تشکیل اضلاع مثلث کارآمدی دولت با به کارگیری افراد مجرب و متخصص در وزراتخانه‌های جدید :: خبرگزاری خانه ملت
تشکیل اضلاع مثلث کارآمدی دولت با به کارگیری افراد مجرب و متخصص در وزراتخانه‌های جدید :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ترمیم کابینه و حضور وزرای جدید در دولت با هدف اصلاح وضعیت سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی کشور، گفت: روحانی در هفته‌ای که گذشت و دو روز پس از استعفای آقای آخوندی از وزارت راه، چهار نفر را در نامه‌ای به مجلس معرفی […]

[ad_1]

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ترمیم کابینه و حضور وزرای جدید در دولت با هدف اصلاح وضعیت سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی کشور، گفت: روحانی در هفته‌ای که گذشت و دو روز پس از استعفای آقای آخوندی از وزارت راه، چهار نفر را در نامه‌ای به مجلس معرفی کردند که با تأیید و رأی مجلس، وزارت‌خانه‌های اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت و وزارت‌خانه‌ی راه و شهرسازی صاحب وزیر جدید شدند.

لزوم تحقق وعده‌های روحانی با اصلاح کابینه/ نمایندگان عملکرد وزرای جدید را رصد می‌کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مورد وزرای جدید جدای از گرایش سیاسی افراد باید پیگیر تحقق وعده‌های دولت بود و نمایندگان بعد از این وظیفه نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند. روحانی در سال 92 و 96 با دیدگاه‌های اقتصادی توسعه در بلندمدت و افزایش قدرت خرید خانوارها، رشد تولید ملی، افزایش کافی سرمایه‌گذاری، اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و بهتر شدن فضای کسب‌وکار در کوتاه‌مدت دولت خود را تشکیل داد.

وی افزود: روحانی معتقد بود که در کوتاه‌مدت، بهتر شدن وضع اقتصادی مردم باید با افزایش قدرت خرید خانوارها و کم شدن فاصله درآمدی دهک‌های بالا و پایین محقق شود. کسب این اهداف نیز در گروی تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه ثروت ملی بود. اگر ثروت ملی تولید نشود، باید فقر توزیع شود. تولید ثروت ملی باعث افزایش درآمد واقعی سرانه می‌شود و توزیع عادلانه ثروت ملی با هدف افزایش کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم به قشرهای کم‌درآمد است. 

                            بیشتر بخوانید:

 

مافی با بیان اینکه اگر همه‌ی اینها اجرا می‌شدند طبیعتا وضعیت امروز اقتصاد ما چنین نبود، گفت: هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی ایران در سطح وزرا وجود ندارد که بخواهد کارنامه‌ی سیاهی از خود به جای بگذارد اما در برخی موارد شاهد ناکارآمدی افراد هستیم لذا وزرای جدید دولت ضمن نیت خیرخواهانه، باید در کنار تخصص از افراد مجرب استفاده کنند تا سه ضلع یک مثلث کارآمدی را تشکیل دهد.

روحانی در دولت اول خود زمین سوخته تحویل گرفت

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: از این گذشته نباید فراموش کرد که دولت روحانی در دوره‌ی اول یک زمین

دولت روحانی در دوره‌ی اول یک زمین سوخته را تحویل گرفت. احیا و بازآفرینی زمینی که سوخته است، بسیار دشوارتر است.

سوخته را تحویل گرفت. احیا و بازآفرینی زمینی که سوخته است، بسیار دشوارتر است. با این حال عزم و همت رئیس‌جمهور و اعضای دولت، توانست موتور توسعه کشور را روشن کند تا دوباره به مسیر اصلی برگردد.

تشدید وضعیت داخلی با اجرای سیاست‌های ضد ایرانی- اسلامی ترامپ

وی ادامه داد: از زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا تغییر کرد و سیاست‌های ضدآمریکایی علیه ایران تشدید شد، وضعیت اقتصادی دولت به هم ریخت و  وزرا و مدیران اقتصادی از آنجایی که هیچ برنامه یا پیش‌بینی کارشناسی شده و حقیقی برای عبور از وضعیت به وجود آمده نداشتند، دچار مشکلات شدند.

مافی ادامه داد:  همزمان با توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان، در داخل کشور نیز ناگهان نرخ ارز افزایش یافت؛ قیمت سکه بی‌مهابا بالا رفت و برخی از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از وضعیت به‌وجود‌آمده نهایت سوءاستفاده را کردند. تصویری که از این وضعیت اقتصادی به نمایش گذاشته شد، این بود که زمام امور از دست دولت خصوصا بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت در رفته است.

تغییر چهار وزیر گام مبارکی برای ترمیم کابینه است

وی یادآور شد: به میزانی که فشارها افزایش یافت، بازار نامتعادل‌تر ‌شد و جامعه از تورم و افزایش قیمت‌ها عصبی‌تر ‌شد.  طبیعتا در قدم اول، خواست نمایندگان مجلس اصلاح مسیر موجود را بود چراکه شرایط دو وزارتخانه‌ی صنعت و اقتصاد محل تأمل و نقد نمایندگان قرار گرفته بود و وزرای قبل نتوانستند به نقطه ‌نظرات نمایندگان پاسخ دهند، از این رو با استیضاح و استعفا کنار رفتند و وزرای جدید معرفی شدند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: چهار وزیر جدید طی جلسات کوتاهی با نمایندگان مجلس برنامه خود را ارایه کردند، با توجه به شرایط کنونی کشور این چهار وزری منتخب گام مبارکی برای ترمیم کابینه است. وزرا در قدم اول باید مدیری ارجمند و پاکدست باشد و عملکرد مثبت ار خود نشان دهند به ویژه اینکه رهنمود رهبر معظم انقلاب سرلوحه ماست که «شفاف‌سازی شرط اصلی مقابله با فساد اقتصادی» است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link