ترکیه برسر مسائل دموکراسی و حقوق بشر با عربستان معامله نمی‌کند :: خبرگزاری خانه ملت
ترکیه برسر مسائل دموکراسی و حقوق بشر با عربستان معامله نمی‌کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محسن کوهکن درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی گفت: این اتفاق در ترکیه افتاده است در سرزمینی که دولت ترکیه در آن حاکمیت دارد؛قطعاً ترک ها روی این مسئله حساس هستند و مسئله را بررسی می‌کنند. وی افزود:باید منتظر باشیم ببینیم نتیجه بررسی […]

[ad_1]

محسن کوهکن درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی گفت: این اتفاق در ترکیه افتاده است در سرزمینی که دولت ترکیه در آن حاکمیت دارد؛قطعاً ترک ها روی این مسئله حساس هستند و مسئله را بررسی می‌کنند.

وی افزود:باید منتظر باشیم ببینیم نتیجه بررسی مسئولان ترک چه می شود.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم لنجان درمجلس با بیان اینکه ترکیه مدعی دموکراسی،انتخابات،دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق خبرنگاران است،افزود:با شناختی که از دولت ترکیه داریم می دانیم که ترکیه بر سر مسائل دموکراسی ،انتخابات و حقوق بشر با عربستان معامله نمی‌کند.

نایب رئیس جبهه خط امام و رهبری بابیان اینکه موضوع اصلی این است که اگر این اتفاق در کشوری می‌افتاد که دائم به دنبال بهانه گیری بودند؛تیتر همه شبکه‌های امپریالیستی خبری ،روزنامه ها و خبرگزاری ها می‌شد،ادامه داد:در کشورهای اروپایی،ایتالیا،فرانسه،انگلیس و غیره تیتر می‌زدند و فضاسازی می‌کردند که ای به داد برسید که به حقوق بشر ظلم شده است.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وقتی به این موضوع نگاه می‌کنیم رسانه‌های خبری خیلی به آن نپرداخته اند و پیدااست که دلارهایی که از محل فروش نفت عربستان مثل یک ثروت بادآورده شاهزادگان هزینه می کنند؛چنین اجازه‌ای را به رسانه های غربی نداده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه باید دید دولت ترکیه این موضوع مهم را چگونه بررسی می کند،تصریح کرد:اگر چنانچه این اتفاق توسط دولت عربستان انجام شده باشد که احتمال آن بسیار است،باید اقدامات جهانی را در رابطه با تروریسم دولتی انجام دهیم، دولت آل سعود را در کنار صهیونیسم مطرح کنیم؛ راه صحیح این است.

گفتنی است؛مقامات ترکیه نام و عکس ۱۵ مردی که گفته می‌شود در قتل احتمالی خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول دخالت داشته اند و چند ساعت بعد به عربستان بازگشته اند را منتشر کردند. این عکس‌ها شامل تصاویر یک متخصص کالبدشکافی و مردی که در سال ۲۰۱۷ یونیفورم گاردسلطنتی سعودی را بر تن داشته، می‌شوند.

مقامات سعودی همواره دخالت در قتل احتمالی خاشقچی را تکذیب کرده اند و می‌گویند به تحقیقات ترکیه برای پیدا کردن او کمک می‌کنند. مقامات به سوالات وال استریت ژورنال در این باره پاسخی ندادند. خاشقچی که در تبعید خود-خواسته در آمریکا به سر می‌برد در زمان ناپدید شدنش برای دریافت اسنادی برای ازدواج با نامزد ترکش در استانبول بود. ناپدید شدن او باعث شده ترکیه و عربستان (دو رقیب در منطقه)، دچار بحران شوند./

[ad_2]

Source link