دفاتر اتحادیه اروپا نباید محل رفت و آمد اپوزوسیون باشد :: خبرگزاری خانه ملت
دفاتر اتحادیه اروپا نباید محل رفت و آمد اپوزوسیون باشد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با به اشاره به موضع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران،گفت: الان از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا که الان با خروج انگلیس ۲۶ کشور شده است؛همه این کشورها الان در ایران سفارتخانه دارند. وی افزود:مرکز اتحادیه اروپا در بروکسل مجمع دارد،ولی در […]

[ad_1]

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با به اشاره به موضع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران،گفت: الان از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا که الان با خروج انگلیس ۲۶ کشور شده است؛همه این کشورها الان در ایران سفارتخانه دارند.

وی افزود:مرکز اتحادیه اروپا در بروکسل مجمع دارد،ولی در تهران دفتر ندارد؛ مسئله این است که اگر دفتر اتحادیه اروپا بیاید در همین چارچوبی که الان است؛حرکت کند و پشتوانه ای باشد برای جمعی از دفاتر نمایندگی ها و  به تک تک این دفاتر نظارت کند،مثلا کل اتحادیه اروپا از دفتر فرانسه  یا دفتر انگلیس حمایت کند؛این موضوع بدی نیست، ولی مشکل اینجاست که این دفاتر بعضا در کشورها در بعضی از مسائل دخالت کردند.

 

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با انتقاد از برخی دخالت های دفتر اتحاره اروپا در کشورها ادامه داد:این دفتر ،یک مجمع قدرتمندی است که خودش به تنهایی ۲۷ کشور را دربر دارد؛به هر حال هر کشوری مخالف و اپوزوسیون دارد و اگر بخواهد اتحادیه اروپا در هر کشوری با اپوزیسیون همراهی کنند و در برخی مسائل کشورها دخالت کند،این درست نیست.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اگر دفتر اتحادیه اروپا محل رفت و آمد اپوزوسیون شده  و در کشورها دخالت کنند و تعیین تکلیف کنند درست نیست و این دفتر بعد از چند مدت بسته می شود و اگر این دفاتر در جهاتی که الان ما داریم درهمین جهت حرکت کنند ،نکته مثبتی است.

 عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اینکه اروپا  مدعی است که می خواهیم  برجام را تقویت کنیم،ادامه داد: اگر اتحادیه اروپا هم بیاید در مورد برجام اظهار نظر کند،خوب است.

وی با تاکید برایجاد دفاتر اتحادیه اروپا و اجرای درست برجام تصریح کرد: الان ما یک جا با دولت ها صحبت می کنیم؛اما خانم موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت می‌کند ،این جریان در ایران جایگاهی به تنهایی ندارد و اگر در چارچوب باشد،مشکلی نیست ولی اگر کارهایی که در برخی از کشورها انجام می‌دهد در ایران هم بخواهد انجام دهد که منجر به بسته شدن دفتر اتحادیه اروپا در برخی کشورها شد، این را ما قبول نداریم.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به نگاه امنیتی به موضوع ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا در کشور،تاکید کرد: در حالتی که این دتر ایجاد شود مانند سایر دفاتر سفیر ، دیپلمات و مسول امنیتی هم دارند،تمام اعضا در این دفاتر وجود دارند،باید ببینیم در چه مقوله ای می‌خواهند حرکت کنند. 

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس مطرح کرد:اگر اتحادیه اروپا با ایران در همین چارچوب مراوداتی داشته باشد برای ما خوب است،برای همین برجامی که نیمه جان رها شده است،دفتری وجود داشته باشد کار ما در مراودات تسهیل می شود،ولی اگر همین دفتر بعد از یک مدت کوتاه از ریل خود خارج شود و بیاید در امور داخلی کشور دخالت کند؛مشکلاتی ایجاد می کند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link