نسبت به آنها پیدا کرده است بنابراین در پشت صحنه این سفرها به دنبال اهداف خود هستند.

صفاری نطنزی تاکید کرد: کشورهای اسلامی نباید مظلومیت مردم فلسطین را فراموش کنند و در این شرایط اظهارات پوچ رژیم صهیونیستی را باور کنند، عمان نیز هرچند جامه کشور میانجی‌گر در منطقه به خود گرفته است اما انتظار می‌رفت که میزبانی نتانیاهو را نپذیرد و در مورد پذیرش اسرائیل نظر موافق ندهد.

                      بیشتر بخوانید:

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه بحرین و عربستان از این اقدام حمایت کردند و این حمایت بر تفسیر مذکور مبنی بر نقش سعودی‌ها در پَس پرده این سفر کاملا مشهود است و می‌توان آن را اثبات کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دو روز بعد از میزبانی عمان از محمود عباس در چارچوب تلاش برای روند صلح خاورمیانه به این کشور سفر و مورد انتقاد گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفت. در دیدار بین سطان قابوس بن سعید پادشاه عمان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل راه‌های تضمین پیشبرد روند صلح و برخی مسائل مهم مشترک از جمله مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز در توضیح سفر نتانیاهو به این کشور، گفت: اسرائیل یک “کشور” حاضر در این منطقه است و همگی ما این را درک می‌کنیم. جهان هم از این حقیقت آگاه است. شاید زمان آن فرا رسیده است که با اسرائیل هم (همانند دیگر کشورها) رفتار شود و همچنین وظایف مشابهی را تقبل کند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link