ترامپ درصدد سوء استفاده از پرونده خاشقجی برای دوشیدن سعودی است/ترکیه حریتش را نشان دهد :: خبرگزاری خانه ملت
ترامپ درصدد سوء استفاده از پرونده خاشقجی برای دوشیدن سعودی است/ترکیه حریتش را نشان دهد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهداف پشت پرده سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ترکیه برای رسیدگی به پرونده خاشقجی، گفت: این اتفاق سنگ محکی برای روشن شدن  ادعاهای دروغین دفاع از حقوق بشر آمریکایی ها محسوب می شود. رویکرد ضدونقیض آمریکایی ها در مواجه با حقوق بشر […]

[ad_1]

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهداف پشت پرده سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ترکیه برای رسیدگی به پرونده خاشقجی، گفت: این اتفاق سنگ محکی برای روشن شدن  ادعاهای دروغین دفاع از حقوق بشر آمریکایی ها محسوب می شود.

رویکرد ضدونقیض آمریکایی ها در مواجه با حقوق بشر

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه کارشناسان اعتقاد دارند که این خبرنگار به طرز بسیار دردناکی کشته شده است، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم وجود اسناد مختلف، مشاهده می شود که آمریکایی ها نسبت به این موضوع واکنش خاصی نشان نمی دهند اما برای آزادی اندور برانسون، کشیش بازداشت شده آمریکایی در ترکیه کلی سروصدا بپا کردند.

وی با تاکید بر اینکه واضح است که سفر پمپئو به عربستان برای هماهنگی در موضع گیری ها در رابطه با پرونده روزنامه نگار منتقدر سعودی است، ادامه داد: این مهم در حالیست که این روزها سعودی ها رشوه های عجیب و غریبی برای سرپوش گذاشتن روی اقدامات ضدحقوق بشری شان به ایالات متحده می پردازند.

ترامپ درصدد سوء استفاده از پرونده خاشقجی برای دوشیدن سعودی است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد ترامپ بارها اعلام کرده که سعودی بدون آمریکا دو هفته هم باقی نمی ماند و درصدد دوشین و باج گیری آشکار از سعودی است لذا این حادثه نیز دستاویزی برای دوشین بیشتر سعودی شده است.

سیاست در آمریکا یعنی تایید ترور

سلیمی اعتقاد دارد سیاست در آمریکا یعنی تایید ترور لذا مایک پمپئو همین سیاست را در پیش گرفته و با این سفر درصدد انحراف افکار عمومی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم این اتفاق باعث روشن شدن ماهیت رژیم دست نشانده سعودی و همچنین ماهیت پلید آمریکایی ها شود.

مسئولان ترکیه باید حریتشان در مواجه با پرونده روزنامه نگار منتقد سعودی را نشان دهند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان ترکیه باید نشان دهند که حریت دارند و اجازه ندهند که آیندگان در تاریخ در موردشان قضاوت متفاوتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ترک ها در عرصه ای قرار دارند که باید نشان دهند به اصول انسانی پایبند هستند و منافع ملی شان در راستای حفظ کرامت انسانی است نه اهداف پشت پرده ای که آمریکایی ها برایشان تدارک دیده اند./

  • بیشتر بخوانید؛

نقش مستقیم بن‌سلمان در جنایت علیه جمال خاشقجی

پایان پیام

[ad_2]

Source link