ضرورت برندسازی منطقه آزاد ماکو در جهت نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور
ضرورت برندسازی منطقه آزاد ماکو در جهت نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور

[ad_1] مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ این منطقه در ۱۰سال آینده منطقه‌ای است هوشمند، که با دستیابی به توسعه سبز، پایدار و فراگیر حلقه اتصال آسیا و اروپا می‌شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در دومین شورای اداری شهرستان های منطقه آزاد ماکو افزود: اهدافی راهبردی برای منطقه براساس نقشه راه کلان […]

[ad_1]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ این منطقه در ۱۰سال آینده منطقه‌ای است هوشمند، که با دستیابی به توسعه سبز، پایدار و فراگیر حلقه اتصال آسیا و اروپا می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامرضا سلیمانی در دومین شورای اداری شهرستان های منطقه آزاد ماکو افزود: اهدافی راهبردی برای منطقه براساس نقشه راه کلان مناطق آزاد تعریف شده است که در آن کمک به تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ‌ساله کشور تاکید شده است.

سلیمانی با تاکید بر تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی کشور با اقتصادهای منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای منطقه و همسایگان ادامه داد: کمک به توسعه و تسریع عمران و آبادانی منطقه‌ای و توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی جزء اهداف راهبردی منطقه است.

وی از تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی منطقه آزاد ماکو خبرداد و افزود: شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های منطقه و راه‌اندازی زنجیره‌های کسب و کار خرد در زمینه صنایع دامی، باغی و شیلات و توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات در کنار ایجاد زیرساخت‌ها جهت توسعه لجستیک، صنعت  و گردشگری از اهداف برنامه های راهبردی منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: توسعه گردشگری، ‌ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، ارتقا و توسعه فناوری‌های نوین بسیار مهم است و باید در راستای این اهداف پروژه‌های تدوین شده به نحو احسن اجرا شود.

تحقق ۵۵درصدی درآمدها و منابع سازمان طی ۱۰ماهه سال‌جاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تحقق ۵۵درصدی درآمدهای سازمان تا ۱۰ماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از علل عدم تحقق درآمدها، مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و مقررات جدید واردات ازجمله ممنوعیت واردات خودرو و عدم امکان ثبت سفارش کالا و ممنوعیت واردات کالا بود.

سلیمانی افزود: منطقه آزاد ماکو برای ایفای نقش در اقتصاد نیازمند برندسازی است و بر این اساس گام‌های بلندتری در این خصوص برداشته شده است.

نوشته ضرورت برندسازی منطقه آزاد ماکو در جهت نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link