اتفاقات یمن مصداق بارز جنایت جنگی است/ جهان اسلام باید برای شکستن محاصره یمن تلاش کند :: خبرگزاری خانه ملت
اتفاقات یمن مصداق بارز جنایت جنگی است/ جهان اسلام باید برای شکستن محاصره یمن تلاش کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فجایع انسانی در یمن گفت: یمن دچار یک فاجعه بزرگ انسانی شده است و مردم عادی در معرض تلفات گسترده هستند. وی افزود:دلیل آن این است که آمریکایی ها با اذناب خودشان و کشورهای همسو مانند عربستان؛یمن را محاصره کرده اند […]

[ad_1]

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فجایع انسانی در یمن گفت: یمن دچار یک فاجعه بزرگ انسانی شده است و مردم عادی در معرض تلفات گسترده هستند.

وی افزود:دلیل آن این است که آمریکایی ها با اذناب خودشان و کشورهای همسو مانند عربستان؛یمن را محاصره کرده اند و درصدد کمک به آنها  برآمده اند و نمی‌گذارند کمک‌های مردمی و  بشردوستانه به یمن برسد و جامعه جهانی باید در این موضوع واکنش نشان دهد.

جهان اسلام باید نسبت به  موضوع جنایت جنگی علیه مردم بی دفاع  یمن حساسیت نشان دهد

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اتفاقات یمن مصداق بارز “جنایت جنگی” است،تاکید کرد:عربستان باعث تلف شدن مردم عادی و زن و کودک و غیرنظامیان  شده است و باید در محاکم بین‌المللی محاکمه شود.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس با تاکید بر نیاز مردم یمن به حمایت کشورهای مسلمان منطقه ادامه داد:کشورهای مسلمان منطقه و همچنین جهان اسلام باید نسبت به  موضوع جنایت جنگی علیه مردم بی دفاع  یمن حساسیت نشان دهند و با تشکیل یک کمپین کمک به مردم یمن را در دستورکار قرار داده و این محاصره را بشکنند.

سکوت کشورهای اروپایی در مقابل فاجعه انسانی در یمن

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سکوت کشورهای اروپایی در مقابل فاجعه انسانی در یمن تصریح کرد:کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند باید از تریبون ها و مجامع خودشان استفاده کرده و در مقابل این فاجعه انسانی و جنایات جنگی عکس العمل نشان دهند.

 گفتنی است؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد”یونیسف” اعلام کرد که حدود ۴۰۰ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند و برای بقا و زنده ماندن می جنگند.

درگیری های یمن که عربستان از سال ۲۰۱۵ با حملات هوایی وارد آن شد،از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان در نظر گرفته شده است، به طوری که ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور نیازمند کمک رسانی هستند.برهمین اساس، کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش ۲۸ اگوست (۶ شهریور) اعلام کردند، ائتلاف به سرکردگی عربستان و امارات مرتکب جنایت جنگی شده اند.

 ۱۸ مردادماه گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در شهر «ضحیان» استان صعده در شمال غرب یمن، هدف حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودیقرارگرفت و در جریان آن ۵۲نفر کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین،ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مانع رسیدن کمک های بشردوستانه اعم از موادغذایی و دارو به دست شهروندان یمنی شده است.وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در پی تداوم محاصره این کشور از سوی ائتلاف سعودی، از ماه آوریل ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲ هزار یمنی جان خود را از دست داده اند.وزارت بهداشت یمن از افزایش شمار قربانیان بیماری وبا در این کشور خبرداد./

 

[ad_2]

Source link