آیا رویکرد آمریکا در وضع تحریم علیه ایران تغییر کرده؟/ آمریکا با تبلیغات بیشتر به دنبال شدید جلوه دادن تحریم‌ها است :: خبرگزاری خانه ملت
آیا رویکرد آمریکا در وضع تحریم علیه ایران تغییر کرده؟/ آمریکا با تبلیغات بیشتر به دنبال شدید جلوه دادن تحریم‌ها است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌‍های نفتی ایران، منافع روسیه را تامین می‌کند، اظهار داشت: ادعایی که جان بولتون دارد، نه تنها در رابطه با تحریم نفت ایران، بلکه در بسیاری از موضوعات دیگر، ادعاهایی واهی هستند. […]

[ad_1]

اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌‍های نفتی ایران، منافع روسیه را تامین می‌کند، اظهار داشت: ادعایی که جان بولتون دارد، نه تنها در رابطه با تحریم نفت ایران، بلکه در بسیاری از موضوعات دیگر، ادعاهایی واهی هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هیچ عنوان برای اظهار نظر جان بولتون ارزشی قائل نیستیم، بنابراین چنین ادعاهایی نمی‌تواند در سیاست گذاری‌های جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ایران برنامه‌های خود را پیش می‌برد، آمریکا کمر همت بسته تا تحریم‌های شدیدی را برای ایران وضع کند این سیاست مربوط به اکنون نیست، از گذشته هم این چنین بوده است.

قره خانی با بیان اینکه همواره ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه‌هایی را طراحی کرده است، ادامه داد: تبلیغات و نمایشی که آمریکا برگزار می‌کند، اکنون مقداری بیشتر شده وگرنه از دیرباز رویکرد آمریکا علیه ایران این گونه بوده است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطع به یقین جمهوری اسلامی ایران این اجازه را به آمریکایی‌ها نمی دهد تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند، گفت: جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی‌‎های خاص خود را دارد و بنابراین مردم ایران نیز از هیاهویی که آمریکایی‌ها به پا کرده‌اند، ناامید نمی‌شوند و ترسی برای مردم ایران نیست.

سود روسیه از تحریم نفت ایران

وی با بیان اینکه تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده، احتمال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی را تقویت می‌کند، افزود: شاید روسیه در برخی از موارد، تولید نفت خود را افزایش دهد البته افزایش قیمت نفت ممکن است شرایط را به سمتی ببرد که روسیه بدون افزایش تولید، درآمد بیشتری را کسب کند و منجر به سود بیشتر برای این کشور شود.

قره خانی اظهار داشت: روسیه حدود 8 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و نام این کشور در کنار عربستان، آمریکا و ایران جز بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، روسیه با افزایش قیمت نفت ناشی از تحریم‌های نفتی ایران سود می‌برد، ولی این تحریم‌ها باعث نمی‌‎شود که آمریکا در رابطه با نفت ایران، به اهداف شوم خود برسد.

آمریکا نمی‌‌ تواند به طور کلی روابط ایران را مختل کند

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورها منافع خاص خود را در نظر می‌گیرند تا هنگامی که وارد معاملات دو طرفه و چندجانبه می‌شوند، آسیب‌های اقتصادی و سیاسی نبینند، بیان کرد: به سبب این که از گذشته دور ایران و روسیه و ایران با چین و هند روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند، بعید است که آمریکا بتواند به طور کلی ایران روابط را مختل کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای مرتبط با ایران تا جایی که امکان پذیر است و بتوانند فشارها را تحمل می‌کنند، گفت: ارتباطات این کشورها با ایران حفظ می‌شود ولی اگر فشارها سنگین شود، منجر به این می‌شود که ایران راه‌های دیگری را پیگیری کنند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link