علت اصرارها برای الحاق ایران به CFT چیست؟ :: خبرگزاری خانه ملت
علت اصرارها برای الحاق ایران به CFT چیست؟ :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ظاهر سازمانی خصوصی است، گفت: تعدادی از کشورها این گروه را برای مبارزه با پولشویی تشکیل دادند اما دخالت آمریکایی ها و تکیه زدن فردی از وزارت خزانه داری آمریکا بر مسند ریاست آن، نشان دهنده دروغ‌پردازی […]

[ad_1]

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ظاهر سازمانی خصوصی است، گفت: تعدادی از کشورها این گروه را برای مبارزه با پولشویی تشکیل دادند اما دخالت آمریکایی ها و تکیه زدن فردی از وزارت خزانه داری آمریکا بر مسند ریاست آن، نشان دهنده دروغ‌پردازی ها و عملکرد کاذب آنها است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنها سعی  دارند به اطلاعات مالی جمهوری اسلامی اشراف کامل داشته باشند، تصریح کرد: برخی از رفتارهای این گروه جمهوری اسلامی را برای عدم پیوستن به FATF و کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(CFT) راسخ‌تر کرده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا با الحاق ایران به FATF  و CFT به دنبال دریافت اطلاعات تراکنش مالی مربوط به تمام مردم ایران است، اظهار داشت: آنها می خواهند مسائل اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی را به صورت دقیق رصد و بر آن اساس تحریم ها و توطئه های جدید اعمال کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

جاسمی در ادامه با بیان اینکه هیچ دلیلی برای پیوستن به FATF و کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم وجود ندارد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ثابت می‌کند که عدم پیوستن به FATF  موضوع و تصمیمی از سر اختیار و مبتنی بر منافع ملی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در لیست خاکستری FATF است و این لیست تفاوتی با لیست سیاه ندارد چرا که تحریم ها علیه ایران اعمال شده و بانک های ما در روابط خود محدود هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در نهایت اروپایی ها هیچگاه توان ایستادگی در برابر آمریکا نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: گروه‌های زور قصد دارند مرحله به مرحله فضا را به ایران تنگ و فعالیت اقتصادی ایران را محدود کنند از این رو باید از طریق روش های دیگر اقدام به نجات وضعیت معیشتی کشور کنیم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link