دپوی سه ساله ۱۰۰۰خودروی متروکه
دپوی سه ساله ۱۰۰۰خودروی متروکه

[ad_1] به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جمشید قسوریان جهرمی درباره اینکه چه تعداد خودرو نزد سازمان اموال تملیکی نگهداری می‌شود؟ گفت: حدود ۱۰۰۰ دستگاه انواع خودرو اعم از متروکه، قاچاق و ضبطی که اغلب برای تعیین تکلیف منتظر کسب مجوزهای لازم از مبادی ذیربط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد هستند، در اختیار […]

[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جمشید قسوریان جهرمی درباره اینکه چه تعداد خودرو نزد سازمان اموال تملیکی نگهداری می‌شود؟ گفت: حدود ۱۰۰۰ دستگاه انواع خودرو اعم از متروکه، قاچاق و ضبطی که اغلب برای تعیین تکلیف منتظر کسب مجوزهای لازم از مبادی ذیربط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد هستند، در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد.

جهرمی همچنین درباره اینکه خودروهای متروکه از چه سال‌هایی در انبارهای این سازمان قرار گرفته‌اند؟ گفت: با توجه به مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی حدود سه سال از دپوی این خودروها در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌گذرد.

شرایط صادرات خودروهای متروکه

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره تکلیف نهایی خودروهای متروکه و امکان صادرات مجدد آنها نیز اظهار کرد: این خودروها پس از اعلام از جانب گمرک به سازمان اموال تملیکی و اجازه فروش از سوی حاکم شرع، در فرآیند تعیین تکلیف قرار می‌گیرند که در صورت داشتن مجوزهای لازم برای شماره گذاری، پس از طرح در مزایده بفروش می رسند و پس از کسر هزینه‌های قانونی (ماده ۳۴) حاصل فروش آن به صاحب کالا برگردانده می‌شود.

شرط صادرات خودروهای قاچاق

قسوریان جهرمی در ادامه با اشاره به ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای قاچاق ادامه داد: خودروهای قاچاق مشمولاستثنائات بند الف ماده ۳ آئین نامه ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت ورود به بازار تجاری مصرف نمی‌شوند؛ بنابراین خودروها باید به شرط صادرات به فروش برسند که با توجه به تنزل مدل و کم ارزش بودن این اموال در خارج از مرزهای ایران، فروش این وسایل نقلیه مورد استقبال خریداران قرار نگرفته است.

پیش از این رئیس کل گمرک اعلام کرد که “از ۱۳ هزار خودرو دپو شده در گمرک ۲۰۰۰ خودرو در محاکم قضائی در حال رسیدگی هستند و تا زمانی که این پرونده‌ها مختومه نشوند، مصداق مصوبه هیأت وزیران برای ترخیص نخواهد بود”.

این مساله در کنار طولانی شدن فرایند ترخیص خودروها احتمالاً باعث می‌شود در ماه‌های آینده شاهد افزایش تعداد خودروهای متروکه هم باشیم.

[ad_2]

Source link