رینوپلاستی با هدف رفع مشکلات پزشکی
رینوپلاستی با هدف رفع مشکلات پزشکی

رینوپلاستی با هدف رفع مشکلات پزشکی   رینوپلاستی می‌تواند علاوه بر اصلاح فرم و شکل ظاهری بینی در اصلاح عملکرد بینی و بهبود عمل تنفس نیز نقش اساسی داشته باشد. در ادامه با اهداف مختلف از انجام جراحی زیبایی بینی آشنا شده و به بررسی مشکلات پزشکی که عمل جراحی زیبایی بینی می‌تواند به رفع […]

رینوپلاستی با هدف رفع مشکلات پزشکی

 

رینوپلاستی می‌تواند علاوه بر اصلاح فرم و شکل ظاهری بینی در اصلاح عملکرد بینی و بهبود عمل تنفس نیز نقش اساسی داشته باشد. در ادامه با اهداف مختلف از انجام جراحی زیبایی بینی آشنا شده و به بررسی مشکلات پزشکی که عمل جراحی زیبایی بینی می‌تواند به رفع آن‌ها کمک کند می‌پردازیم. از جمله این مشکلات می‌توان به غوز بینی، بینی پهن، مشکلات تنفسی، ضربه خوردن و شکستگی بینی و غیره اشاره کرد.

تاثیر رینوپلاستی در زیبایی چهره

اگر از ظاهر بینی خود ناراضی هستید، جراحی رینوپلاستی می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. هدف اصلی از انجام رینوپلاستی، رسیدن به بینی با فرم و ظاهری زیبا و تغییر اندازه، شکل، فرم و ظاهر بینی است. بسیاری از بیمارانی که برای انجام جراحی زیبایی مراجعه می‌کنند، بیان می‌کنند که رینوپلاستی روی زیبایی کلی چهره و ظاهر آن‌ها تاثیر گذاشته و باعث شده تمامی اعضای صورت به تقارن و هماهنگی برسند.

بنابراین اگر از ظاهر بینی خود رضایت ندارید می‌توانید مطمئن باشید که جراخی زیبایی بینی برای اهداف زیر گزینه بسیار مناسبی است:

  • تغییر اندازه بینی (بزرگ‌تر یا کوچک‌تر)
  • از بین بردن غوز بینی و خمیدی و پل بینی
  • تغییر اندازه و شکل پره‌های بینی
  • تغییر ظاهر نوک بینی
  • تغییر پهنا یا طول بینی

بنابراین اگر به هر نحوی از ظاهر بینی خود ناراضی هستید، رینوپلاستی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

تاثیر رینوپلاستی در رفع مشکلات پزشکی

تاثیر تنفس و کیفیت آن بر سلامت کلی بدن بر هیچکس پوشیده نیست. انسداد مجاری تنفسی از جمله انسداد و گرفتگی بینی می‌تواند باعث ظهور عوامل ناخوشایندی نظیر عفونت سینوس، سردردهای متناوب، بروز آلرژی یا وخیم شدن آلرژی‌های قبلی، خون دماغ، نفس بدبو، خشکی دهان و تنفس صدادار و خس خس تنفس، شود. رینوپلاستی عملکردی با باز کردن انسداد و گرفتگی بینی می‌تواند سبب بهتر شدن حال و سهولت تنفس شود. بنابراین اگر هر یک از علائم ذکر شده را دارید، می‌توانید انجام رینوپلاستی عملکردی را برای رفع مشکلات پزشکی خود در نظر بگیرید.

رینوپلاستی عملکردی می‌تواند در درمان مشکلات پزشکی زیر کاربرد داشته باشد:

  • انحراف سپتوم بینی
  • بزرگ شدن توربینت یا کونکای بینی ( استخوان شاخک تحتانی بینی)
  • ترومای موجود در اثر آسیب‌دیدگی قبلی بینی
  • موارد و مشکلات عملکردی بینی که در اثر جراحی زیبایی بینی قبلی به وجود آمده است (جراحی ترمیمی)

بنابراین برای بهبود وضعیت تنفس و سطح زندگی می‌توانید رینوپلاستی عملکردی را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنید.

انتخاب بین رینوپلاستی زیبایی و رینوپلاستی عملکردی

همانطور که گفته شد جراحی بینی می‌تواند با هدف زیبایی یا هدف اصلاح عملکرد بینی و مجاری تنفسی صورت گیرد. اما گاهی بیمار یا پزشک به این نتیجه می‌رسند که لازم است هر دو هدف با یک جراحی محقق شود و در نتیجه جراح رینوپلاستی ساختاری را پیشنهاد می‌کند. در این نوع جراحی زیبایی، به جای اینکه بخش بزرگی از بافت بینی بیمار برداشته شود، جراح با بکارگیری تکنیک‌های بخیه، حذف بافت محسوس و دیگر شیوه‌های رایج اقدام به تغییر شکل بینی می‌کند. این کار ساختار کلی بینی را حفظ کرده و از بروز بسیاری از مشکلاتی که پس از جراحی زیبایی بینی به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند. بسیاری از افرادی که این نوع جراحی زیبایی را انجام داده‌اند از بهتر شدن تنفس خود ابراز رضایت می‌کنند.

بنابراین می‌توان با انجام رینوپلاستی، هم به اهداف زیبایی مورد نظر رسید و هم مشکلات تنفسی و سایر مشکلات عملکردی بینی را رفع کرد و همزمان به هر دو هدف رسید.  با مشاوره جراح می‌توان عمل جراحی زیبایی بینی را برای فرد در نظر گرفت که تمامی اهداف و نیازهای زیبایی و عملکردی بیمار را پوشش دهد.

پرسش‌های متداول درباره جراحی زیبایی بینی

اگر قصد انجام رینوپلاستی را دارید، مسلما سوالات زیادی در این باره دارید که شاید بتوانید پاسخ برخی را در ادامه بیابید:

  • آیا جای زخم بعد از انجام جراحی بینی می‌ماند؟

با استفاده از تکنیک‌های جراحی باز میتوان میزان برش ایجاد شده روی بینی و تعداد بخیه‌ها را به حداقل رساند. بدین ترتیب تعداد بخیه‌ها اندک بوده و چندان قابل رویت نیستند.

  • دوره نقاهت پس از رینوپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

رینوپلاستی نیز مانند دیگر جراحی‌ها نیاز به دوره نقاهت و فرصت برای بهبود دارد. به مدت چند روز پس از انجام جراحی زیبایی بینی باید از گچ و قالب بینی استفاده شود. بنابراین بهتر است یک یا چند هفته از کار یا مدرسه مرخصی بگیرید و به مدت سه هفته از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های تماسی خودداری کنید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

 

 

 

 

 

  • منبع خبر : ایران گان