نکاتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در ادارات
نکاتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در ادارات

[ad_1] همان طور که ما در مقابل مراقبت از خود و خانواده مان مسئولیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. رعایت موارد زیر میزان استرس شما را در محیط کار را کاهش می‌دهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا می‌کنند. همچنین با رعایت این موارد چالش‌های احتمالی بین شما و […]

[ad_1]

همان طور که ما در مقابل مراقبت از خود و خانواده مان مسئولیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست.

رعایت موارد زیر میزان استرس شما را در محیط کار را کاهش می‌دهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا می‌کنند. همچنین با رعایت این موارد چالش‌های احتمالی بین شما و مراجعانتان نیز کمتر می‌شود.

اطلاع رسانی و آموزش: نصب تابلوی بزرگی که به مراجعان تذکر دهد در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند.

به همه مراجعین یادآوری کنید که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعان و کارکنان رعایت کنند و در صورت عطسه یا سرفه با دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند.

 نصب پوستر‌ها اعلامیه‌هایی در نقاط مرتبط اداره برای یادآوری شستشوی صحیح دست ها، رعایت فاصله و سایرنکات بهداشتی کمک کننده است.

تذکر شفاهی هم اگر به شکل مناسب محترمانه انجام شود، بیشتر کمک می‌کند. کارمندان هم دراین مورد باید مرتبا آموزش ببینند.

 معاینه مراجعان: در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت کنید.

 رعایت فاصله: درصورت امکان کار‌ها به شکل دورکاری مدیریت شوند. سفر‌های کاری تا حدامکان لغو شوند. کارمندان حتما فاصله بیش از یک متری را با هم رعایت کنند. این فاصله با ارباب رجوع هم اهمیت دارد.

از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میزکارمندان نگذارد. درصورت ردوبدل کردن مدارک، پوشه، خودکار یا هر وسیله دیگری حتما ازدستکش استفاده کنید و به موقع دست‌های خود را بشویید.

جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه می‌شود از سیستم نوبت دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

ضدعفونی: میز، تلفن‌ها، موبایل‌ها، صفحه کلید، موس و پد موس وسایر اجزای کامپیوترها، دستگیره‌های درها، کشو‌ها و قفسه ها، دسته‌های صندلی‌ها باید مرتبا ضدعفونی شوند. فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد.

چگونه کرونا را از ادارات دور کنیم؟

 وسایل بهداشتی: سرویس‌های بهداشتی بیشتر از قبل به نظافت و ضدعفونی احتیاج دارند. وجود صابون و مواد ضدعفونی کننده کافی در سرویس بهداشتی و در فضای اداره را مرتب چک کنید. جعبه دستمال کاغذی در دسترس همه کارکنان و مراجعان قرار داشته باشد.

کارمندان در صورت مواجهه مستقیم با همدیگر و با ارباب رجوع از ماسک و دستکش استفاده کنند.

شناسایی و جداسازی موارد مشکوک: به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علائم شبه سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آن‌ها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس برقرار کنند.

امضاء و اثر انگشت: خودکار مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید، در صورت نداشتن خودکار شخصی، حتما خودکار امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید.

در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجعان قرار دهید.

[ad_2]

Source link