آبلیمو تازه را چگونه نگهداری کنیم؟
آبلیمو تازه را چگونه نگهداری کنیم؟

[ad_1]  مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی درباره عوامل شناسایی و نگهداری لیموترش و آبلیموی تازه اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم آبلیموی تازه را در ظرف‌های شیشه‌ای و نه یکبار مصرف پلاستیکی به صورت کاملا سر پر و با کمی روغن زیتون نگهداری کنند و در صورت امکان ظرف‌های کوچکی […]

[ad_1]

آبلیمو تازه را چگونه نگهداری کنیم؟

 مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی درباره عوامل شناسایی و نگهداری لیموترش و آبلیموی تازه اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم آبلیموی تازه را در ظرف‌های شیشه‌ای و نه یکبار مصرف پلاستیکی به صورت کاملا سر پر و با کمی روغن زیتون نگهداری کنند و در صورت امکان ظرف‌های کوچکی را انتخاب کنند که مدت کمی از باز شدن در این بطری‌ها و مصرف آن نگذشته باشد. همچنین ظروف شیشه‌ای بهتر است تیره باشد و در جای خشک و تاریک نگهداری شود.

حسن‌پور ادامه داد: مصرف لیموترش در ایران به چند دلیل افزایش پیدا کرده که می‌توان به افزایش جمعیت، افزایش میزان مصرف فست‌فود، فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف لیموترش به خاطر خواص ضد سرطانی از سوی شبکه‌های اجتماعی و تمایل مردم برای تامین لیموترش و آبلیموی تازه مصرف سالیانه خود از جمله این عوامل است.

از آنجا که لیموترش ماده غذایی غنی از ویتامین C. است و این نوع ویتامین، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود این ماده غذایی به همراه هر نوع غذایی اعم از خورشت، سالاد و … مصرف شود.

[ad_2]

Source link