سران عرب از سرنوشت صدام و قذافی عبرت بگیرند
سران عرب از سرنوشت صدام و قذافی عبرت بگیرند

[ad_1] باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، درباره بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب ادعای واهی شان پیرامون جزایر سه گانه ایرانی، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این نشست باید از گذشته درس عبرت بگیرند. وی با اشاره به سرنوشت قذافی و صدام، آن دو را مایه عبرتی برای سران عرب […]

[ad_1]

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، درباره بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب ادعای واهی شان پیرامون جزایر سه گانه ایرانی، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این نشست باید از گذشته درس عبرت بگیرند.

وی با اشاره به سرنوشت قذافی و صدام، آن دو را مایه عبرتی برای سران عرب دانست و ادامه داد: صدام با قدرت آمریکا، همراهی اروپایی‌ها، پول کشور‌های حاشیه خلیج فارس و حمایت همه جانبه رژیم صهیونیستی در ابتدای انقلاب به کشورمان حمله کرد، اما به ذلت افتاد و امروز فقط لکه ننگی از وی در صفحه تاریخ باقی مانده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: سرنوشت قذافی نیز پیش چشم همگان قرار دارد. او جنایت‌های زیادی مرتکب شد و در نهایت مردم کشورش مجازاتش کردند و آمریکا و اروپا به کمکش نیامدند.

وی گفت: سران عرب باید بدانند که آمریکا و اروپا برای همیشه دست نشاندگان خود را حمایت نمی‌کنند، بلکه تاریخ انقضای این حمایت‌ها فقط در مدتی است که منافع آنان تامین شود.

خباز تصریح کرد: ترامپ علنی گفت که عربستان همچون گاو شیرده است و تا وقتی شیر بدهد او را می‌دوشیم. اما زمانی که شیر نداشته باشد، او را از طویله بیرون می‌کنیم. اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که سران عربستان و چند کشور دیگر با طنابی بسیار پوسیده به چاه می‌روند.

وی اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس از کمترین تجهیزات برخوردار بودیم حتی سیم خاردار و گلوله کلاشینکف نداشتیم. آن روز‌ها مقاومت کردیم و سربلند شدیم. سران عرب هم از قدرت امروز ایران آگاه هستند اگر دست از پا خط کنند، ضربه‌ای فراموش نشدنی می‌خورند.

خباز اضافه کرد: ظاهرا سران مرتجع منطقه قصد استفاده کردن از عقل خود را ندارند و جنایت و خیانت به خود و ممکلت‌شان را پذیرفته‌اند. در اکثر جلسات اتحادیه عرب یاوه گویی‌هایی مطرح می‌شود. در گذشته هم بزرگترین خطای خود را مرتکب شدند و به جای خلیج همیشه فارس، خلیج ع. ر. ب..‌ی گفتند.

وی با تاکید بر اینکه ملت‌های جهان به یاوه‌های آنان توجهی نمی‌کنند، اظهار کرد: عربستان و هم پیمانانش به جای پر کردن جیب آمریکا و غرب، اندکی هم به مردم خود توجه کنند. سران مرتجع منطقه عقل و مغز ندارند و با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی دور هم جمع می‌شوند و جلسه تشکیل می‌دهند. از آن طرف هم آمریکا با ایران هراسی سلاح‌های در انبار مانده خود را به آنان می‌فروشد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: خرید این سلاح‌ها هیچ فایده‌ای برای عربستان و سایر مرتجعان منطقه ندارد. چرا که قابل استفاده نیستند و آمریکا هم استفاده از این سلاح‌ها را به آنان یاد نمی‌دهد.

وی گفت: به اعراب توصیه می‌کنم که نگاهی به سرنوشت شاه مخلوع ایران بیندازند که به چه روزگاری افتاد. مرتجعان منطقه بدانند که راه درست آنان را به مقصد می‌رساند نه اینکه ثروت ملت‌هایشان را حیف و میل کنند و خفت و خواری را با جان و دل بخرند. آنچه در نشست سران اتحادیه عرب مطرح شده است، هیچ جایگاهی ندارد. آنان باید عقل‌شان را به کار گیرند و با کمک ملت خود کشورشان را اداره کنند.

[ad_2]

Source link