رفتارهای ضدحقوق بشری جایگاه فرانسه را در جهان اسلام متزلزل می کند :: خبرگزاری خانه ملت
رفتارهای ضدحقوق بشری جایگاه فرانسه را در جهان اسلام متزلزل می کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدعلی پورمختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به در واکنش به دستگیری ۱۱ نفر از شیعیان در یک مرکز شیعی توسط پلیس فرانسه،گفت:فرانسه در یک زمانی مهد آزادی در دنیا شناخته می شد و امروز هم داعیه حقوق بشر را دارد. وی با بیان اینکه فرانسه برخلاف اسم […]

[ad_1]

محمدعلی پورمختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به در واکنش به دستگیری ۱۱ نفر از شیعیان در یک مرکز شیعی توسط پلیس فرانسه،گفت:فرانسه در یک زمانی مهد آزادی در دنیا شناخته می شد و امروز هم داعیه حقوق بشر را دارد.

وی با بیان اینکه فرانسه برخلاف اسم و رسم  و آوازه قدیمی که درحال حاضر منسوخ شده است،رفتار می کند،افزود:از جمله رفتارهای ضد حقوق بشری فرانسه پناه دادن به تروریست هایی است که در ایران ۱۷ هزار نفر را شهید و چندین هزارنفر را مجروح کردند،در مقابل یک ملت و کشوری ایستاده اند و الان هم تحت حمایت دولت فرانسه هستند.

پورمختار ادامه داد:این چه آزادی است؟این چه مبارزه با تروریسم است که ادعایش را فرانسه به یدک می‌کشد،فرانسه به دروغ اسم این رفتارها را مبارزه با تروریسم گذاشته است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس با بیان اینکه دولت فرانسه از کارهای ضدحقوق بشری که گروههای مختلف تروریستی مرتکب می شوند،حمایت می کند،مطرح کرد:گروهای داعش،القاعده و طالبان همه ریشه در کشورهای غربی دارند و در فرانسه هم حضور دارد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه این رفتار چندگانه و چهره های مختلفی که فرانسه از خود نشان می دهد باعث شده  است که ما در جهان اسلام جایگاهی را برای این کشور نبینیم.

پورمختار ادامه داد:مردم ایران به علت اینکه امام خمینی(ره) را پذیرفتند و مدتی امام(ره) در آنجا بود،ذهنیت خوبی نسبت به فرانسه داشتند ولی در طول سال های اخیر رویکرد های آن ها عوض شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی مسلمان در فرانسه زندگی می کنند،مطرح کرد: مرکزی که محب حضرت فاطمه زهرا (س)هستند و قاعدتا شیعه هستندچطور می توانند تروریست باشند. تروریست نیست

پورمختار با تاکید براین موضوع که شیعه تروریست نیست،گفت:متاسفانه تروریست های منافق  در قلب فرانسه جایگاه دارند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که غربی ها بحث شان مساله اسلام ستیزی است،ادامه داد:با توجه به ترس و واهمه ای که از فرهنگ شیعه در دل  غرب وجود دارد و نمی خواهند چنین مراکزی اسلام ناب را که در شیعه خلاصه شده است، را تبلیغ کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس با بیان اینکه با تبلیغ افکار مترقی شیعه امثال داعشی ها،طالبان،وهابیت و حامیان آنها غربی ها جایگاهی نخواهند داشت،تاکیدکرد: متاسفانه فرانسه و کشورهای غربی با حمایت از داعش و وهابی ها اسلام را در تنه و قالب آنها که به صورت افراطی است غیرمسلمان هستند،معرفی می‌کنند.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است حضور شیعیان مغتنم است،باید باشند تا اسلام ناب را معرفی کنند،تصریح کرد:این رفتار فرانسه محکوم است،وزارت خارجه در مقابل این رفتار باید واکنش نشان دهند و از عزت ملت بزرگ ایران را دفاع کنند وزارت خارجه باید توجه کند و عکس العمل نشان دهد.

به گزارش خانه ملت؛پلیس فرانسه طی عملیاتی در شهر گراند سنت 11 نفر از مدیران بنیاد “سنتر زهرا فرنس” را به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی بازداشت کرد. /

پایان پیام

[ad_2]

Source link