نتایج خروج ترامپ از معاهدات متعدد چیست/ از برجام تا INF؛ ترامپ به نظامات بین‌المللی اهمیت نمی‌دهد :: خبرگزاری خانه ملت
نتایج خروج ترامپ از معاهدات متعدد چیست/ از برجام تا INF؛ ترامپ به نظامات بین‌المللی اهمیت نمی‌دهد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد(INF)، اظهار داشت: آمریکا علیرغم اینکه خودش داعیه‌ ایجاد نظم نوین جهانی را دارد، دچار جنونی شده که از تمام قوانین، پروتکل‌ها، کنوانسیون‌‎ها و معاهدات بین المللی خارج می‌‌شود و زیر پا می‌گذارد. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با […]

[ad_1]

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد(INF)، اظهار داشت: آمریکا علیرغم اینکه خودش داعیه‌ ایجاد نظم نوین جهانی را دارد، دچار جنونی شده که از تمام قوانین، پروتکل‌ها، کنوانسیون‌‎ها و معاهدات بین المللی خارج می‌‌شود و زیر پا می‌گذارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ایجاد بسیاری از کنوانسیون‌ها نقش داشته‌اند و خود نیز به این کنوانسیون‌ها پیوسته‌اند، بیان کرد: اکنون دنیا نیز این هنجارها را پذیرفته و معمولا این معاهدات بین‌المللی تحت سیطره آمریکا هستند و بیشترین نفع را برای آمریکا به دنبال داشته است.

چرا آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد(INF) خارج شده است؟

وی افزود: امروز به خاطر قلدرمابی آمریکا و جنونی که مسئولان این کشور دارند، از این معاهدات خارج می‌شود، جنون آنی ناشی از غرور آمریکا باعث شده تا این کشور با کل دنیا درگیر شود، برکسی پوشیده نیست که همین رویکرد آمریکا سبب انزوای ایالات متحده در عرصه جهانی شده است.

ابوترابی با بیان اینکه درگیری های نظامی، اقتصادی و حقوقی آمریکا با کشورهای جهان افزایش یافته است، ادامه داد: جنون خروج آمریکا از کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های گریبان آمریکا را گرفته است و غیر از جنون نمی‌توان نام دیگری را بر آن گذاشت.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از توافقات سابق خارج می‌شوند و هدف آن‌ها قلدرمابی است، گفت: غیر از جنون هیچ تعبیری را نمی‌توانیم برای دلتمردان آمریکا نام ببریم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با این بهانه که روسیه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد(INF) را نقض کرده از این توافق خارج شده ولی این رویکرد ترامپ به غیر از بهانه‌جویی نام دیگری ندارد، زیرا ترامپ علیرغم پایبندی ایران به برجام از این توافق خارج شد و همین وضعیت نشان می‌دهد که ترامپ برای خروج از معاهدات به دنبال اجرای مفاد آن نیست بلکه منافع صد در صدی خود را می‌خواهد.

اقدام آمریکا برای خروج یکجانبه برای آینده جهان خطرناک است

وی افزود: به لحاظ شکلی هر دو کشور روسیه و آمریکا هنوز عضو پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد(INF) هستند و اگر هر کدام از طرفین ادعایی دارند مبنی بر اینکه طرف مقابل ناقض معاهده است، باید شرایطی که در این معاهده آمده را بررسی کرد ولی اقدام آمریکا برای خروج یکجانبه برای آینده جهان خطرناک است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاید هر کدام از 2 کشور پشت پرده پیمان (INF) نقض کرده باشند ولی در ظاهر این موضوع پابرجاست که البته دولتمردان آمریکا، باعث عدم رعایت شکل و ظاهر معاهدات شده‌اند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link