رو بازی کردن ترامپ، ذات درنده آمریکا را نشان می‌دهد/ تندروی‌های ترامپ دنیا را به سمت چندقطبی شدن می‌برد :: خبرگزاری خانه ملت
رو بازی کردن ترامپ، ذات درنده آمریکا را نشان می‌دهد/ تندروی‌های ترامپ دنیا را به سمت چندقطبی شدن می‌برد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدراضی نوری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاطم روابط آمریکا و روسیه، اظهار داشت: جنگ و برخوردهای روسیه و آمریکا تازگی ندارد و همواره در طول تاریخ تنش‌هایی میان این دو کشور بوده است. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از زمان شوروی تا کنون همواره تقابل […]

[ad_1]

سیدراضی نوری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاطم روابط آمریکا و روسیه، اظهار داشت: جنگ و برخوردهای روسیه و آمریکا تازگی ندارد و همواره در طول تاریخ تنش‌هایی میان این دو کشور بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از زمان شوروی تا کنون همواره تقابل با آمریکا در سرزمین تزارها وجود داشته، بیان کرد: روسیه اکنون نیز بعنوان کشوری مستقل همواره در تقابل آمریکا ایستاده است.

وی با اشاره به انواع تقابل هایی که بین آمریکا و روسیه وجود دارد، افزود: در نتیجه، تنش‌های میان آمریکا و روسیه به صورت مستقیم یا نیابتی بوده است، در مقاطع مختلف تقابل بین دو کشور در زمینه‌های جنگ سیاسی، جنگ اقتصادی و حتی جنگ میدانی بوده است.

بیشتر بخوانید:

نوری با بیان اینکه بیشتر این جنگ‌هایی که میان روسیه و آمریکا رخ داده به صورت رزمایش است و می‌توان نام آن را جنگ سرد گذارد، ادامه داد: مساله کره شمالی، تحریم روسیه از سوی آمریکا و موضوع اوکراین از جمله میدان‌های تقابل آمریکا و روسیه بوده است.

الحاق کریمه؛ نقطه عطف تلاطم روابط آمریکا و روسیه

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از آنکه در سال 2014 قسمتی از اوکراین به روسیه ملحق شد، قدری روابط بین آمریکا و روسیه نیز با پیچ و خم های بیشتری مواجه شد، گفت: آمریکا برای اینکه جایگاه خود را در منطقه استراتژیک تثبیت کند، چاشنی خشونت را به رفتار خود اضافه کرد و از روش مسالمت آمیز دور شد.

نوری با بیان اینکه قدرت گرفتن کشورهایی که دارای اقتصاد توانمندی هستند، به سادگی تحت فشار آمریکا از سیاست‌های واشنگتن تبعیت نمی‌کنند، اظهار داشت: هند و چین از جمله کشورهای توانمندی هستند که آمریکا نمی‌تواند فشاری را به آ‌ن‌ها وارد کند، زیرا کشورهای اورآسیا حرف خاص خود را دارند و می‌توانند تمام فشارهایی که آمریکا وارد می‌آورد را خنثی کنند.

ائتلاف کشورهای اورآسیا منجر به کاهش قدرت آمریکا می‌شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر جنگ نظامی، روسیه توان کمتری نسبت به آمریکا ندارد، بیان کرد: کشورهایی مانند ایران، ترکیه، چین، هند، روسیه و روسیه اگر کنار هم باشند، می‌توانند برای مقابله با آمریکا جبهه متحدی را ایجاد کنند.

موکرات‌های آمریکا زمانی که در قدرت بودند با سیاسی‌کاری، ذات درنده خود را نشان نمی‌دادند ولی ترامپِ تاجر مسلک، در مقابل جهان ایستاده و سیاست های مغرضانه آمریکا را به صورت رو بازی می‌کند

وی افزود: تندروی‌های ترامپ سبب می‌شود که کشورها از تک قطبی بودن جهان ناخشنود باشند و تلاش کنند تا با ایجاد اتحاد در مقابل آمریکا توازن مناسبی را در جهان ایجاد کنند.

این نماینده مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دموکرات‌های آمریکا زمانی که در قدرت بودند با سیاسی‌کاری، ذات درنده خود را نشان نمی‌دادند ولی ترامپِ تاجر مسلک، در مقابل جهان ایستاده و سیاست های مغرضانه آمریکا را به صورت رو بازی می‌کند، گفت: کشورهایی مانند چین، روسیه و ایران خط مشی خود را اکنون به روشنی پیش می‌برند تا در مقابل آمریکا بایستند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link