بازگشت شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی به ایران به موجب ایجاد روابط مالی جدید :: خبرگزاری خانه ملت
بازگشت شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی به ایران به موجب ایجاد روابط مالی جدید :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهارات مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر تشکیل ساز و کار ویژه برای تسهیل معاملات مالی با ایران با هدف دور زدن تحریم‎‌ها، گفت: اروپایی‌ها باید از اقدامات برجامی خود دفاع کنند زیرا اتحادیه اروپا هم در ادامه مذاکرات و تحقق تعهدات بیشترین […]

[ad_1]

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهارات مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر تشکیل ساز و کار ویژه برای تسهیل معاملات مالی با ایران با هدف دور زدن تحریمها، گفت: اروپایی‌ها باید از اقدامات برجامی خود دفاع کنند زیرا اتحادیه اروپا هم در ادامه مذاکرات و تحقق تعهدات بیشترین نقش محوری را داشته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که اتحادیه اروپا مکانیزمی را در جهت به نتیجه رسیدن برجام ایجاد نکند، حیثیت خودشان زیر سوال می‌رود و نمی‌توانند در مباحث مختلف بین‌الملل ورود داشته باشند.

افزایش اعتماد به اروپا با ایجاد ساز و کار جدید جهت دور زدن تحریم‌ها علیه ایران

وی افزود: از سوی دیگر اروپایی‌ها با ایجاد ساز و کار جدید زمینه اعتمادسازی سایر کشورها به اروپا برای عقد قرارداد و تعهد را تعبیه می‌کنند، آمریکا عهدنامه برجام را نقض کرده و اتحادیه اروپا و خانم موگیرینی با هوشمندی به دنبال ادامه اجرای برجام بدون آمریکا هستند لذا ایران هم باید از این فرصت استفاده کند.

عباسی یادآور شد: جمهوری اسلامی باید هوشمندانه از هر فرصتی در جهت اخذ تضامین عملی و امتیازاتی که باید آنها به ایران می‌دادند، استفاده کرده و از هیچ حرکتی دریغ نکنند.

بازگشت شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی به ایران

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد ساز و کار جدید از سوی اروپایی‌ها قطعا بر تحریم‌های آمریکایی تاثیر می‌گذارد، اروپا با این اقدام ثابت می‌کند که دنباله روی رفتارهای و سیاست‌های آمریکا نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، معتقد است: با ایجاد ساز و کار جدید تعاملات بانکی اعتماد به اروپایی‌ها افزایش پیدا می‌کند، کما اینکه به موجب این ساز و کار شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی به ایران باز می‌گردند البته شرکت‌هایی هم که از قدیم با ما همکاری داشتند در قالب برجام همکاری خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا یک تشکیلات حقوقی جدیدی را با هدف ادامه بازرگانی و تجارت با ایران از جمله خرید نفت و دور زدن تحریم های آمریکا علیه تهران ایجاد می کند. از این رو کانالی با اسم “سازمان اهداف متعدد” (اس پی وی) ایجاد می‌شود که به موجب آن شرکت‌ها می‌توانند معاملات مالی با ایران را انجام دهند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link