ماسک گیاهی برای تقویت و رشد موها
ماسک گیاهی برای تقویت و رشد موها

[ad_1] داشتن مو‌های بلند و فریبنده آرزوی بسیاری از افراد است. با این حال، به دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیه ناسالم، این موضوع به یکی از چالش‌های افراد تبدیل شده است. استفاده از ماسک‌های موی سر برای تغذیه بهتر پیاز مو امروزه بسیار رایج است. یکی از گیاهان جادویی که دارای خواص بی شماری […]

[ad_1]

داشتن مو‌های بلند و فریبنده آرزوی بسیاری از افراد است. با این حال، به دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیه ناسالم، این موضوع به یکی از چالش‌های افراد تبدیل شده است. استفاده از ماسک‌های موی سر برای تغذیه بهتر پیاز مو امروزه بسیار رایج است.

یکی از گیاهان جادویی که دارای خواص بی شماری بوده و برای سلامت مو مفید است آلوئه ورا است. دلایلی که آلوئه ورا را به گیاهی مناسب برای موی سر تبدیل کرده است، شامل موارد زیر می‌شود:

۱- کسانی که از موی خشک و حساس رنج می‌برند می‌توانند با کمک آلوئه ورا از سلامت موی سر و درخشانی آن اطمینان حاصل کنند.

۲- این گیاه باعث جوان شدن موی سر و دادن زندگی دوباره به آن می‌شود.

۳- آلوئه ورا مانع از بروز شوره سر می‌شود.

۴- این گیاه به دلیل دارا بودن ترکیبات نرم کننده مو، برای افراد دارای موی مجعد و فرفری مناسب است.

۵- عصاره آلوئه ورا یکی از ترکیبات ثابت در شامپو‌های گیاهی به منظور پاکیزگی بهتر موی سر است.

۶- یکی از بهترین خواص این گیاه افزایش گردش خون در ناحیه موی سر، تغذیه بهتر فولیکول‌ها و افزایش رشد مو است.

برای تهیه ماسک موی سر آلوئه ورا می‌توانید از روغن پرخواص کرچک استفاده کنید. این روغن باعث درخشش بیشتر مو و ضخیم‌تر شدن آن می‌شود. از سوی دیگر، آلوئه ورا نیز به آبرسانی بهتر به موی سر کمک کرده و باعث شادابی آن می‌شود.

 آلوئه ورا

ترکیب روغن کرچک و عصاره آلوئه ورا سرعت رشد موی سر را بیشتر می‌کند. برای ساختن این ماسک موی سر یک فنجان ژله آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کرده و به آن دو قاشق غذاخوری پودر ذغال اخته بیفزایید.

پس از مخلوط کردن کامل این ترکیب، شاهد به وجود آمدن یک خمیر خواهید بود. این خمیر را به ریشه موی سر بمالید. برای جلوگیری از ریزش این خمیر می‌توانید سرتان را با یک کلاه دوش بپوشانید. این ترکیب بهتر است تمام شب بر روی سرتان باقی بماند.

با این حال، اگر عجله دارید و نمی‌توانید تمام شب این ترکیب را بر روی سرتان نگه دارید، می‌توانید پس از یک ساعت اقدام به شستن موی سر خود با شامپو ملایم (شامپو بچه) کنید. این ماسک موی سر فوق العاده می‌تواند باعث تقویت موی سر و تغذیه مناسب آن می‌شود.

[ad_2]

Source link