طرح آشتی ملی فلسطین بخشی از نقشه معامله قرن آمریکا است :: خبرگزاری خانه ملت
طرح آشتی ملی فلسطین بخشی از نقشه معامله قرن آمریکا است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دلایل پیگیری طرح آشتی ملی فلسطینی از سوی مصری ها، گفت: مصری های با پیگیری طرح مذکور می خواهند از این طریق از بندر ایلات به اردن و شرق خاورمیانه دسترسی پیدا کند و بتواند تاثیرگذاری بیشتری در منطقه داشته باشند. […]

[ad_1]

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دلایل پیگیری طرح آشتی ملی فلسطینی از سوی مصری ها، گفت: مصری های با پیگیری طرح مذکور می خواهند از این طریق از بندر ایلات به اردن و شرق خاورمیانه دسترسی پیدا کند و بتواند تاثیرگذاری بیشتری در منطقه داشته باشند.

تلاش مصری ها برای وادار کردن اردن در راستای حمایت از طرح آشتی ملی فلسطین

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهارکرد: همچنین مصری ها با حمایت اسرائیل تلاش می کنند تا اردن را وسوسه کرده و با ایجاد راهی برای دسترسی به مدیترانه، این کشور را وادار به حمایت از طرح آشتی ملی فلسطینی کنند.

وی با اشاره به اینکه فلسطینی ها با اجرای مذکور همچنان در محاصره خواهند ماند، ادامه داد: در واقع موضوع آشتی ملی فلسطینی بخشی از تغییر جغرافیایی منطقه است که اسرائیل و آمریکا دنبال می کنند و به مرور زمان در حال رقم خوردن است.

موضوع آشتی ملی فلسطینی بخشی از تغییر جغرافیایی منطقه است که اسرائیل و آمریکا دنبال می کنند و به مرور زمان در حال رقم خوردن است.

آشتی ملی فلسطینی بخشی از طرح معامله قرن آمریکا است

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد تحقق طرح معامله قرن آمریکا نیازمند زمینه سازی است و موضوع آشتی ملی فلسطینی بخشی از آن محسوب می شود، تصریح کرد: در واقع ایالات متحده تلاش می کند روند صلح بین فلسطین و اسرائیل را تسهیل کند تا از این طریق در مقابل واگذاری امتیازاتی به رژیم صهیونیستی، تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی وابسته نیز فراهم شود.

ایجاد تقابل بین حماس و تشکیلات خودگردان هدف نهایی اسرائیل

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که اسرائیلی ها می خواهند با باز کردن پرونده طرح آشتی ملی، تشکیلات خودگردان را به عنوان یک رقیب قوی برای حماس مطرح کنند تا از این طریق امتیاز بگیرند./

  • بیشتر بخوانید؛

شیفتگی و ترس دلیل مذاکره برخی از رهبران فلسطین با اسرائیل است

پایان پیام

[ad_2]

Source link