تصفیه‌خانه جلفا، تامین‌کننده آب شرب واحدهای مسکونی و صنعتی منطقه
تصفیه‌خانه جلفا، تامین‌کننده آب شرب واحدهای مسکونی و صنعتی منطقه

[ad_1] معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از تامین آب شرب فازهای مختلف سایت صنعتی منطقه آزاد ارس و افزایش حجم آب تامین شده برای واحدهای تجاری و مسکونی در جلفا خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، ایرج حاتمی با اعلام این خبر، گفت: تصفیه‌خانه آب شرب جلفا یکی از زیرساخت‌هایی بود […]

[ad_1]

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از تامین آب شرب فازهای مختلف سایت صنعتی منطقه آزاد ارس و افزایش حجم آب تامین شده برای واحدهای تجاری و مسکونی در جلفا خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ایرج حاتمی با اعلام این خبر، گفت: تصفیه‌خانه آب شرب جلفا یکی از زیرساخت‌هایی بود که براساس نیاز روزافزون منطقه شکل گرفت و از سال‌۹۴ کار احداث این تصفیه‌خانه توسط سازمان منطقه آزاد ارس آغاز شد.

حاتمی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تصفیه‌خانه آب شرب جلفا با ظرفیت ۴۰لیتر در ثانیه، آب مورد نیاز این منطقه را با کیفیتی در حد استانداردهای جهانی تولید کرده و به مخزن تازه تاسیس با ظرفیت ۲۵۰۰مترمکعب منتقل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۶کیلومتر خط لوله آبرسانی در این منطقه کار شده است تا آب شرب و بهداشتی هم به واحدهای مسکونی و تجاری و هم به واحدهای صنعتی و تولیدی برسد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های آبرسانی در فازهای مختلف صنعتی جلفا، تاکید کرد: ۹ماه قبل خط انتقال آب شرب در ورودی سایت صنعتی جلفا قرار داشت، اما هم‌اکنون این خط انتقال به تمام بخش‌های فاز یک و دو سایت صنعتی کشیده شده است.

حاتمی افزود: پیش از این آب شرب فازهای صنعتی از یک لوله آب با قطر ۲سانتی‌متر تامین می‌شد اما هم‌اکنون این آب توسط لوله‌هایی با قطر ۲۰سانتی‌متری به فازهای یک و دو منطقه صنعتی رسیده و تمام واحدها می‌توانند آب شرب را به واحد تولیدی خود منتقل کرده و یا از شیرهای برداشت کارتی که به‌زودی نصب خواهد شد، به میزان مورد نیاز، آب شرب واحد تولیدی خود را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: این اقدامات با هزینه‌ای بالغ بر ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان انجام شده است. علاوه بر این حدود ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان نیز برای تصفیه‌خانه و حدود ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای مخزن نگهداری آب هزینه شده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس، با اشاره به اهداف اصلی راه اندازی تصفیه خانه جلفا، گفت: بر اساس آمار، آب مصرفی در جلفا در زمان اوج مصرف تابستان ۱۰۰ لیتر در ثانیه است و در صورتی که تصفیه خانه جدید احداث نمی شد، ممکن بود شاهد بروز بحران کمبود آب مصرفی در جلفا و هادیشهر باشیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی مجتمع های صنعتی و سکونتی، تامین آب مصرفی است و در منطقه آزاد ارس نیز به دلیل حجم بالای فعالیت مجتمع های تولیدی و صنعتی، این نیاز بیشتر احساس می شود. بر همین اساس سازمان منطقه آزاد ارس تلاش کرده است تا این نیاز به آب شرب و آب خام برای واحدهای صنعتی را به کاملترین شکل ممکن برطرف کند.

وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی ارس مانند واحدهای تولید کننده لوازم بهداشتی، غذایی و پزشکی، به آب شرب و بهداشتی بیشتری برای تولید نیاز دارند و این آب برای استفاده در پروسه تولید این کارخانه ها تامین شده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد ارس در این حوزه، تاکید کرد: برای تامین کامل آب شرب در آینده، تصمیم گرفته شده است تا منطقه آزاد ارس بخشی از هزینه های تکمیل تصفیه خانه بزرگ آب شرب شهرستان را تامین کرده و بتوانیم جوابگوی رشد جمعیت و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی در منطقه آزاد ارس باشیم.

حاتمی افزود: برای اتمام این تصفیه خانه نیز به حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است و به شرط بهره برداری در زمان پیش بینی شده، سازمان منطقه آزاد ارس بخشی از هزینه کار را پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: همچنین انتقال آب شرب به بخش هایی که هنوز لوله کشی انجام نشده است، با قراردادهای جدید به سرعت ادامه خواهد یافت.

نوشته تصفیه‌خانه جلفا، تامین‌کننده آب شرب واحدهای مسکونی و صنعتی منطقه اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link