ضرورت تحکیم روابط همسایگی ایران با هدف خنثی سازی تحریم‌های آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت
ضرورت تحکیم روابط همسایگی ایران با هدف خنثی سازی تحریم‌های آمریکا :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری نشست سه جانبه ترکیه، ایران و آذربایجان و تاثیر این همکاری در خنثی کردن تحریم‌های 13 آبان آمریکا، گفت: ما موظف به رصد تحریم‌ها و مراقبت از کشور بر اساس رصدها هستیم لذا به موجب رصدهای صورت گرفته، اقدام دیگری نمانده که ترامپ انجام […]

[ad_1]

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری نشست سه جانبه ترکیه، ایران و آذربایجان و تاثیر این همکاری در خنثی کردن تحریم‌های 13 آبان آمریکا، گفت: ما موظف به رصد تحریم‌ها و مراقبت از کشور بر اساس رصدها هستیم لذا به موجب رصدهای صورت گرفته، اقدام دیگری نمانده که ترامپ انجام نداده باشد اما ما همچنان باید احتیاط کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران برای خنثی کردن و منتفی کردن تحریم‌ها باید ابتکار عمل داشته باشد تا بتوانیم کشور را برای تحریم‌ها واکسینه کنیم به نوعی که آمریکا از هر تحریمی علیه جمهوری اسلامی پشیمان بشود.

                         بیشتر بخوانید:

 

لزوم افزایش مناسبات روابط خارجی با همسایگان جمهوری اسلامی

وی افزود: جمهوری اسلامی در رأس اقدامات باید مناسبات روابط خارجی با همسایگان افزایش دهیم تا دشمن ناامید شود، خصومت با همسایگان بر افزایش امیدواری دشمنان می‌افزاید از این رو ایران باید روابط با همسایگان خود همچون ترکیه و آذربایجان را باید به روابط عمیق و دوستانه تبدیل کند تا هر دو طرف سود ببریم.

تعامل سازنده با همسایگان نقشه آمریکایی‌ها را خنثی می‌کند

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: برقراری روابط دوستانه و تحکیم روابط همسایگی در خنثی سازی تحریم‌ها اثر مثبتی خواهد داشت، بنابراین اقدام وزارت امور خارجه برای تحکیم ارتباط سازنده و تعامل با همسایگان ایران به ویژه آذربایجان، ترکیه، افغانستان، پاکستان، عراق و حتی روسیه می‌تواند نقشه آمریکایی‌ها را بر هم زند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نماینده خود را به دلیل اهمیت ژئوپلیتیک به کشورهای همسایه جمهوری اسلامی می‌فرستند تا بستری روشن برای تروریست‌ها  و ورد به خاک ایران تعبیه کنند، لذا ایران با تحکیم روابط همسایگی می‌توانند آنها را واکسینه کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت امور خارجه باید در قالب چندین گروه به کشورهای مختلف همسایه سفر کند به نوعی که این روزها( قبل از 13 آبان) روز پر مشغله وزارت امور خارجه باشد تا آسیب‌های ناشی از تحریم و رفتارهای ترامپ کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌لت، محمد جواد ظریف با سفر به استانبول در نشست یه جانبه با ترکیه و آذربایجان به دنبال نشست‌های گذشته حضور پیدا کرد. در بیانیه نشست‌های قبل بر مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تسهیل مراودات مردمی تاکید فراوان شده است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link