معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری: گسترش توسعه متوازن در سطح جزیره قشم قابل تقدیر است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری: گسترش توسعه متوازن در سطح جزیره قشم قابل تقدیر است

[ad_1] به گزارش اخبار آزاد مناطق، سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد قشم که با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، عبدالجواد کمالی عضو موظف هیات مدیره، مدیران و معاونین سازمان و مسئولین جزیره قشم برگزار شد، بیان داشت: […]

[ad_1]

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد قشم که با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، عبدالجواد کمالی عضو موظف هیات مدیره، مدیران و معاونین سازمان و مسئولین جزیره قشم برگزار شد، بیان داشت:

🔹 بازدیدهای انجام شده از روستاهای جزیره قشم بیانگر رضایت مردم از برنامه‌های توسعه‌ای جزیره و روند رو به رشد حل مشکلات روستایی بود.

🔹 به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونین و مدیران این سازمان بابت همسویی برای گسترش توسعه متوازن در سطح جزیره قشم، تبریک می‌گویم.

🔹 جزیره قشم منطقه آزادی منحصربه‌فرد در بین مناطق آزاد کشور است که دارای میراث فرهنگی، طبیعی و سرمایه های انسانی ارزنده‌ای می‌باشد.

🔹 جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه و دره ستاره‌ها ظرفیت‌هایی خارق‌العاده در این منطقه است که به تنهایی می‌توانند تامین کننده اعتبارات و نیازهای مالی جزیره باشند.

🔹 حاضرم به عنوان مشاور توسعه روستایی منطقه آزاد قشم بدون دریافت هیچ حقوقی با تیم موفق سازمان همکاری کنم تا با مشارکت یکدیگر جزیره قشم را یک منطقه بی‌نیاز از اعتبارات ملی کنیم.

🔹 توسعه، امری است منظم، با برنامه و هدفدار، مشارکتی، مستمر و پویا که به منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد جامعه به انجام می‌رسد و می‌توانم بگویم فعالیت‌ها و نتایج کار حمیدرضا مومنی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موید این مطلب است.

🔹 ایجاد یک مرکز تسهیل‌گری و مشاوره در منطقه آزاد قشم برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از ضروریات است.

🔹 تسهیل کردن و کاهش بروکراسی اداری برای مردم در سازمان منطقه آزاد قشم، مشهود است.

🔹 انجام کارهای ماندگار در مناطق آزاد وظیفه ماست.

🔹 نگاه منطقه آزاد باید به صادرات صنایع دستی باشد.

🔹 پیشنهاد می‌کنم یک مجموعه گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی به عنوان مرکز معرفی صنایع دستی کشور و جزیره در منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شود.

🔹 در حوزه گردشگری می‌توان با طراحی زیبا، تنوع غذاهای بومی و دریایی، صنایع دستی ویژه و جالب توجه و استفاده از ظرفیت‌های طبیعی، سرمایه‌های خرد را تبدیل به ثروت و اشتغال کرد.

🔹 سهم استان هرمزگان از اعتبارات روستایی براساس شاخص‌هایی مانند معکوس درآمد روستایی، جمعیت روستایی استان و جمعیت بیکار روستایی استان، ۳٫۵درصد و مبلغی بالغ بر ۴۱۲میلیارد تومان می‌باشد.

🔹 هر استانی هم براساس جمعیت روستایی شهرستان و نرخ بیکاری در روستا این سهمیه را تقسیم‌بندی می‌کند.

🔹 جزیره قشم به عنوان یک منطقه آزاد، باید و می‌تواند به یک منطقه نمونه در خصوص مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی روستایی تبدیل شود.

🔹 جدا از سهمیه استانی، در بخش تامین تسهیلات وام از بانک سینا با کارمزد هشت درصد در خدمت مردم این منطقه هستیم.

🔹 زمان برگشت مبلغ وام بسته به نوع پروژه می‌تواند تا سه سال دوره تنفس داشته باشد.

🔹 در مورد تضمین بانکی، به دلیل مشکلاتی که در بحث سند زمین‌های روستایی قشم وجود دارد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حال حل مشکلات در این مبحث هستند.

🔹 متقاضیان فاقد سند ملکی به عنوان تضمین، می‌توانند تا ۲۰۰میلیون تومان سفته در اختیار بانک قرار دهند و زنان سرپرست خانوار نیز تا مبلغ ۲۵۰میلیون تومان سفته را می‌توانند به عنوان تضمین وام به بانک بدهند.

🔹 همچنین، محل اجرای پروژه و ماشین‌آلات نیز جزء وثیقه‌های مورد قبول بانک به حساب می‌آیند.

نوشته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری: گسترش توسعه متوازن در سطح جزیره قشم قابل تقدیر است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link