ضمانتی برای خروج از لیست خاکستری FATF وجود ندارد :: خبرگزاری خانه ملت
ضمانتی برای خروج از لیست خاکستری FATF وجود ندارد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات اخیر دبیر گروه اقدام ویژه مالی(FATF) درباره عدم وجود ضمانت برای خروج ایران از لیست خاکستری در صورت تصویب 4 لایحه مرتبط با این گروه، گفت: پیوستن جمهوری اسلامی FATF مانند بستن طناب دار به دور گردنمان است. نماینده مردم نجف آباد […]

[ad_1]

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات اخیر دبیر گروه اقدام ویژه مالی(FATF) درباره عدم وجود ضمانت برای خروج ایران از لیست خاکستری در صورت تصویب 4 لایحه مرتبط با این گروه، گفت: پیوستن جمهوری اسلامی FATF مانند بستن طناب دار به دور گردنمان است.

اف ای تی اف FATF

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مسئولان وزارتخانه های اقتصادی و امور خارجه کشورمان باید در کنار صرف انرژی برای پیوستن به کنوانسیون‌هایی همچون CFT یا FATF به دنبال تقویت روابط ارزی دوجانبه و چندجانبه با کشورها باشند که در صورت عدم توفیق در حوزه FATF دچار مشکل نشویم.

وی افزود: لازم است سامانه جدیدی را هرچه سریع تر و پیش از اعمال تحریم ها جایگزین سوئیفت کنیم تا روابط حوزه بانکی بین المللی برقرار مانده و تجارت و بازرگانی کشور دچار مشکل نشود همچنین ضروری است تا مبادلات خود با کشورهای همسایه و دوست را افزایش دهیم.

 

بیشتر بخوانید:

 

ابوترابی ادامه داد: همچنین لازم است پول الکترونیکی مشترک با کشورهای دیگر ایجاد کنیم تا بتوانیم هرچه بیشتر بدون حضور دلار از منافع اقتصادی مشترک با کشورها بهره مند شویم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وقت گذاشتن برای FATF مانند پیوستن به آژانس است که هرچه صنایع هسته‌ای کشورمان را بازرسی می‌کنند راضی نمی شوند، خاطرنشان کرد: در خصوص FATF ابهامات زیادی وجود دارد و چنانچه دبیر FATF تصریح کرد در صورت تصویب 4 لایحه از سوی ایران نیز باز هم مشخص نیست از لیست خاکستری خارج شویم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link