قتل خاشقجی پرده از جنایات چندین ساله سعودی برداشت :: خبرگزاری خانه ملت
قتل خاشقجی پرده از جنایات چندین ساله سعودی برداشت :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری ماجرای ناپدید شدن مرموز “جمال خاشقچی” روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی پس از ورود او به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه، گفت: بنا بر اعلام نظر دولت ترکیه این واقعه تلخ در کنسولگری عربستان رخ داده است اما اینکه با رژیم سعودی برخورد […]

[ad_1]

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری ماجرای ناپدید شدن مرموز “جمال خاشقچی” روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی پس از ورود او به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه، گفت: بنا بر اعلام نظر دولت ترکیه این واقعه تلخ در کنسولگری عربستان رخ داده است اما اینکه با رژیم سعودی برخورد شود یا خیر جای بحث و بررسی دارد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه عربستان سعودی بارها این چنین اقدامات را انجام داده اما در مورد جمال خاشقجی، اتفاق در زمان و مکان بدی برای عربستان انجام گرفت زیرا موجب کنار رفتن نقاب از چهره واقعی سعودی‌ها شد.

وی افزود: در حال حاضر فشار افکار عمومی در داخل کشورهای آمریکا و اروپا سبب شده تا دولت‌ها پروده از واقعیت بردارند و عربستان را برای افکار عمومی تشریح کنند، متاسفانه دولت‌ها شاهد جنایات جنگی بی شمار حکومت عربستان در یمن بودند اما تاکنون چشم بر روی واقعیت های تلخ تجاوز عربستان در یمن بستند و این همه کودک کشی علیه بشریت و بمباران بیمارستان و مدرسه را ندیدند اما این روزنامه نگار مورد توجه قرار گرفت لذا از این بعد هم موضوع قابل بررسی است.

                       بیشتر بخوانید:

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با بر ملا شدن ابعاد ماجرای مرموز خاشقجی دولتمردان آمریکایی و دیگر حامیان حاکمان عربستان باید شرمنده و پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند زیرا سعودی‌ها همه قوانین را زیر پا گذاشته و این روزنامه نگار را کُشته‌اند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد: افکار عمومی دنیا باید عربستان را در این جنایت و جنایت مشابه که در طول سال‌های اخیر مرتکب شده مورد بازخواست قرار دهد.

وی یادآور شد: تهدید ترکیه مبنی بر اخراج دیپلمات‌های سعودی از این کشور امکان دارد منجر به نتیجه شود، علاوه بر این سایر حکومت‌ها و دولت‌ها از دولت ترکیه برخورد قاطع با دیپلمات‌های سعودی را به زودی مطرح می‌کنند بنابراین کارکنان کنسولگری عربستان در ترکیه و دیپلمات سعودی باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پشت پرده این نوع جنایات سعودی‌ها عموما پول‌هایی است که در اختیار رسانه‌ها و مقامات قرار می‌گیرد تا بر جنایات سر پوش بگذارند اما در مورد ماجرای خاشقچی به نوعی غفلت کردند لذا افکار عمومی جهان متوجه جنایات سعودی‌ها شد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link