خطر تجزیه بیخ گوش ادلب/ مذاکره‌کنندگان به‌دنبال فرمولی برای کاهش اختلافات هستند :: خبرگزاری خانه ملت
خطر تجزیه بیخ گوش ادلب/ مذاکره‌کنندگان به‌دنبال فرمولی برای کاهش اختلافات هستند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدقاسم جاسمی در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تحلیل وضعیت ادلب سوریه پرداخت و گفت: ادلب یکی از شهرهای مهم سوریه است که برای حل مسأله آن باید توجه شود تا بسترها برای درگیری فراهم نشود چرا که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از ساکنان منطقه خواهد شد. نماینده مردم کرمانشاه در […]

[ad_1]

سیدقاسم جاسمی در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تحلیل وضعیت ادلب سوریه پرداخت و گفت: ادلب یکی از شهرهای مهم سوریه است که برای حل مسأله آن باید توجه شود تا بسترها برای درگیری فراهم نشود چرا که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از ساکنان منطقه خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حفظ جان انسان ها نخستین اولویت است اما ده ها هزار نفر نیروی مسلح از گروه های مختلف به خصوص تروریست های شناخته شده بین المللی در ادلب جمع شده و این منطقه را در اختیار گرفته اند و در نهایت کنترل ادلب از دست دولت مرکزی سوریه خارج است.

قاسم جاسمی

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تثبیت شرایط فعلی در ادلب عنوان کرد: خارج شدن کنترل ادلب از دست دولت مرکزی ممکن است زمینه را برای تجزیه فراهم کند از این رو کشورهایی که به دنبال راه حل برای حل بحران سوریه هستند باید تدبیری کنند تا مسائل امنیتی و سیاسی همزمان مورد توجه قرار گیرد.

جاسمی ادامه داد: جمهوری اسلامی به همراه ترکیه و روسیه به دنبال دستیابی به فرمولی است که بتواند با استفاده از توافق و مذاکره شرایط ادلب را با توجه به جمعیت و امنیت آن بهبود بخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نباید شرایط به گونه ای فراهم شود که ادلب به منطقه ای تبدیل شود که دست هیچ گروهی نباشد تا تهدید مردم بی گناه منطقه را تهدید کند از طرفی نباید از خاطر برد که تنها راه حل بحران ادلب دستیابی به راهکاری چند جانبه برای از بین بردن اختلاف نظرها است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link