عربستان باید به اصول اسلامی و اصل همجواری برگردد/ سعودی ها به مدد رژیم های کودک کش و دلارهای نفتی فرافکنی می کند :: خبرگزاری خانه ملت
عربستان باید به اصول اسلامی و اصل همجواری برگردد/ سعودی ها به مدد رژیم های کودک کش و دلارهای نفتی فرافکنی می کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمد جواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سخنرانی  نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت:ستون فقرات و محور سخنرانی نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ،سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی است که آن را بسط داده است. وی افزود:نماینده ایران در […]

[ad_1]

محمد جواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سخنرانی  نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت:ستون فقرات و محور سخنرانی نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ،سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی است که آن را بسط داده است.

وی افزود:نماینده ایران در سازمان ملل متحد با پاسخ گویی به وزیر خارجه عربستان سعودی برآمده و جایگاه جمهوری اسلامی ایران درباره نفی تروریسم را تبیین کرده است.

ابطحی با اشاره به اینکه دولت عربستان به مدد کمک های رژیم اسرائیل و آمریکا و دلارهای نفتی فرافکنی که دارد انجام می دهد،ادامه داد:اگر به منطقه نگاه کنیم درمی یابیم که رژیم کودک کش عربستان در سوریه،عراق و در یمن در جاهای مختلف حتی در سومالی دخالت می کند.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس،افزود:رژیم کودک کش آل سعود با این کارها می‌خواهد در منطقه تسلط پیدا کرده و منافع غرب را در درازمدت تامین کند.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی بابیان این که همه دنیا می‌دانند که دولت جمهوری اسلامی در هیچ جنگی شرکت نکرده است،ادامه داد:کشور ما به دولت های قانونی عراق و سوریه کمک کرده است،به یمن نیز کمک می کند با توجه به اینکه یمن دولت قانونی ندارد و حتی جهت انتخابات یمن را با فشارهای سعودی ها منحرف کردند.

دولت عربستان می خواهد معادلات اقتصادی،سیاسی و جغرافیایی منطقه را برهم بزند

وی ضمن اشاره به دخالت های عربستان و قطر و بحرین،ادامه داد:دنیا می داند که عربستان چهار سال است که به مردم یمن ظلم کرده و قتل عام می کند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه عربستان عامل بی ثباتی منطقه است،تاکیدکرد:دولت عربستان فکر می‌کند می‌تواند بااین شیوه ای که درپیش گرفته است،معادلات اقتصادی،سیاسی و جغرافیایی منطقه را برهم بزند.

ایران در موضوع حمله تروریستی اهواز خویشتنداری کرده است

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حمله تروریستی الاحوازی و حمایت های مستقیم و غیرمستقیم عربستان از تروریست ها،بیان کرد:ایران در بسیاری از موضوعات از جمله حمله تروریستی اخیر در اهواز،خویشتنداری کرده است و اگر ما می خواستیم دخالت کنیم راه آن را بلد بودیم و به عربستان پاسخ قاطع می دهیم.

ابطحی با بیان اینکه با اشاره به اینکه عربستان هنوز غرامت اشتباهات در حادثه منا را پرداخت نکرده‌ است،ادامه داد:ما در دنیای اسلام باید با یکدیگر صحبت کنیم،مقام های عربستان متاسفانه با خودسری و خیره سری حاضر به گفتگو نشدند.

وی ادامه داد:به عربستان بازهم توصیه می‌کنیم که به اصول عقلانی برگردد و بداند که آمریکا از هشت هزارکیلومتر فاصله نمی‌تواند آنها را نجات دهد؛اگر قرار است که منافعی در خلیج فارس داشته باشیم؛باید کشورهای همسایه با یکدیگر داشته باشند؛نه اینکه دیگری بیاید ما را تحریک کند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس با اشاره به سخن امام هادی(ع) که فرمودند:کسی که ظالمی را کمک کند خدا همان ظالم را بر او مسلط می کند،تصریح کرد:تجربه هم نشان داده همان بلایی که بر صدام و همینطور حکومت لیبی آمد؛بر سر بن سلمان هم همین بلاخواهد آمد،آمریکایی ها بن سلمان را هم مانند یک دستمال یکبار مصرف دور خواهند انداخت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه عربستان باید تدبیر به خرج دهد به اصول اسلامی و اصل همزیستی و همجواری برگردد،ادمه داد:عربستان بداند که ما قدرت داریم و اگر بخواهد تعرضی به خاک ما کند،همان طورکه سپاه جواب تروریست ها را در منطقه داد،می توانیم در خود منطقه عملیات آنها را در نطفه خفه کنیم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link