پذیرش FATF تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریست و تضعیف متحدان استراتژیک ایران است :: خبرگزاری خانه ملت
پذیرش FATF تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریست و تضعیف متحدان استراتژیک ایران است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان که شبهات و سؤالات بسیاری در موضوع FATF وجود دارد، گفت: در حال حاضر پیوستن به این معاهده مشکلی را در حوزه های اقتصادی، سیاسی و روابط بین الملل ما را حل نمی کند. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس […]

[ad_1]

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان که شبهات و سؤالات بسیاری در موضوع FATF وجود دارد، گفت: در حال حاضر پیوستن به این معاهده مشکلی را در حوزه های اقتصادی، سیاسی و روابط بین الملل ما را حل نمی کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگرچه ایجاد قانونی برای مبارزه با پولشویی یکی از نیازهای مبرم کشور است اما مقام معظم رهبری در بیاناتشان مجلس را ملزم به قانونگذاری به صورت مستقل برای مبارزه با این نوع از فساد کردند و در همین راستا می توان قانونی تدوین و تمامی موارد را در این قانون لحاظ کرد.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا باید برای مبارزه با پولشویی در ابتدای امر از قانون هایی تبعیت کنیم که ابعاد مختلف بندهای آن به طور کامل مشخص نشده، عنوان کرد: قطعا در آینده تفاسیر مختلفی از ترجمه این قوانین مانند برجام ارائه خواهد شد ضمن اینکه انگیزه ها و تعاریف الزامات آن دارای تعارض آشکار با اصول دیپلماتیک و استراتژیک کشور ما است. 

خجسته ادامه داد: نکته دیگری که ما را به این طرح بدبین کرده تعارضی است که بین ما و غرب بر سر تفسیر کلمه ترور و تروریسم وجود دارد که باعث می شود تشکیلات منافقین را درکشوری مانند فرانسه جزئی از تروریست ندانسته و حتی در برگزاری برنامه ها و میتینگ هایی که این گروهک برای توطئه علیه کشور دیگری برگزار می کند، یاری دهد.

 

بیشتر بخوانید:

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس دهم اظهار داشت: این در حالی است که آنها گروهی مانند حزب الله را که در کشور خود از منافع مردم خود در مقابل رژیم متخاصمی مانند اسرائیل دفاع می کند جزئی از تروریست می دانند.

وی با اشاره به اینکه پیوستن به FATF  فرای چهره مبارزه با پولشویی خود، تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریست و تضعیف متحدین استراتژیک ایران است گفت: نباید برای اینکه اروپا تعهد داده تحریم های یکجانبه آمریکا را دور بزند معاهده ای را امضاء کنیم و مواردی را متعهد شویم که آن طرف قرارداد می تواند درست مانند آمریکا زیر تمامی تعهدات خود بزند.

خجسته ادامه داد: البته پذیرش FATF یک فرق تکنیکی با برجام دارد و آن این است که حتی اگر ما آن را بپذیریم و فرض محال که از لیست سیاه آن خارج شویم، در صورت عمل نکردن به ابعاد و قوانین آن به همین حالتی که امروز هستیم بازگشته با این تفاوت که اطلاعات و مستنداتی را از دست داده ایم که شاید آینده کشور را به مخاطره جدی بیندازد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان خاطرنشان ساخت: هیچ کس در منطقه نمی تواند تامین مالی تروریست هایی مانند داعش و القاعده توسط دولت های عربی خودفروخته را کتمان کند اما همین کشورها در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی یعنی FATF حضور ندارند و حتی یکی از اعضای این معاهده هستند که باید به صحت عملکرد ایران در آن رأی دهند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link