آمریکا در لانه جاسوسی باقی می ماند، انقلاب به ۴۰ سالگی نمی رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
آمریکا در لانه جاسوسی باقی می ماند، انقلاب به ۴۰ سالگی نمی رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در راهپیمایی روز ۱۳ آبان تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با درود و سلام بر روح امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پرچمدار نهضت جهانی مبارزه با استکبار اظهار داشت: خدای بزرگ را شاکریم که توفیق درک عظمت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در راهپیمایی روز ۱۳ آبان تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با درود و سلام بر روح امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پرچمدار نهضت جهانی مبارزه با استکبار اظهار داشت: خدای بزرگ را شاکریم که توفیق درک عظمت و حاکمیت اسلامی تحت امر ولایت فقیه را به ما عطا فرمود و روزهای زیادی را در این انقلاب با عنوان یوم الله شاهد بودیم.

وی افزود: حوادث زیادی در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی رخ داده و پیروزی ها و وقایع شگفت انگیزی بوجود آمده است. با اندک تامل و ژرف نگری می‌توانیم دست پرقدرت الهی در غلبه بر مشکلات در طول این سالها را شاهد باشیم و به پیروزی های آینده امیدوار باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تاریخ انقلاب با روزهای سرنوشت سازی همچون ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، سوم خرداد همراه بوده که این پیروزهای بزرگ به نفع انقلاب و مردم ایران رقم خورده است.

سرلشگر جعفری با بیان اینکه در ۱۳ آبان سه حادثه تاریخی رخ داه که نشان دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول مقام معظم رهبری بیانگر چالش عمیق ملت ایران با آمریکای جهانخوار است، گفت: اولین حادثه ۱۳ آبان ۴۳ است که شاه ملعون برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق طلبی امام(ره) با دستور مستشاران و دیپلمات های آمریکایی در همین لانه سابق جاسوسی، دستور تبعید امام به ترکیه را صادر کرد و درست ۱۵ سال بعد در همین روز یعنی ۱۳ آبان ۵۸ جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی‌ها و جبران حرکت آنها در سرکوب ندای حق طلبی امام بودند.

وی ادامه داد: حادثه دیگری که در ۱۳ آبان ۵۷ رخ داد این بود که که رژیم طاغوت از اتحاد دانش آموزان با دانشجویان در دانشگاه تهران به وحشت افتاد و دستور شلیک تیر به سمت آنها را صادر کرد و تعداد زیادی از آنها را به خاک و خون کشید و خون پاکشان در همان سال پیروزی انقلاب را تضمین کرد.

تلاش دولت لیبرال و موقت برای به انحراف کشیدن انقلاب

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما در ۱۳ آبان ۵۸ شاهد دولت لیبرال و موقتی بودیم که با ارتباط های پشت صحنه با آمریکایی ها مشغول توطئه و به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی بودند. جوانان انقلابی در دانشگاهها و دانشجویان پیرو خط امام تحمل دیدن چنین حرکت خطرناک و منحرف کننده انقلاب را نداشتند.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: دانشجویان در آن ایام تصمیم گرفتند با کمک حرکت خودجوش مردمی و بصورت محدود تظاهراتی را علیه آمریکا از دانشگاه تهران به سمت این خیابان[خیابان طالقانی] انجام بگیرد. تعداد محدودی از دانشجویان و مسئولین دانشگاهها خبر داشتند که قرار است به سفارت آمریکا حمله شود. وقتی جمعیت به مقابل دانشگاه رسید و با فضایی که ایجاد شد دانشجویان بصورت طبیعی و با عزمی راسخ و به نام خدای بزرگ به لانه جاسوسی آمریکا حمله کردند و ظرف چند ساعت محدود تمامی دیپلمات‌های آمریکایی و نیروهای مسلحی که قصد مبارزه داشتند به اسارات درآمدند. در همان لحظات اول این حرکت با تائید قاطع امام مواجه شد.

وی افزود: مردم به دنبال تائید امام با حضور در همین محل از حرکت دانشجویان حمایت کردند و این تبدیل به انقلاب دوم ملت ایران شد و امام در جایی فرمودند این پیروزی از پیروزی اول مهمتر بود.

اگر آمریکایی ها در لانه جاسوسی باقی می ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی کرد

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر آمریکایی ها در این لانه جاسوسی باقی می ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی کرد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود. آمریکایی این امکان را داشتند که بصورت مستقیم جریاناتی را هدایت می کردند و با توجه به ارتباطاتی که با برخی مسئولین گرفته بودند می توانستند انقلاب را به بی راهه ببرند. برخی از مسئولین وقت از سر سادگی و برخی از روی خیانت فکر می کردند با ارتباط با آمریکا می توانند به جایی برسند و می توانند در ادامه در جایگاه قدرت بمانند. اما این حرکت خطرناک با اشغال لانه جاسوسی خاتمه پیدا کرد.

ادامه دارد …

[ad_2]

Source link