بررسی برنامه‌های تخصصی وزرای پیشنهادی به دور از ملاحظات سیاسی ضروری است :: خبرگزاری خانه ملت
بررسی برنامه‌های تخصصی وزرای پیشنهادی به دور از ملاحظات سیاسی ضروری است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در توضیح نقش جریان‌های سیاسی در انتخاب وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی، گفت: وزیر در هر وزارتخانه و جایگاهی یک مقام سیاسی است لذا حتما در انتخاب این وزرای پیشنهادی جنبه سیاسی […]

[ad_1]

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در توضیح نقش جریان‌های سیاسی در انتخاب وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی، گفت: وزیر در هر وزارتخانه و جایگاهی یک مقام سیاسی است لذا حتما در انتخاب این وزرای پیشنهادی جنبه سیاسی هم لحاظ شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بررسی برنامه‌های تخصصی به دور از ملاحظات سیاسی ضروری است اما بی‌توجهی به بُعد سیاسی وزرای پیشنهادی انکارناپذیر است.

                          بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: دولت آقای حسن روحانی با ویژگی‌ها و ارزش‌های خاص خود وزرای پیشنهادی را انتخاب کرده و قطعا به ابعاد سیاسی این افراد و تطبیق آن با ارزش‌های دولت هم توجه کرده است.

صادقی یادآور شد: با توجه به اینکه وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌هایی با ماهیت اقتصادی پیشنهاد شدند، در درجه نخست بُعد تخصصی افراد ارزیابی خواهد شد به ویژه اینکه این وزرای پیشنهادی بتوانند در شرایط کنونی راهگشایی کنند.

به نظر می‌رسد آقای روحانی در انتخاب افراد پیشنهادی خود سعی نکرده به چرایی این جابه‌جایی‌ها و ترمیم کابینه پاسخ دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در انتخاب وزرای پیشنهادی و بررسی برنامه‌‌های آنها باید به این سوال که “چرا کابینه نیاز به ترمیم دارد؟ و آیا این افراد می‌توانند خلاء‌های موجود را مرتفع کنند؟” پاسخ داده شود. از این رو استعفای وزرا، جابه‌جایی‌ها و انتخاب وزرای جدید باید مورد واکاوی جدی قرار گیرد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامیف تصریح کرد: برنامه وزرای پیشنهادی هنوز مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار نگرفته است اما در کلیت موضوع به نظر می‌رسد آقای روحانی در انتخاب افراد پیشنهادی خود سعی نکرده به چرایی این جابه‌جایی‌ها و ترمیم کابینه پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رئیس‌جمهور برای چهار وزارتخانه خالی از وزیر دولت، پیشنهاد خود برای وزارتخانه های راه، اقتصاد، کار و صنعت را معرفی کرد. بر همین اساس فرهاد دژپسند به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رضا رحمانی نیز به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link