توسعه فرهنگ قرآنی در دستور کار مناطق آزاد
توسعه فرهنگ قرآنی در دستور کار مناطق آزاد

[ad_1] «نشست شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد» در تهران برگزار شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست که با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی، محمدرضا پورمعین دبیر شورای راهبردی قرآن و جمعی از اساتید و قاریان برجسته و بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، اهداف و […]

[ad_1]

«نشست شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد» در تهران برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست که با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی، محمدرضا پورمعین دبیر شورای راهبردی قرآن و جمعی از اساتید و قاریان برجسته و بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، اهداف و برنامه‌های شورای راهبردی قرآن کریم در مناطق آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست به بازتعریف و بازشناسی فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: امید است به برکت قرآن کریم بتوان مجموعه‌ای از فعالیت‌های اثربخش در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مناطق آزاد را به ثمر نشاند.

رستمی تاکید کرد: آنچه که امروز مدنظر مدیران و متولیان حوزه فرهنگ در مناطق آزاد است ایجاد یک فضای جدید قرآنی همراه با توسعه اقتصادی، تجاری، صنعتی و توسعه جوامع محلی است.

وی ادامه داد: هر نوع توسعه، مبتنی بر توسعه انسانی است و توسعه فرهنگی و آنچه در حوزه قرآنی دنبال می‌شود، نقش جدی در جوامع محلی و فعالان صنعتی و اقتصادی مناطق آزاد داشته باشد؛ این اولین و مهم‌ترین انتظاری است که از ترویج فرهنگ قرآنی در مناطق آزاد متصور می‌شود.

محمدرضا رستمی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن در جوامع محلی در مناطق آزاد کشور گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در مناطق آزاد می‌تواند نتایج و اثرات مثبتی بر جوامع محلی داشته باشد، چراکه این راه ادامه رویکرد و نگاه متفاوتی است که در معاونت پیشین از ابتدای ورود به این حوزه وجود داشته است و اقدامات موثری در حوزه قرآن انجام شده است.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین با تاکید بر اینکه استفاده از الگوهای نوین و برندسازی از طریق مفاهیم قرآنی در جریان زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع محلی در مناطق آزاد تاثیرگذار است، گفت: مناطق آزاد با نگاه و رفتار جدید به زندگی و جامعه، باید به سمت برندسازی فرهنگی مبتنی بر برندهای قرآنی از طریق مفاهیم و موضوعات قرآنی حرکت کنند.

رستمی افزود: توجه به توسعه فرهنگ قرآنی در مناطق آزاد و جوامع محلی و استفاده از ابزار و تکنیک‌های جدید در سبک زندگی، توسعه اقتصادی در جلب و جذب جامعه ملی و بین‌المللی در مناطق آزاد در حوزه قرآن با برگزاری رویدادها و نهادسازی‌های بین‌المللی به ارائه تصویری شایسته از کشورمان به دنیا منجر می‌شود.

وی اظهار داشت: توجه به فعالان اقتصادی و صنعتی از طریق طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دینی و قرآنی در این مناطق به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی از طریق محصولات به‌روز شده نفوذ و اثرگذاری فراوانی خواهد داشت.

وی به برنامه‌های آتی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: تولید محصولات و فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد و تبدیل شدن به برند قرآنی از ایران برای صادرات به کشورهای اسلامی با استفاده از خلاقیت و نوآوری‌های فرهنگی که زمینه فعالیت در حوزه صنایع خلاق را دارند، نیازمند طراحی کالاهایی است که جاذبه بهره‌برداری داشته باشند تا محتوای قرآنی به مخاطبان منتقل شود.

رستمی ادامه داد: برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی هنرهای دینی در مناطق آزاد به منظور جذب جامعه دینی، همچنین راه‌اندازی استارتاپ‌های دینی و قرآنی از حوزه‌های مهم برای توسعه فرهنگی و اقتصادی این حوزه است.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق آزاد ظرفیت جهانی شدن در حوزه موضوعات قرآنی را دارد، افزود: فعالان این حوزه از طریق فعالیت‌ها، رویدادهای بین‌المللی قرآنی، محصولات فرهنگی، برند ملی برای کشور خلق کنند و این همراهی و همسویی همگان را می‌طلبد.

رستمی گفت: هر چقدر این انسجام و مشارکت در کشور بیشتر شود، فعالیت‌های تصویب شده در این شورا از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: با نگاه جدید برای معرفی مناطق آزاد به عنوان الگوی فعالیت جدید با حمایت بخش خصوصی و جذب و جلب سرمایه‌گذاری و پشتیبانی مناطق آزاد این فعالیت‌ها شکل بگیرند و دنبال شوند.

در این نشست دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هدف از این نشست را بنیان سیاست‌های اثرگذار و اثربخش فعالیت‌های قرآنی با رویکرد جدید عنوان کرد.

محمدرضا پورمعین به ارائه رویکردهای جدید در حوزه فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد پرداخت و گفت: انجام فعالیت‌های نوین در حوزه قرآنی در مناطق آزاد که موجب برندسازی، تجاری‌سازی در حوزه اقتصاد و فرهنگ در مناطق می‌شوند، درگیر کردن مناطق به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی برای آماده‌سازی و ترغیب جوامع محلی برای حضور در برنامه‌های قرآنی و همچنین جلب مشارکت همسو ازجمله رویکردهایی است که برای ارتقاء و ترویج فرهنگ قرآنی در مناطق آزاد به کار گرفته می‌شود.

نوشته توسعه فرهنگ قرآنی در دستور کار مناطق آزاد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link