رنو ۵ باز هم پا به عرصه رقابت گذاشت+ فیلم و تصاویر
رنو ۵ باز هم پا به عرصه رقابت گذاشت+ فیلم و تصاویر

[ad_1] به گزارش پارسینه و به نقل از اقتصاد ایران؛ رنو ۵ خودرویی که طرفداران و منتقدان خود را دارد باز هم پا به عرصه رقابت گذاشته است اما اینبار با رویکردی متفاوت. رنو ۵ که به عنوان Le Car در آمریکای شمالی به بازار عرضه شد، یک خودروی کوچک اسپرت بود که در سال ۱۹۷۲ […]

[ad_1]

به گزارش پارسینه و به نقل از اقتصاد ایران؛ رنو ۵ خودرویی که طرفداران و منتقدان خود را دارد باز هم پا به عرصه رقابت گذاشته است اما اینبار با رویکردی متفاوت.

رنو ۵ که به عنوان Le Car در آمریکای شمالی به بازار عرضه شد، یک خودروی کوچک اسپرت بود که در سال ۱۹۷۲ عرضه شد و تولید آن در سال ۱۹۹۶ متوقف شد. با این حال، سال آینده قرار است در قالب رنو ۵  این خودروی محبوب به شکل کاملا برقی بازگردد.

رنو ۵ باز هم پا به عرصه رقابت گذاشت+ فیلم و تصاویر

رنو ۵ باز هم پا به عرصه رقابت گذاشت+ فیلم و تصاویر

این خودروی جدید برای اولین بار توسط رنو در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. در آن زمان، این طرح اساساً فقط یک ایده بود

این خودرو به طور رسمی در ماه فوریه در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد شد و تابستان آینده به صورت تجاری در اروپا عرضه خواهد شد و قیمت آن از ۲۵۰۰۰ یورو (حدود ۲۷۶۳۶ دلار آمریکا) شروع می شود.

مشخصات فنی:

اگرچه اطلاعات کمی در مورد مشخصات فنی ارائه شده است، اما می دانیم که R5 دارای یک موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلووات (۱۳۶ اسب بخار) و برد باتری تا ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) در هر شارژ است.

رانندگان می توانند در هنگام پارک کردن خودرو باتری را با شارژرهای مخصوص که معمولا در کشورهای مختلف و پیشرفته دیده می شود آنرا شارژ کنند.

در مقایسه با رنو ۵ اصلی و نسخه قدیمی، R5 E-Tech دارای قوس‌های چرخ ناهموارتر، نمای سقف نرم کارآمدتر و بدنه‌ای جادار تر است. ورودی هوای کاپوت اصلی به یک درگاه شارژ تبدیل شده است، به علاوه LED های “زیبا و چشم نواز” آرم کاپوت و سایر قسمت های جلویی را روشن می کنند.

رنو بیان می کند که این وسیله نقلیه از حداقل ۲۲ درصد مواد بازیافتی تشکیل شده است و بیش از ۸۵ درصد قابل بازیافت است. /مجید سلطانی

 

 


[ad_2]

Source link