تحریم‌های یک جانبه آمریکا کمترین تاثیر را بر اقتصاد ایران دارند/ لزوم کنترل بُعد روانی تحریم‌ها با وحدت دولت و حاکمیت :: خبرگزاری خانه ملت
تحریم‌های یک جانبه آمریکا کمترین تاثیر را بر اقتصاد ایران دارند/ لزوم کنترل بُعد روانی تحریم‌ها با وحدت دولت و حاکمیت :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا و لزوم وحدت داخلی با نقش‌آفرینی دولت، گفت: تحریم‌هایی از آغاز انقلاب اسلامی علیه ایران به صورت بین‌المللی یا به شکل یک جانبه اعمال شده است. تحریم‌ها بُعد اقتصادی دارد اما بُعد پنهان و روانی آن موجب القاء […]

[ad_1]

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا و لزوم وحدت داخلی با نقش‌آفرینی دولت، گفت: تحریم‌هایی از آغاز انقلاب اسلامی علیه ایران به صورت بین‌المللی یا به شکل یک جانبه اعمال شده است. تحریم‌ها بُعد اقتصادی دارد اما بُعد پنهان و روانی آن موجب القاء تشویش و ناامیدی در جامعه شده است که مهم‌تر و زیان‌بارتر از آثار اقتصادی آن است.

آثار سوء بُعد روانی زیان‌بار تر از تحریم‌ها است

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی اتکاء ندارد و در این سال‌ها پیوندی هم با اقتصاد جهانی برقرار نکرده است، اقتصاد ما درون زا و خودکفا است و تقریبا در بخش عمده مسائل می‌تواند خود را اداره کند اما بُعد روانی بیش از تحریم‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

آمریکا توان نظامی برای حمله به ایران ندارد/ تحریم تنها ابزار فشار به ایران در دستان آمریکایی‌ها

وی افزود: کمک به دولت و وحدت بین قوای سه گانه و مردم می‌تواند در کنترل بُعد روانی تاثیرگذار باشد، آمریکایی‌ها توان نظامی علیه ایران ندارند چراکه اگر این توانایی را داشتند در طول چهل سال گذشته بارها به ما حمله نظامی کرده بودند، علاوه بر این ابزاری جز تحریم برای کنترل ایران و تغییر مسیر جمهوری اسلامی ندارند.

رحیمی جهان آبادی معتقد است: تحریم آخرین ابزار فشار آمریکایی‌ها است، هم اکنون آمریکا در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته زیرا جامعه جهانی در این شرایط با آنها همراهی ندارد در حالی که زمانی با تحریم آمریکا، اروپا و قدرت‌های بزرگ جهانی آنها را همراهی می‌کردند. ترامپ در انزوا به تحریم ایران پرداختند.

عبور از شرایط تحریمی با وحدت و تجمیع قوا

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آمریکا با توجه به تخریب‌های بسیار و مقابله کشورهای اروپایی مجبور به استثناء کردن برخی از مشتریان نفتی ایران شد در غیر این صورت متحدان خود را از دست می‌داد، به نظر با تجمیع قوا و همدلی و وحدت می‌توان از این مرحله عبور کرد. به ویژه اینکه ایران هیچ گاه به دنبال بمب اتم نبوده و نقش کلیدی در ثبات و امنیت منطقه دارد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم، افزود: آمریکا جز پذیرش ایران راهکار دیگری ندارد اما  برای این موضوع نیاز به کمک به دولت و حاکمیت و برقراری وحدت و جلوگیری از دامن زدن به اختلافات داخلی است، ایران تاکنون این مسیر را طی کرده و بازگشت به عقب موجب تضرر ما می‌شود زیرا آمریکا در موقعیت کاملا ضعیف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها و بسیاری از متحدان آمریکایی به شدت به آنها فشار وارد آوردند، همه آنها متوجه شدند آمریکایی‌ها قرارداد برجام را بهم زدند و این آمریکایی‌ها هستند که باید به پای میز مذاکره بازگردند، لذا در این فضا که ایران در حوزه داخلی و بین‌المللی از شرایط مناسبی برخوردار است باید به وحدت توجه شود.

تحریم‌های یک جانبه آمریکا کمترین تاثیر را بر اقتصاد ایران دارد

رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: ایران از ابتدای انقلاب سه نوع تحریم را تجربه کرده است، تحریم‌های فراگیر غربی، تحریم‌های سازمان ملل و تحریم‌های یک جانبه آمریکایی انواع این تحریم‌ها را شامل می‌شود که نوع سوم کمترین میزان اثرگذاری بر اقتصاد ایران را داشته است زیرا ایران هیچ رابطه اقتصادی با آمریکا ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران تحت تحریم یک جانبه آمریکا قرار گرفته اما بُعد روانی آن در جامعه نگرانی ایجاد کرده است لذا دولت با کمک حاکمیت و با اتکاء به شناخت و تجربیات گذشته باید این بُعد روانی را کنترل کنند، مردم هم باید به این موضوع کمک کنند دولت در بُعد اقتصادی و بین‌المللی توانایی، شایستگی و برنامه‌ریزی برای مقابله با تحریم‌ها را دارد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link