چگونه ماشین دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟
چگونه ماشین دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟

چگونه خودروی سرقتی خودرا پیدا کنم : کشف خودرو مسروقه یکی از دغدغه های مالکان خودرو های سرقتی پیدا کردن اتومبیل است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روند پیدا کردن خودرو های سرقتی تسریع یافته است. روش های مختلفی برای پیدا کردن اتومبیل سرقتی وجود دارد. آسان ترین شیوه های پیدا کردن خودرو سرقتی شامل اعلام […]


چگونه خودروی سرقتی خودرا پیدا کنم : کشف خودرو مسروقه

یکی از دغدغه های مالکان خودرو های سرقتی پیدا کردن اتومبیل است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روند پیدا کردن خودرو های سرقتی تسریع یافته است. روش های مختلفی برای پیدا کردن اتومبیل سرقتی وجود دارد. آسان ترین شیوه های پیدا کردن خودرو سرقتی شامل اعلام سرقت خودرو به پلیس 110، بهره گیری از ردیاب ماهواره ای، بررسی دوربین های مداربسته و بررسی جریمه های راهنمایی و رانندگی می باشد. 

سرقت خودرو 

به طور کلی روش های مختلفی در خصوص سرقت یک اتومبیل وجود دارد. یکی از راحت ترین روش های سرقت خودرو به وسیله شکستن شیشه با ابزار های مخصوص میسر است. 

یکی دیگر از روش های بسیار رایج سرقت خودرو، ایجاد اختلال در عملکرد دزدگیر است. بی شک خطر سرقت خودرو در برهه های زمانی مختلف تهدید کننده ی مالکان اتومبیل است. 

 

در دنیای کنونی معاملات خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عده ای از افراد خام سارقان می شوند و خودرو سرقتی را با یک قیمت پایین خریداری می کنند. در واقع مشتری های ناآگاه طعمه سارقان حرفه ای هستند. 

 

در خرید یک خودرو سرقتی دو نوع خریدار وجود دارد. خریدار اول فردی است که به صورت آگاهانه خواستار خرید یک اتومبیل سرقتی است. زمانی که خریدار از سرقتی بودن اتومبیل مطلع باشد، شریک جرم و مالخر محسوب می شود و به عنوان یک مجرم زندانی می گردد. 

 

مالخری جرم سنگینی دارد. در واقع خرید و فروش اموال مسروقه جرم تلقی می شود. قانون برای مجرم مالخر شلاق و حبس را به عنوان مجازات در نظر می گیرد. علت برخوردرای از جرم سنگین مالخری در قانون ایران به هدف سرقت باز می گردد. هدف غایی سرقت یک خودرو کسب وجوه نقد است.

 

خریدار دوم یک مشتری نااگاه است که طعمه سارقان حرفه ای تلقی می شود. اگر فردی بدون اطلاع اقدام به خرید یک مال دزدی نماید، سرمایه خود را از دست می دهد.  لذا قبل از خرید اتومبیل از تطابق اسم و آدرس موجود در اسناد ثبت شده با مشخصات فروشنده خودرو اطمینان حاصل کنید. 

طبق آمار سرقت خودرو در ایران بیشترین آمار سرقت اتومبیل به استان های البرز، تهران، اصفهان، خراسان و خوزستان اختصاص دارد.

 

روش های مختلف پیدا کردن خودرو سرقتی 

اعلام سرقت خودرو به پلیس 110 

 

اعلام سرقت خودرو به پلیس, پیدا کردن خودرو سرقتی, پیشگیری از سرقت خودرو

یکی از روش های پیدا کردن خودروی سرقتی ثبت اینترنتی خودروی سرقتی است

 

رایج ترین علت سرقت خودرو، سهل انگاری از جانب مالک است. نخستین گام برای پیدا کردن خودرو سرقتی مطلع سازی پلیس 110 است. 

روش های مختلفی برای اعلام سرقت خودرو به پلیس آگاهی وجود دارد. یکی از روش های آسان اعلام سرقت خودرو ثبت اینترنتی است. اداره آگاهی پس از ثبت شکایت روند جست و جو برای پیدا کردن اتومبیل را آغاز می نماید. 

 

به عبارتی دیگر زمانی که مالک خودرو یک شکایت را مبنی بر سرقت اتومبیل تنظیم می کند، اطلاعات بدنه و پلاک خودرو به واحد های نیروی انتظامی و تمام مراکز اداره آگاهی ارسال می شود. این امر باعث می شود تا در صورت مشاهده خودرو در خیابان و کوچه های شهر به دستگیری سارق بیانجامد.

 

یکی دیگر از روش های اعلام سرقت خودرو به پلیس انتظامی ثبت سرقت به وسیله ی پر کردن یک فرم دارای مشخصات خودرو به همراه مدارک است. 

در صورتی که گزارش سرقت خودرو به پلیس شکل نگرفته باشد و سارق با اتومبیل سرقتی مرتکب یک جرم شود، مالک خودرو متخلف تلقی می شود. علاوه بر این، بهتر است بدانید وجود مدارک اصلی در خودرو یک خطر تهدید کننده است. زیرا در صورت سرقت خودرو با مدارک، امکان اثبات ادعا به ندرت شکل می گیرد. 

 

پیدا کردن خودرو به وسیله ردیاب ماهواره ای 

به طور کلی آسان ترین روش در خصوص ارتقا امنیت خودرو و تسریع روند پیدا کردن اتومبیل سرقتی بهره گیری از ردیاب ماهواره ای می باشد. 

ردیاب ماهواره ای با گزارش موقعیت مکانی خودرو کمک شایانی در پیدا کردن اتومبیل می کند. ردیاب یا GPS با بهره گیری از قطعات با کیفیت و بهترین تکنولوژی های دنیا در خصوص موقعیت دقیق خودرو، اطلاعات و خدمات دقیقی را به مالک ارائه می دهد. 

 

ردیاب های خودرو در گونه های مختلفی عرضه می شوند. کاربردی ترین ردیاب خودرو، ردیاب آهنربایی نام دارد. به موجب وزن سبک و اندازه کوچک موقعیت یاب ها سارقان از وجود ردیاب مطلع نمی شوند و مالکان می توانند به عنوان یک تله از آن بهره بگیرند. 

 

پیدا کردن خودرو سرقتی به وسیله بررسی دوربین های مدار بسته 

 

روش های پیدا کردن ماشین سرقتی, پیدا کردن ماشین سرقتی از پلاک, پیدا کردن ماشین دزدی

یکی از روش های حائز اهمیت پیدا کردن خودرو سرقتی دریافت استعلام در پارکینگ است

 

مالک خودرو سرقتی موظف است به مثابه ی یک کارآگاه تیز بین عمل کند و اطلاعاتی را درباره سارق خودرو جمع آوری نماید. یکی از راهکار های اساسی برای شناسایی سارق، بررسی دوربین های مدار بسته است. 

 

مالکان خودرو می توانند با چک کردن دوربین های مداربسته در پارکینگ منزل و کسبه های محله اطلاعات سودمندی را درباره زمان سرقت و ویژگی های شخصیتی سارق کسب کنند. 

بهتر است بدانید در خصوص دسترسی به فیلم دوربین های مداربسته ضرورت دارد مجوز دسترسی را از مراجع قانونی کسب نمایید. اکثر مراکز خرید، مراکز اداری و ساختمان های مسکونی از قرار دادن فیلم های ضبط شده دوربین مدار بسته در اختیار تقاضا کننده بدون مجوز رسمی پلیس آگاهی امتناع می کنند. 

 

پیدا کردن خودرو سرقتی به وسیله پلاک اتومبیل 

یکی از اقدامات پلیس آگاهی در خصوص پیدا کردن اتومبیل سرقتی، اعلام شماره پلاک خودرو به مراکز متعدد پلیس است. 

بهتر است بدانید در صورتی که سرقت خودرو را در اسرع وقت به پلیس آگاهی اطلاع دهید، می توانید به صورت مستقیم از خروج خودرو به خارج از شهر مرکز جلوگیری نمایید. 

 

ایستگاه های عوارضی های شهر با چک کردن پلاک خودرو ها قادر هستند به شناسایی خودرو سرقتی بپردازند. 

علاوه بر این، یکی از روش های پیدا کردن خودرو سرقتی با پلاک، بهره گیری از نرم افزار پلیس من و سامانه آنلاین پست است. در نرم افزار پلیس من قابلیت استعلام اتومبیل های سرقتی فراهم است. لذا در صورتی که خودرو سرقتی شما پیدا شده باشد، می توانید به وسیله سامانه پست از وضعیت خودرو با خبر شوید. 

 

لازم به ذکر است برای پیدا کردن خودرو سرقتی از طریق سامانه آنلاین پست می بایست اطلاعات مالک خودرو اعم از نام، نام خانوادگی، نام پدر و کدملی را به صورت دقیق وارد نمایید. این قبیل سامانه ها و نرم افزار ها تحت نظر معاونت اجتماعی و پیگیری قوه قضاییه قرار دارند. 

 

جست و جو خودرو در اوراق فروش ها 

یکی از اهداف سارقان فروش قطعات ارزشمند خودرو اعم از موتور است. اکثر سارقان پس از کسب منفعت های شخصی اقدام به فروش اوراق اتومبیل به اوراق فروش ها و گاراژ ها می کنند. علاوه بر این، سارقان پس از سرقت خودرو قادر هستند اتومبیل را با مدارک یک خودرو دست دوم با سند نمره کردن به فروش بگذارند. در سند نمره کردن قطعاتی از خودرو اعم از بدنه، شاسیف موتور، لاستیک و … با ماشین اوراق تعویض می گردد. 

 

بنابراین احتمال می رود اتومبیل شما جزو خودرو های موجود در اوراق فروش قرار گرفته باشد. در واقع جست و جو خودرو در اوراق فروش ها راه حل مناسبی است که در شناسایی سارق و پیدا کردن اتومبیل کمک شایانی می کند. 

گروهی از سارقان به دو دسته از خودرو های مدرن و تصادفی با مدل پایین علاقه مند هستند. تحقیقات پلیس آگاهی حاکی از آن دارد که برخی از باند های سرقت خودرو با خرید یک خودرو تصادفی به صورت همزمان اقدام به سرقت یک اتومبیل با مدل و رنگ یکسان می کنند.

 

سپس اسناد، مدارک و شماره خودرو تصادفی را جایگزین خودرو سرقتی می نمایند. 

در همین حین عده ای از باند سرقت با تمیز کاری و شست و شوی کامل اتومبیل سرقتی، آن را به یک خریدار ناآگاه به قیمت روز می فروشند. بدین ترتیب خودرو مسروقه با پلاک و نمره تصادفی مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

بررسی جریمه های راهنمایی و رانندگی 

یک سارق از جریمه دوربین های پلیس واهمه ای ندارد. لذا اکثر سارقان به موجب عبور از چراغ قرمز و سرعت غیر مجاز جریمه می گردند. 

به محض ثبت جریمه توسط دوربین های پلیس راهنمایی و رانندگی یک پیامک مشمول میزان جریمه، نوع خلاف و موقعیت مکانی خودرو به مالک اتومبیل ارسال می شود. مالک می تواند با گزارش خلافی های خودرو به پلیس کمک شایانی در ردیابی اتومبیل کند. 

دریافت استعلام خودرو سرقتی در پارکینگ

 

ردیابی ماشین سرقت شده, استعلام خودرو سرقتی در پارکینگ, روش های پیدا کردن ماشین سرقتی

در نرم افزار پلیس من قابلیت استعلام اتومبیل های سرقتی فراهم است

 

یکی از روش های حائز اهمیت پیدا کردن خودرو سرقتی دریافت استعلام در پارکینگ است. زمانی که بدون توجه به علائم و تابلو های پارک ممنوع اقدام به تعبیه خودرو می کنید، احتمال انتقال خودرو به پارکینگ توسط پلیس راهور به وفور وجود دارد.

 

اگر خودرو به وسیله پلیس به پارکینگ منتقل شده باشد، یک پیام در خصوص موقعیت مکانی پارکینگ به مالک خودرو ارسال می گردد. لذا توصیه می شود قبل از اعلام سرقت خودرو به اداره آگاهی، تلفن همراه را چک نمایید.

شما می توانید برای دریافت استعلام خودرو شماره پلاک اتومبیل را به شماره 30005353 ارسال نمایید. همچنین می توانید با برقراری تماس با پلیس 110 استعلام دریافت نمایید. 

 

در صورتی که از انتقال خودرو به پارکینگ اطمینان حاصل کردید به وسیله ی مدارک مورد نیاز اعم از شناسنامه، کارت ملی، کارت خودرو … در راستای خارج سازی خودرو اقدام نمایید. 

 

روش های پیشگیری از سرقت خودرو

• ارتقا امنیت خودرو با نصب دزدگیر، ردیاب، قفل های پیشرفته و شیشه های باکیفیت 

• بررسی کارت شناسایی مأموران 

• کسب اطمینان حاصل از قفل درب های خودرو 

• تعویض قفل خودرو کارکرده

• عدم تعبیه وسایل قیمتی و با ارزش در خودرو 

• انتخاب پارکینگ و کارواش معتبر  

• پوشش سرقت با بیمه بدنه

• درخواست فرایند بکسل کردن از مراکز معتبر 

• در نظر گرفتن تصادفات ساختگی 

• عدم تقبل نوشیدنی از افراد غریبه 

 

جمع بندی مطالب

همان طور که بیان کردیم یکی از دغدغه های مالکان خودرو، سرقت اتومبیل است. سارقان حرفه ای راه های متمایزی را برای سرقت یک خودرو در پیش می گیرند. عمده اهداف سارقان از دزدیدن خودرو کسب وجوه نقد است. 

 

روش های مختلفی در خصوص پیدا کردن اتومبیل سرقتی اعم از بررسی دوربین های مدار بسته، اطلاع رسانی به مراکز پلیس انتظامی، دریافت استعلام خودرو سرقتی در پارکینگ، ردیاب ماهواره ای و جست و جو خودرو در اوراق فروشی ها وجود دارد. 

آسان ترین روش پیدا کردن خودرو سرقتی بهره گیری از ردیاب است. ردیاب یا GPS با ارائه موقعیت مکانی خودرو کمک شایانی در روند پیدا کردن آن می کند. 

 

یکی دیگر از روش های کارآمد پیدا کردن اتومبیل سرقتی، اعلام سرقت خودرو به پلیس آگاهی است. نیروی انتظامی برای دستگیری سارق اقدام به ارائه پلاک خودرو به مراکز مختلف آگاهی می کند. 

بهتر است بدانید اگر دیر در راستای اعلام سرقت خودرو به پلیس آگاهی اقدام کنید و سارق با خودرو شما جرمی را متخلف شود، شما به عنوان مجرم شناخته می شوید. 

 

یک سارق برای رهایی از بند نیروی انتظامی و مالک خودرو بدون توجه به قوانین به رانندگی می پردازد. زمانی که تخلفی صورت می گیرد، موقعیت مکانی، میزان عوارض پرداختی و نوع تخلف در قالب یک پیام به مالک خودرو ارسال می گردد. 

بنابراین شما می توانید با ارائه گزارش تخلف به پلیس آگاهی روند دستگیری سارق را تسریع ببخشید. 

 

منبع : بیتوته 



Source link