دولت پاکستان اقدام موثری برای مرزبانان ربوده شده نکرده است/ پیگیری مرزبانان از طریق ارتباطات محلی :: خبرگزاری خانه ملت
دولت پاکستان اقدام موثری برای مرزبانان ربوده شده نکرده است/ پیگیری مرزبانان از طریق ارتباطات محلی :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] علی کرد در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح آخرین اخبار و اطلاعات از حادثه ربوده شدن مرزبانان در میرجاوه، گفت: جمهوری اسلامی از محل استقرار مرزبانان ربوده شده در خاک پاکستان اطلاع دارد اما نمی‌توانیم حرکاتی انجام دهیم که جان مرزبانان به خطر بیفتند، هم‌اکنون تمام تلاش‌ها و رایزنی‌ها از طریق ارتباطات […]

[ad_1]

علی کرد در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح آخرین اخبار و اطلاعات از حادثه ربوده شدن مرزبانان در میرجاوه، گفت: جمهوری اسلامی از محل استقرار مرزبانان ربوده شده در خاک پاکستان اطلاع دارد اما نمی‌توانیم حرکاتی انجام دهیم که جان مرزبانان به خطر بیفتند، هم‌اکنون تمام تلاش‌ها و رایزنی‌ها از طریق ارتباطات محلی در حال انجام است.

پیگیری وضعیت مرزبانان حادثه میرجاوه از طریق ارتباطات محلی

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معتمدین و محلی‌ها در دو طرف مرز با یکدیگر در ارتباطند تا به راهکار مناسبی دست پیدا کنیم، وزیر کشور نیز طی تماس‌های تلفنی مختلف با یگان مرزی پاکستان پیگیر وضعیت مرزبانان شده است از این رو یگان مرزی پاکستان در منطقه و سفیر پاکستان در تهران احضار شدند.

                           بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: دولت پاکستان نیز وعده پیگیری داده است اما متاسفانه طی چند روز گذشته اقدام موثری از سوی دولت پاکستان دیده نشده است و به نظر برخی از ماموران دولتی پاکستان با این گروهکی که مرزبانان را ربوده در ارتباط هستند.

برخی از ماموران دولتی پاکستان با افرادی از گروهکی که مرزبانان را ربوده در ارتباط هستند.

انتقاد ربایندگان مرزبانان به بسته شدن مرز میرجاوه و جلوگیری از صادرات مرزی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هیچ اتفاقی برای مرزبانان ربوده شده نخواهد افتاد، تاکنون هم ایران را تهدید نکردند کما اینکه درخواستی هم نداشتند. این افراد تنها اذعان داشتند که مرز در این منطقه نباید بسته شود تا مانعی بر سر راه صادرات قرار نگیرد.

کُرد ادامه داد: این اظهارات بهانه‌ای بیش نیست زیرا بازار مرزی در این منطقه فعال  و گذر مرزی (کوله بری) فعال است. امکان دارد این گروهک در نهایت از ایران درخواست پول کنند که با توجه به وضعیت مرزبانان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بزرگترین فرد در میان 12 مرزبان ربوده شده، فرد 50 ساله‌ از مردم محلی و متعلق به نیروی زمینی سپاه است. ما در تلاشیم تا بتوانیم مرزبانان ربوده شده را در صحت و سلامت به کشور بازگردانیم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link